חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נטוורקינג לעו"ד – היום שאחרי הקורונה

תקופת הקורונה טרפה את הקלפים בשוק העבודה. בזמן שתעשיות שלמות פרחו ושגשגו, אחרות דעכו וגוועו, ובין לבין – היו גם כאלה שהמשיכו בשגרה כרגיל. עורכי דין רבים אשר חלק אינטגרלי משגרת עבודתם התבסס על מינגלינג והפגנת יכולות בין אישיות מרשימות, מצאו עצמם ניצבים בפני אתגר של ממש בכל הנוגע לניהול רשת הנטוורקינג שלהם – שהפכה ווירטואלית.

משבר הקורונה נחשב (כמעט) לנחלת העבר, ורבים מאיתנו כבר לא יכולים לחכות לצאת ולהתמנגל שוב – אך רגע לפני שאנו מגהצים את החליפות ושולפים את כרטיסי הביקור (זוכרים שיש דבר כזה?) מהמחסן – ראוי להיזכר איך עושים את זה נכון:

1. הצטרפו לארגונים שונים אך זכרו, תפסת מרובה לא תפסת

חברות בארגונים שונים אמנם מהווה פלטפורמה מצוינת ליצירת קשרים חדשים, אולם יש לזכור כי שעדיפה איכות על כמות כשמדובר בהצטרפות לארגונים כאלה ואחרים. טרם הצטרפותכם לארגון שתפס את תשומת ליבכם, נסו להגדיר מה מטרת ההצטרפות, מה תוכלו להשיג מההצטרפות לארגון, מה המחיר שיידרש מכם ואילו קשרים אתם עשויים לפתח כתוצאה מהצטרפות לארגון שכזה.

חשוב שאופי הארגון יעלה בקנה אחד עם ה- DNAשל משרדכם וכי הצטרפותכם לארגון לא תפגע בלקוחות הקיימים במשרדכם. החל מארגון הבוגרים של המוסד האקדמי בו למדתם ועד לארגונים הקשורים לתחום עיסוקכם (כגון מועדון פיננסי, איגוד האדריכלים, ארגון המהנדסים וכיו"ב ) – בחרו את הארגון המתאים לכם וצרו קשרים עם חברים בו.

בנוסף לארגונים ואיגודים מקצועיים, זכרו כי ניתן לייצר הזדמנויות נטוורקינג גם בתרומה לקהילה ובהתנדבות בארגונים וולונטריים – בין אם כאינדיבידואל ובין אם כחלק מפעילות המשרדית. בפעילויות מסוג זה ניתן למצוא הזדמנויות מצוינות ליצירת קשרים ופגישת אנשים חדשים אשר סביר להניח שחולקים בערכים זהים או דומים לשלכם, בסיס מעולה ליצירת מערכת יחסים.

2. השתתפו בכנסים, אירועים והרצאות

אירועים מסוג זה מצוינים ל- 'שפשוף' יכולות הנטוורקינג שלכם, לקבלת השראה ורעיונות חדשים, היכרות עם מגוון רחב של קולגות ואף כאלה שמחוץ לתעשייה. כמו כן, באירועים מסוג זה סביר שתפגשו לקוחות פוטנציאלים ואף הזדמנויות  לשיתוף פעולה עם עורכי דין מתחום התמחותכם או מתחומים אחרים- היו קשובים ודעו לזהות את הפוטנציאל הטמון בכל מפגש מסוג זה.

מעבר להשתתפות פסיבית, נסו לקחת חלק של ממש באירוע – בין אם בארגון האירוע, נאום קצר או אף מימון האירוע ונתינת חסות- כל אלה יגבירו את הסיכויים שיזכרו אתכם ושתשאירו את חותמתכם. לאחר השתתפות באירוע מסוג כזה או אחר- נסו להישאר בקשר עם משתתפים האירוע אשר עשויים להיות רלוונטיים לכם. מעבר לכך – כמובן שראוי לשתף על הפעילות ברשתות החברתיות – על כך בהמשך.

ומה לגבי 'היום שאחרי'? אם נאמתם באירוע, בקשו פידבק. אם ארגנתם את האירוע, הודו למשתתפים. בעידן הטכנולוגי בו אנו חיים ניתן לשמור על קשר כמעט ללא מאמץ דרך הרשתות השונות כגון פייסבוק ולינקדין. זכרו, נטוורקינג בנוי על טיפוח מערכות יחסים- לאו דווקא טיפוח קשרים עסקיים. ככל שתשקיעו ביצירת ותחזוקת מערכות יחסים שונות ומגוונות, כך תגדילו את ההזדמנויות שלכם.

3. עבדו על נאום המעלית שלכם

הזדמנויות לנטוורקינג נמצאות בכל מקום – מהמוכר במכולת השכונתית, דרך אספת ההורים השנתית של ילדכם חברת הילדות של בת הדודה שלכם, ואיך לא, גם במעלית. היו נחמדים, קשובים ודעו להציג עצמכם בצורה מהירה, מקצועית, רהוטה וקולעת.

השתמשו באינטליגנציה הרגשית שלכם ואל תהססו להציע את שירותכם ולהציג את דעתכם המקצועית. דעו לנצל הזדמנויות באירועים בהם קיימת נוכחות דלה של עורכי דין ולהפגין את כישוריכם המקצועיים והבין אישיים. עם זאת זכרו, כי הגבול בין 'נאום מעלית' טוב לבין נאום מכירתי – הוא דק. "נאום מעלית" איכותי ויעיל, הוא נאום באורך 30-60 שניות אשר מתאר את עיסוקכם ואת הערך המוסף שלכם. מטרתו היא לא למכור מוצר או אתכם, ואפילו לא לסגור עסקה אלא למשוך את תשומת הלב של האדם שעומד מולכם ובכך להגדיל את האינטראקציה מולו, ובין היתר – לתת דגש לנושאים בהם אתם יכולים לסייע לאותו אדם.

4. השתמשו באנשי הקשר הקיימים

סביר להניח שברשותכם הרבה מאוד אנשי קשר רלוונטיים שאולי… קצת זנחתם לאחרונה. טיפוח מערכות היחסים הקיימות על ידי יצירת מפגשים ידידותיים, פרונטאליים או אפילו וירטואליים עשוי לעזור מאוד ביצירת הזדמנויות. גם היום, על אף שלל הדרכים ואמצעי השיווק הקיימים, הדרך הטובה ביותר לגייס לקוחות חדשים היא על ידי המלצה אישית ופה לאוזן. השארת רושם חיובי על לקוחות ואף מכרים וקולגות לא רק תעזור בבניית מוניטין, אלא תשמש ככליי שיווקי מצוין. בעידן הנוכחי, קל מתמיד לחדש קשרים ולהחזיר את עצמכם לתודעה של מכרי עבר. הדרכים ליצירת קשר רבות ומגוונות-  בין אם על ידי שליחת ניוזלטר, שי לחג או אפילו דרישה בשלומם מעת לעת תסייע.

5. רשתות חברתיות

בסופו של יום, גם אם עבדתם על "נאום המעלית" ימים כלילות, הגעתם לכנסים הנכונים, חילקתם כרטיסי ביקור לכל מי שרק הביט לעברכם והפגנתם יכולות מקצועיות מרשימות – העדר נוכחות ברשת תפגע בפוטנציאל הלקוחות שלכם. בעידן גדוש טכנולוגיה זה, בין בתקופה שלפני הקורונה ועל אחת כמה וכמה אחרי – הנוכחות ברשתות החברתיות ותדמיתכם הווירטואלית הינה לא רק כלי שיווקי מצוין, אלא בגדר חובה של ממש.

יש צורך (שלא לומר 'חובה') לתחזק אתר אינטרנט איכותי אשר ייצג אתכם ואת פעילותכם, לתפעל חשבונות ברשתות חברתיות כגון פייסבוק ולינקדין ולפעמים גם 'לחטוא' בעמוד אינסטגרם או אפילו חשבון בטוויטר. חשוב מאוד לדאוג שהתכנים המפורסמים ברשתות יהיו מעודכנים ורלוונטיים, ולא פחות חשוב כתובים בצורה שיווקית ולא דווקא משפטית.

הישארו נאמנים לעצמכם באופן בו אתם יוצרים הזדמנויות וצאו מאזור הנוחות שלכם – אך לא בצורה שתפגע בכישורים שלכם. דעו להבליט את היתרונות ואת הייחודיות שלכם והשתמשו בכל הכלים העומדים לרשותכם. אם אתם ידועים כותבי תוכן מעולה, דאגו לייצר תכנים ולפרסמם מעת לעת. הפעילות שלכם זוכה לסיקור תקשורתי חיובי? הוסיפו לינקים לכתבות באתרכם וברשתות ואף שקלו להיעזר במשרד יח"צ ולהוציא הודעה לעיתונות. אתם נואמים דגולים וחיות במה? דאגו לקחת חלק בהרצאות ופאנלים אך אתם במיטבכם באינטראקציה אינטימית יותר, וותרו על אירועים הומי אדם.  

לסיכום – קיומה של רשת נטוורקינג ענפה תעזור לכם להעלות את המודעות למשרדכם ולתחומי עיסוקכם, לפגוש לקוחות חדשים, להרחיב את הידע הקיים בנושאים מסוימים, לחקור רעיונות מסקרנים, ליצור שותפויות ולבנות נוכחות בשווקים אחרים. שנסו מותניים, צאו מאזור הנוחות וזכרו, התנהלות נכונה במסגרת רשת הנטוורקינג שאתם יוצרים עשויה להיות מקפצה משמעותית בקריירה שלכם.

בשל משבר הקורונה (או אולי בזכות המשבר…) עורכי-דין לא מעטים 'פתחו את הראש' לרעיונות חדשים ולמדו לחשוב מחוץ לקופסא ולתחזק קשרים גם מרחוק, ברם אולם – זכרו שאין תחליף לקשר בין אישי ובמיוחד עכשיו -כשאנשים צמאים לקשר זה כך-כך. בהצלחה.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין