חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עוברים משרד? מתמזגים? כללי אתיקה חדשים לעורכי-דין העוברים משרד

עברתם משרד? התמזגתם עם משרד אחר באופן מלא או חלקי? אנו ממליצים לכם לקרוא את מסמך המדיניות החדש העוסק בניגוד עניינים בנושאי חיבור ומיזוג בין משרדי עורכי דין.

על רקע העלייה בכמות המיזוגים של משרדי עורכי דין ובמעבר של עורכי דין בין משרדים, קבעה ועדת האתיקה של מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין שורה של הנחיות למניעת ניגוד עניינים בין משרדים ובין עורכי הדין המתניידים. הקישור להנחיות המלאות – בתחתית פוסט זה.

ועדת האתיקה בחרה להשתמש בכלים הרתעתיים משמעותיים לשם הבטחת השמירה על כללי האתיקה בעת מעבר של עורכי דין או מיזוג בין משרדים, שמטרתם למנוע שימוש לרעה במידע כלשהו שיש לעורך דין מתנייד. בראש צעדים אלו – הקפדה על הפרדה ומידור מוחלטים בין עורכי הדין ה- 'מתניידים' (העוברים) ובין הטיפול בתיק כנגד לקוח העבר של עורך הדין המתנייד, ואף מידור של עובדים "ותיקים" במשרד, כדי למנוע העברת מידע עקיפה בנוגע לתיק.

המדיניות החדשה של הוועדה מתייחסת לשני מקרים עיקריים –

המקרה הראשון, בו עורך דין ייצג לקוח במסגרת עבודתו במשרד א', ונקלט במסגרת תהליך של מיזוג או עובר לעבוד במשרד ב', המייצג כנגד אותו לקוח

המקרה השני, בו משרד עורכי דין ייצג בעבר לקוח, וכעת מתמזג עם משרד ב' – המייצג כנגד אותו לקוח.

בכל אחד מהמקרים הללו, עורכי הדין המתניידים –  ואף עורכי דין נוספים שאינם מטפלים בתיק – יידרשו להיות ממודרים לחלוטין (פיזית ודיגיטלית) מהטיפול בלקוח. מעבר לכך, אותם עורכי-דין נדרשים להיות חתומים מראש על תצהיר (שיישמר במשרדי הפירמה), בו מתחייב עורך הדין המתנייד להימנע מכל קשר לתיק כנגד הלקוח.

ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין בוחנת מעת לעת תהליכים עסקיים ומבניים בשוק המשפטי בישראל, ומנסה באמצעות הכלים העומדים לרשותה ליצור איזון הולם בין הצרכים של ציבור עורכי הדין לצורך להגן על טוהר המידות והמקצוע, וכן על לקוחות המשרדים, שחלילה לא ייפגעו כתוצאה משינויים ומגמות הפוקדות את השוק המשפטי.

לאיגרת יו"ר ועדת האתיקה במחוז תל אביב >>

למסמך המדיניות של ועדת האתיקה של מחוז תל אביב >>

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין