חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טור אורח- ניהול אפקטיבי כאמצעי להשאת רווחים במשרדי עורכי דין / יוסי קורן

yossi korenבשנים האחרונות כללי המשחק בעולם העסקי השתנו, מה שגרם לטלטלה קשה ולתהפוכות מהותיות במגזר הכלכלי והעסקי. אחד המגזרים שאמור להיות מושפע מהתמורות הוא משרדי עורכי הדין.

כבר עתה, אנו עדים לכניסתם של משרדי עורכי דין זרים לתחום המשפטי בארץ, תופעה שתלך ותגבר וצפויה להשפיע על תרבות ניהול המשרדים בארץ.

מעבר לכך, כבר כיום אנו עדים לתחרות עזה בתמחור לקוחות שמטבע הדברים תשפיע על חלוקת רווחים לשותפים, מבנה ההוצאות והתקציב המשרדי, שינוי בתנאי העסקה (יותר אאוטסורסינג = מיקור חוץ), השקעה רבה בגיוס ובמחויבות לקוחות וחשיבה מחודשת בשימוש באמצעי שיווק לרבות מדיה חברתית.

כדי להקדים תרופה למכה, משרדי עורכי הדין נדרשים לאמץ דפוסי ניהול ומנהיגות אפקטיביים, תוך רכישת כלים שיאפשרו להתאים את עצמם לשינויים הצפויים. ניהול ומנהיגות אפקטיביים יאפשרו להתבלט על פני משרדים בהם לא קיים ניהול או שרמת הניהול מתמקדת בשוטף של המשרד בלבד.

ניתן להבטיח ניהול אפקטיבי באמצעות יישום מספר כללים חשובים:

1) הסכם שותפים הסכם השותפים מסדיר את מערכות היחסים בין השותפים לאורך חיי השותפות, תוך הגדרה ברורה מהי חלוקת התפקידים, האחריות והצפיות מהשותפים ואופן חלוקת הרווחים. הסכם שותפים אפקטיבי מצמצם את חילוקי הדעות ומאפשר להתמקד במה שחשוב, הגדלת רווחיות המשרד.

2) גיבוש אסטרטגיה גיבוש אסטרטגיה עסקית ותוכניות עבודה לביצוע. תוכנית אסטרטגית תכלול גם תוכניות שיווק ופיתוח עסקי, תקציב מטרות, יעדים ולו"ז לביצוע.

3) מנגנוני הערכה בניית מנגנוני הערכה ובקרה שיבחנו עמידה בתוכנית האסטרטגית ובתוכניות העבודה. למנגנוני הערכה ובקרה חיוניות רבה שמטרתה להבטיח כי מה שתוכנן יבוצע. כמו כן יאפשר ביצוע התאמות נדרשות במידה והסביבה העסקית משתנה.

4) שותף מנהל בחירת שותף מנהל בעל חזון וראייה עסקית שיוביל את המשרד לפריצות דרך והישגים עסקיים. שותף מנהל צריך להשקיע את מרבית זמנו בניהול. מטבע הדברים השקעה זו תבוא לא פעם על חשבון הצד המקצועי, יחד עם זאת, היתרונות עולים על החסרונות.

profit lawyers5) החוליה החלשה ביותר חוזק השרשרת נמדד לפי החוליה החלשה ביותר. במשרד עורכי דין, אין די בכך שקיימים הסכמים פורמליים – יש צורך לתת דגש ולהשקיע באיכות יחסי העבודה בקביעת ערכים המשותפים ומוסכמים על כלל השותפים, לחזק את הקשרים הבין אישיים ורמת האמון בין השותפים, קבלת סמכות ניהולית והנכונות לעבוד בצוות ועבור הצוות.

כל אלה יסייעו למשרד להצליח עסקית, בעידן של תמורות ושינויים. זה אחד האתגרים המרכזיים שמשרדי עורכי דין ניצבים בפניהם.

לסיכום– התנודות המתרחשות בעולם העסקי נמצאות רק בתחילתן, הן לא הולכות לשום מקום, הן כאן כדי להישאר. משרדי עורכי הדין שיטמיעו את הכללים המופיעים במאמר זה וינהלו באופן אפקטיבי יצליחו להתמודד היטב עם השינויים הצפויים, ישיגו תוצאות וייבנו מענים היוצרים בידול וערך מוסף על פני המתחרים.

* יוסי קורן (ארגון ארגונים) הינו יועץ ארגוני מומחה להובלת תהליכי שינוי, העובד בשיתוף פעולה עם משרד Robus ליישום תהליכי שינוי במשרדי עורכי דין

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין