חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חדשנות היא מילת הקסם החדשה- דירוג החדשנות במשרדי עוה"ד בארה"ב

חדשנות (innovation) הינה מילה שצופנת בחובה שלל פעילויות- החל מייצוג משפטי 'מחוץ לקופסה', דרך שיווק ותחום האינטרנט, וכלה במיתוג ובפעילויות שונות אל מול הלקוחות.

חדשנות במשרדי עו"ד שונה מהחדשנות המצופה בחברות מסחריות. וועדות ניהול או שותפים מנהלים אינם 'ממציאים' מוצרים ושירותים חדשים בדרך כלל (ע"ע להשוואה- סטיב ג'ובס ז"ל), ותפקידם נמדד בהובלת תהליכים ובהשראה על שאר העובדים. האמנם ?

אחד מהעיתונים הכלכליים המובילים, Financial Times, פרסם בסוף-השבוע דו"ח על רקע זה, המציג את חדשנותם של משרדי עוה"ד בארה"ב, וטוען בכותרת כי במיוחד בעת הזו, חדשנות במשרדי עו"ד (Legal Innovation) הופכת לכלי מפתח בהצלחתם.

המגזין סקר עשרות משרדי עו"ד מובילים מרשימת ה- Am Law 200 (רשימת עוה"ד והמשרדים המובילה) וכן מרשימת 50 משרדי עוה"ד הגדולים בארה"ב, בתהליך שכלל שיחות עם שותפים, קבלת הגשות מהמשרדים וכן ראיונות עם לקוחות.

בראש הדירוג, עומד משרד עוה"ד Davis Polk & Wardwell (שגם מיהר להכריז על כך באתר האינטרנט שלו). המשרד נבחר כמשרד חדשני בתחומי החברות, ליטיגציה, פיננסים ובאופן כללי- business of law.

השותף המנהל של המשרד, Tom Reid הוסיף כי כל עסק חדשני (innovative) צריך להיות ממוקד בתשובה פשוטה- כיצד להעניק ללקוח את השירותים והפתרונות של האתמול- בעלות נמוכה יותר. לדעתו, לקוחות כיום יכולים לכפות על משרדי עו"ד אמת 'מוסכמת', ולדרוש יותר- בעבור תשלום נמוך יותר, אחת מהתוצאות של התחרות הגדולה במשק.

ברם, מוסיף השותף המנהל, כאשר הייצוג המשפטי שאתה מעניק ללקוח הוא באמת ייחודי– אתה יכול לדרוש שכר-טרחה גבוה, והמשרד משתדל להעניק לקוחות אחוזים גבוהים של ייעוץ משפטי חדשני, ייחודי – של חשיבה מחוץ לקופסה.

במקום השני מופיע משרד Skadden, Arps, Slate, Meagher & Flom, ובמקום השלישי משרד Cleary Gottlieb Steen & Hamilton, שני משרדים שזכו לציונים גבוהים בנושא החדשנות, ומייצגים לקוחות מהשורה הראשונה לאורך תקופת זמן ממושכת.

שני המשרדים מציינים את החשיבות של התרבות הארגונית וההתייחסות לאינדיבידואל במשרד, על מנת שימצא את הזמן להיות חדשני ויצירתי, ולא לשקוע לרוטינות הישנות. היו"ר של משרד Skadden מוסיף כי המשרד זיהה את נושא החדשנות כנושא מרכזי ומוביל בפעילות שלהם, והם מקצים לכך משאבים. השותפים עוברים סדנה בתהליך המתקרא במשרד- Skaddenised, בה הם לומדים על הערכים של המשרד, האוריינטציה העסקית שלו, התמקדות בלקוח ועוד.

מעניינת בנושא זה ההתייחסות של השותף המנהל של משרד Cleary Gottlieb, שמודה על הבחירה במשרד, אך מציין באותה נשימה כי המשרד אינו נתפס כמשרד אמריקאי, אלא כמשרד עו"ד גלובאלי.

כלל משרדי עוה"ד שנבחרו במדד החדשנות מוגדרים כמשרדים בעלי יכולת לאמץ סוגי חשיבה ויכולות חדשים, ולהטמיע תהליכים עסקיים שונים – במטרה להביא בסופו של דבר לייצוג משפטי שונה אצל הלקוח. הרשימה המלאה של משרדי עוה"ד שנבחרו בדירוג זה

1) Davis Polk & Wardwell

2) Skadden, Arps, Slate, Meagher & Flom

3) Cleary Gottlieb Steen & Hamilton

4) Orrick, Herrington & Sutcliffe

5) Latham & Watkins

6) Cravath, Swaine & Moore

7) Paul Hastings

8) Sullivan & Cromwell

9) Seyfarth Shaw

10) Paul, Weiss, Rifkind, Wharton & Garrison

11) Kirkland & Ellis

12) Dewey & LeBoeuf

13) Mayer Brown

14) Gibson, Dunn & Crutcher

15) White & Case

16) Cadwalader, Wickersham & Taft

17) Akin Gump Strauss Hauer & Feld

18) Dechert

19) Morrison & Foerster

20) Wachtell, Lipton, Rosen & Katz

21) Simpson Thacher & Bartlett

22) Jones Day

23) Weil, Gotshal & Manges

24) Fulbright & Jaworski

25) Freshfields Bruckhaus Deringer

26) Proskauer Rose

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין

‏1…2…3… נמכר למשרד עו"ד

בחלק בלתי מבוטל מהחברות המסחריות הגדולות בעולם, תקציב הייעוץ המשפטי החיצוני הולך ומצטמצם מסיבות שונות. הדרכים לייעול הייעוץ המשפטי החיצוני מחד, והפחתת עלויות הייעוץ המשפטי

קרא עוד