חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

על זמינות, מקצועיות ומה שביניהן

לא לחינם נאמר כי Timing is everything, החל במזון מהיר וכלה בזמן אוויר. בתזזיתיות אורח החיים המודרני, הקצב והתזמון הם מפתח להצלחה. אין זה סוד כי הצרכן המודרני שואף למענה מיידי, מעוניין לקבל הכל "תכף ומייד" ואינו סבלני כלל וכלל. ובעולם המשפט כבעולם העסקים-  למהירות התגובה יש ערך רב.

תגובה מהירה של משרד עורכי-דין לפניותיהם של לקוחות מעידה על יעילותו של צוות המשרד ועל רמתו המקצועית. זמן הוא מדד ליעילות לאלמנטים רבים, וקרוב לוודאי שלקוח המקבל מעורך-הדין שלו בתוך זמן קצר יחסית תמונה ראשונית בנוגע לסוגיות המשפטיות הניצבות בפניו, יקשור זאת לניסיונו, מיומנותו ויכולותיו המקצועיות של עורך הדין האמון על תיקו.

מענה מהיר לפניות מסוג זה אין משמעו בהכרח עודף זמן פנוי או מספר מועט מדי של לקוחות במשרד. משרד עורכי דין הינו עסק לכל דבר, וככזה, חוויית שירות הינה היבט במסגרת מכלול השירותים אשר מספק עורך הדין.

מענה מהיר לפניית הלקוח נתפס כנובע מהשקעת מאמץ רב, ולקוחות עשויים לתרגם תחושה זו למחויבות רגשית למשרד, דבר אשר מגביר את סיכויי ההתקשרות עם המשרד, מעצים את חוויית השירות, וכן עשוי להגביר את הסיכוי להתקשרויות חוזרות של הלקוח עם המשרד- של הלקוח עצמו, של שותפיו העסקיים ושל מכריו.

במיוחד בעולם האלקטרוני בו אנו חיים היום, בו אנו מתקשרים עם הסביבה בדוא"ל, ב- SMS, בתוכנות מסרים מיידיים ובהודעות בתפוצה רחבה ברשתות חברתיות, אנו רגילים למידע ולתשובות המגיעות אלינו חיש-קל.

בסביבה תחרותית זו, יש להדגיש כי מתן מענה מהיר ללקוח לפני משרדים עמיתים, יוצר לא פעם יתרון יחסי זמני, שכן המידע המסופק בו עשוי להשפיע על שיקול דעתו של הלקוח לפני שאחרים עשו כן, במיוחד בפניות של קולגות וחברות מחו"ל המבקשות סיוע או עדכון בנקודה ספציפית, ובדרך כלל שולחים את השאילתא לכמה וכמה משרדי עו"ד בישראל.

עקרון זה בא לידי ביטוי גם במגעם של משרדי עורכי דין עם העיתונות. באמצעות מענה מהיר לפניותיהם של עיתונאים באופן עקבי, עשוי המשרד להפוך למקור אמין בעיניהם בכל הנוגע לסוגיות מעולם המשפט. כתבים תרים אחר מקורות מידע אשר עליהם הם יכולים להסתמך כאשר הם ניצבים בפני 'דד ליין' הדוק בעבודתם.

זמינות ומתן מענה מהיר לפניות הינה צעד ראשוני וחשוב בדרכו של משרד עורכי הדין ליצירת יחסים בריאים וטובים עם מערכות עיתונים, כתובים ואלקטרוניים כאחד.

הרווח של משרדי עורכי הדין מסוג יחסים שכזה עם התקשורת יכול להיות גדול עד מאוד. הסיבה לכך שיחסי ציבור עולים בחשיבותם על פרסום בתשלום בכלי התקשורת השונים, נובעת מגורם האמינות. בעוד שהלקוח מודע לכך שדברי תשבוחות הנכתבים בפרסום נאמרים על ידי המפרסם ולכן מתייחס אליהם בהתאם 'בעירבון מוגבל', מסרים המשבחים גוף עסקי ונאמרים על ידי צד שלישי, אובייקטיבי, נתפסים כאמינים ולכן השפעתם על הלקוח גדולה לאין שיעור- כך גם לגבי משרדי עריכת דין.

ניתן להציג את הדברים במשוואה הפשוטה הבאה: זמינות שווה לא פעם למקצועיות. משרד עורכי דין אשר ברצונו להיתפס כאוטוריטה מקצועית ולזכות בכיסוי עיתונאי מורחב, מוטב ייעשה אם יגיב במהירות האפשרית אל הפונים אליו, ולא פחות חשוב – במקצועיות לכל דבר ועניין. וחשוב להדגיש בנקודה זו נושא חשוב- מקצועיות לפני הכל. עורכי-דין השולפים תשובות מקצועיות מן השרוול וללא הבנה מעמיקה בסוגיה המתבקשת, ירוויחו לטווח הקצר, אך לטווח הארוך – פוגעים באמינותם ובמוניטין שלהם.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין