חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סנוב, בלוג כבר יש לך?‏

אתר אינטרנט מעוצב עם לוגו, כבר יש לך. פרופיל מעודכן ב- LinkedIn, גם כבר קיים ממזמן (לגבי דף למשרד באתר Facebook, כן / לא, נדון בפעם אחרת), אבל כמה נוכחות מקוונת באמת יש לך ? עד כמה אתה מבודל משאר מאות משרדי עוה"ד בישראל ?

כללי האתיקה של לשכת עורכי-הדין אוסרת על פרסום מסוגים שונים ורבים, אולם יש אפשרויות להביא את הידע המקצועי שלך לידי ביטוי ברבים, אחד מהם הוא בלוג מקצועי משלך.

בחירת נושא לכתיבה

מבין תחומי העיסוק בהם אתם עוסקים, בחרו את התחום בו אתם מתעניינים ביותר. כולם מעניינים אתכם ? בחרו את הנושא בו ניתן לאחרונה פס"ד תקדימי או שנוי במחלוקת. גם זה אינו קיים ? בחרו בתחום העיסוק הרווחי ביותר שלכם…

על מה לכתוב

הצביעו על שינוי חקיקה שמביא להזדמנויות עסקיות. הצביעו על פסיקה שהביאה לחוסר צדק או שעשתה צדק. כבר כתבו על הנושא בעיתונות הכלכלית ? נהדר, השתמשו בציטוטים כולל קישורים לאתר האינטרנט של העיתון, זה רק יסייע לאיתור המאמר שלכם בידי מנועי חיפוש. בחרו נושא רלוונטי, שיעניין לא רק את הקהילה המשפטית אלא גם 'עוברי אורח' שייתקלו במאמר שלכם.

אגב, לא חסרים 'כותבי צללים', בין אם בתשלום ובין אם עובדי משרדכם (מתמחים, עו"ד שכירים ש- 'חוטאים' בכתיבה) שישמחו לתרום מידיעותיהם ומניסיונם…

איך לכתוב

תנו דגש לכותרת רלוונטית ומעניינת וכתבו פחות מ- 500 מילה, על מנת להשאיר את הקורא בפוקוס.

העניקו זווית חדשה לנושא, האירו אותו מנקודה מעניינת, תנו פרשנות יוצאת דופן, העניקו לקורא את ההבנה כי מי שכתב את המאמר מבין בנושא על בוריו.

וחשוב ביותר- כתבו שיווקי, אינכם כותבים חוות דעת משפטית כי אם מאמר קצר שמטרתו משיכת תשומת הלב של קוראים לידע שלכם. כתבו בהתאם. כתבו קצר, משעשע, שלבו תמונות יוצאות דופן (אך כאלו שעדיין שומרות על כבודכם ועל כבוד המקצוע), צרפו 'קריצה' בסיום המאמר. היו שונים, הקוראים יעריכו זאת.

היכן לפרסם

הפלטפורמה הראשית, היא בלוג משלכם, בין אם בלוג אישי שלכם (בקפה The Marker, או באחד מעשרות אתרי הבלוגים האחרים) או- ואולי עדיף- בבלוג של משרד עוה"ד בו אתם עובדים. אין בלוג במשרד ? זה הזמן לפנות לגורמים הנוגעים בדבר…

לאחר הפרסום בבלוג מנפו את הפרסום- שלחו לחברים ומכרים בפייסבוק וב- LinkedIn, שלחו לשאר עובדי המשרד לקבלת חוות דעת, ושלחו לקבוצת הדיוור שלכם.

מאמר הכתוב היטב, מונה פחות מ- 500 מילה ועוסק בנושא רלוונטי, יתקבל בברכה ולא יישלח היישר לתיבת ה- SPAM ובנוסף, יתחיל למצב אתכם כבעלי עניין וידע בנושא ספציפי.

סוף דבר

אני כבר יכול לשוות בעיני רוחי את כל המצקצקים בלשון, האומרים- 'כתבתי מאמר או פוסט באתר כזה או אחר, ולא קיבלתי אפילו לא לקוח חדש אחד'. נכון, מפוסט אחד הסיכוי שלקוחות חדשים יגיעו- נמוך. אבל מהעלאה על הכתב של מידע מקצועי פעמיים בחודש (זה לא ממש הרבה, נכון ?) של דיוור ישיר ללקוחות קיימים למכרים וקרובים (בהתאם לחוק ה- Spam), התמלוגים יגיעו.

טוקבקים ושאלות, הכנסה של המאמרים וגילויי הדעת שלכם שמתעדכנים לאינדקסים של מנועי חיפוש, יסייעו ויוסיפו לתמהיל המקוון של משרד עורכי-הדין שלכם ברשת האינטרנט. בקשו משוב מהקוראים, בקשו מהם לחשוב, בקשו מהם לשלוח לכם תגובה, צרו דיאלוג. למתמידים, צפויה הפתעה…

צאו לדרך (כמאמרו של גיא זוארץ ב- 'השרדות') והתנסו, גם השקעה מועטה יכולה להביא לתשואה.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין