חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צבע, צורה ומה שביניהם – על הלוגו המושלם למשרדכם

הקמתם משרד עורכי דין חדש? הלוגו שלכם לא משקף את פעילות המשרד? מרגישים שצריכים מיתוג מחדש? אם התשובה שלכם היא ״כן״ לאחת מהשאלות- המשיכו לקרוא.

אין ספק שלוגו 'יפה' הוא אלמנט חשוב למשרד עורכי דין… אבל זה ממש לא הכל. על הלוגו לשקף את זהות המשרד ואופיו, את הגישה ללקוחות ואת תחומי העיסוק של המשרד (כמו כן, על הלוגו להלום את כללי לשכת עורכי הדין). לוגו אינו רק 'סמל' המשרד שלכם – הוא גם אלמנט שמשפיע בעקיפין על הביצועים העסקיים ועל מניין הלקוחות של משרד עו"ד – לטווח הקצר והארוך גם יחד.

אם כך – מה הם השיקולים שיש להתחשב בהם כשמעצבים לוגו חדש?

1. לוגו תיאורי או לא תיאורי- לוגו תיאורי יכלול טקסט או מידע ויזואלי שיבהיר בדיוק מה העסק עושה או איזה שירות הוא מעניק ללקוח. לחילופין, לוגו שאינו תיאורי – כמו למשל הלוגו של חברת מקדונלדס – לא בהכרח יהיה קשור בעיצובו לשירות שהעסק מעניק. בהסתכלות ראשונית על לוגו שאינו תיאורי, ככל הנראה לא נוכל להבין במה העסק מתמחה.

  • דוגמה ללוגו לא תיאורי: הלוגו של חברת מקדונלדס, קשה להבין ממנו שמדובר ברשת מזון מהיר.

למשרדי עורכי דין יהיה עדיף להשתמש בלוגו תיאורי – המוח האנושי קולט תיאורים מהר ומזהה לוגואים אלו כחיוביים יותר. מחקרים הוכיחו שלוגו תיאורי עשוי להעלות את המכירות ואת שביעות רצון הלקוח. אולם, בעסקים שמעלים אצל הלקוח תחושות שליליות נמצא שלוגואים תיאוריים עלולים לעשות עבודה הפוכה. לצורך הדוגמה, אם משרדכם עוסק בתביעות גירושין או בתחום הפלילי, הפעילו שיקול דעת נרחב האם להשתמש בלוגו שאינו תיאורי.

  • דוגמא ללוגו תיאורי: מיתר, משרד עורכי דין
  • דוגמא ללוגו שאינו תיאורי: עורכת דין זהר רון, בוררת ומגשרת

בכל מקרה, בין אם בחרתם בלוגו תיאורי או שלא, אל תשתמשו בתמונות כמו מאזני צדק, ספרי חוק ותמונות של בית משפט בלוגו. התמונות הללו כה נפוצות (שלא לומר 'בנאליות') – שהן יהפכו את הלוגו שלכם ללא ייחודי – ולא מעניין. מעוניינים בכל זאת להבהיר ולחדד שמדובר במשרד עורכי דין? שלבו זאת בלוגו בדרכים עדינות, כמו להוסיף את הכיתוב ״עורכי דין״.

2. סימטריה- דוח של אוניברסיטת הרווארד (קישור) קבע שרוב האנשים מעדיפים צורות סימטריות, וחברות בעלות לוגואים סימטריים ייתפסו בעיני הציבור כיותר יציבות, יותר ותיקות ויותר מסורתיות. לעומת זאת, במקרה של חברות ״פורצות דרך״ וחדשניות, לוגו א-סימטרי הוא מה שיסייע להוביל להצלחה ולשביעות רצון הלקוחות.

בין אם נרצה ובין אם לאו, השוק המשפטי מוגדר כיותר מסורתי ויציב מאשר ״חדשני״, ולכן לרוב נמליץ על לוגו סימטרי. אבל, תמיד יש יוצא מן הכלל. אם משרד עורכי הדין שלכם הינו משרד 'יוצא דופן' – כלומר – כזה העוסק בנישה ייחודית במיוחד או מלווה תחומי טכנולוגיה חדישים – אולי ראוי שתעדיפו להשתמש בלוגו אסימטרי. כיום, הרוב המוחלט של משרדי עורכי הדין בישראל בוחר להשתמש בלוגו סימטרי.

3. כחול זה השחור החדש- הצבע הכחול (על כל גווניו) ממשיך לכהן במעלה הרשימה כנפוץ ביותר בקרב משרדי עורכי הדין. לדוגמא, גרוס ושות׳ ופירון ושות׳.

כ-45% ממשרדי עורכי הדין משתמשים בגוון כלשהו של כחול בלוגו שלהם, מהסיבה שמחקרים (קישור) הוכיחו שצרכנים מקבלים החלטה לגבי מוצר או שירות כלשהו תוך 90 שניות, ושבין 62-90% מההחלטה מבוססת על… צבע הלוגו של עסק. הצבע הכחול מעלה אסוציאציה שקשורה לביטחון, לאמון ולחוזקה ולכן סביר שישרת את טובת העסק.

ומה לגבי צבעים אחרים?

  • הצבע האדום, בו משתמשים כ-26% ממשרדי עורכי הדין מעורר תחושה דרמטית ואף טיפה אגרסיבית. לכן, ישתמשו בו לרוב משרדי עורכי דין שרוצים להזדהות כמותג מלא בטחון.
    לדוגמא, משרד נשיץ ברנדס אמיר.
  • הצבע הצהוב הרבה פחות נפוץ וישתמשו בו כ-1% ממשרדי עורכי הדין בלבד. אולם, שילוב עם צבע זהב הופך נפוץ יותר ויותר בקרב משרדים – כאשר 16% מהמשרדים משתמשים בו – צבע שנותן תחושת יוקרה ואיכות. לדוגמא, משרד שרקון, בן-עמי, אשר ושות׳.
  • משרדים שרוצים לבלוט ישתמשו בצבעים כמו סגול וירוק, אך עליהם לעשות זאת בחוכמה ולהבין מהו חזונם וטיב עבודתם, וכיצד הצבע משתלב. לדוגמא, משרד דורון טיקוצקי, וכן משרד איתן מהולל שדות.

במילים אחרות- רצוי לא לבחור בצבע רק כי הוא מקורי, אלא גם כי הוא מתאים למה שאתם מייצגים!

4. התאמה אישית או פורמט קיים- אתרים לעיצוב גרפי ממשיכים להתפתח ולהציע שירותים מגוונים. בין אתרים אלו נמנים Canva ו-99 designs, המציעים שירות Freemium לעיצובים גרפיים שונים שכל אחד יכול לעשות, בין היתר לעיצוב לוגואים. נשמע טוב, לא?

אך יש לשים לב היטב – אתרים אלו לא מבטיחים שהלוגו שעיצבתם לא יפגע בזכויות היוצרים של אף גוף אחר, או לחלופין, שאף גוף אחר לא יוכל ליצור לוגו שיפגע בזכויות היוצרים שלכם – האחריות חלה עליכם בלבד.

מעבר לכך, הנה עצה מאיתנו- עבדו עם מעצב גרפי, דאגו לקבל בעלות על הלוגו וודאו כי כל זכויות הקניין הרוחני לגביו מועברות אליכם. כך תימנעו מאי נעימויות ויתרה מזאת, מתביעות עתידיות.

ומילה אחרונה על אתיקה כפועל יוצא של שאלות שאנו מקבלים מדי פעם – ראוי (שלא לומר חובה) להציץ בכללי האתיקה לכל פעילות שיווקית, לרבות בנוגע ללוגו. הנושא מוסדר בכללי לשכת עורכי הדין (פרסומת) הקובעים ״מותר״ ו״אסור״ ללוגו של משרד. כך למשל, כלל 3(ב) מונה פרטי מידע שמותר לכלול בלוגו אך קובע שאסור לציין את היות עורך הדין -״שופט בדימוס״. כמו כן, אסור לפרסם בלוגו מידע שמתקשר למשרדי עורכי דין אחרים ופוגע במוניטין שלהם. כמובן שאסור גם לפרסם מבצעים בלוגו, כל תוכן נלוז או להשתמש בסמל לשכת עורכי הדין.

לסיכום – יש אינספור סוגים של לוגואים ואין תשובה אחת נכונה – סימטרי או אסימטרי, כחול או סגול, תיאורי או גרפי- הכי חשוב הוא שהלוגו שלכם יהיה אמין, יתאים לחזון המשרד – ולמה שאתם מייצגים. אנו מציעים לחשוב ולהבין בדיוק באיזה אופן תרצו למתג את עצמכם, ולדאוג שהלוגו שלכם יעוצב בהתאם.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין

יעילות? מילה גסה?

כדי שלא נבזבז לכם סתם 7 מתוך 1440 הדקות שיש לכם ביום עם עוד מאמר שאומר הרבה (אבל תכל'ס… לא אומר כלום) – קחו שנייה לעצמכם וחשבו…

קרא עוד