חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ואם כבר אתר – אז שיהיה בתנועה‏

השקעתם אלפי שקלים באתר אינטרנט חדש ונוצץ. עיצוב מושקע, תמונות יפות, קישורים בצבעי זהב וכסף ואפקטים של flash במעברים בין העמודים. אבל… האם אתה יודעים מהו הטראפיק שלכם ?

ראשית, כבר נגדיר- טראפיק, מינוח שמתאר את התעבורה האינטרנטית, את תנועת הגולשים לאתר האינטנט של משרד עורכי הדין שלך. מדוע הנתון הזה חשוב ?

  • גלישה. נקודה– חשוב לדעת שיש גולשים שמגיעים לאתר האינטרנט שלך. בין אם מדובר בגולשים בודדים או במאות גולשים ביום, חשוב לדעת שהאתר שלך נגיש – כי ניתן להגיע אליו. כמובן שככל שמספר הגולשים גדול יותר- כך ניתן להיות שבעי רצון (אם כי מספר הגולשים לאו דווקא מעיד על מספר הלקוחות החדש שיגיע למשרדך).
  • מקורות חשוב לדעת מה הם המקורות המזינים את אתר האינטרנט שלך בגולשים – האם רוב הגולשים מגיעים ממנוע החיפוש Google ? ואולי חלק ניכר מגיעים מאתר D&B ? ייתכן גם שיש קישורים שמובילים לאתר האינטרנט שלך, שאינך יודע עליהם כלל. חשוב להכיר את הקישורים לאתר שלך, ולהשקיע באפיקים הרלוונטיים.
  • מילות חיפושמה הם מילות החיפוש שמחפשים גולשים במנועי החיפוש שמובילים לאתר המשרדי שלך. בדרך זו ניתן לזהות מילות חיפוש ספציפיות שרלוונטיות לקהל הגולשים לאתר, ועל מנת למנף את הכניסות לאתר יש לשקול אולי פרסום ב- Google תחת מילות חיפוש אלו. מעבר לכך, קח את מילות החיפוש- סדר אותם במשפט, והנה – קיבלת את ההתחלה לפוסט הבא בבלוג שלך…

 

  • צפייה בדפיםחשוב לדעת באיזה דפים צופים הגולשים באתר האינטרנט שלך. האם הם מסתכלים זמן קצר בדף השער ומשם 'בורחים' בחזרה ל- YNET, או שהם נכנסים לעמודים נוספים באתר, ואם כן- לאיזה ? איזה תחום עיסוק מעניין את הגולשים ? בדרך זו ניתן לזהות את פרטי התוכן הרלוונטיים ביותר באתר ולהדגיש אותם- החל מהעברה שלהם לאתר הביתה, דרך כתיבת מאמר בנושא וכלה בהרחבת אותו אגף תוכן רלוונטי.

 

אז איך מקבלים את המידע הזה ?

במשך שנים התבססו בעלי אתרים על הנתונים שקיבלו מהשרתים שלהם, נתונים לא מדויקים לרוב, שכוללים ביקורים תכופים של מנועי חיפוש ושאר ירקות. לפני מספר שנים, וזה הזמן לעשות היכרות, הגיעה חברת Google (אני משוכנע ששמעתם עליה פעם…) והוציאה את Google Analytics (קישור- http://www.google.com/analytics/), מנוע אינטרנטי ש- 'מתלבש' על אתר האינטרנט ומעניק נתונים מפורטים עד כדי גיחוך על מספר הבאים בשעריו של אתרכם, וחשוב לציין כבר כעת- השירות ניתן בחינם.

ההתקנה פשוטה ואינה דורשת זמן רב, ומי שתכנת לכם את האתר- בין אם מדובר בחבר טוב / בן של שכנים / חברה מסודרת, יתקינו את המערכת בזמן קצר ובתשלום מועט מאוד – אם בכלל.

כמות המידע שניתן להוציא עצומה- מספר הגולשים שמגיעים לאתר, כמה מהם מגיעים יותר מפעם אחת בתקופת זמן, גולשים חדשים שנחשפים לאתר זו הפעם הראשונה, המדינות מהם הם מגיעים, זמן הצפייה באתר, זמן הצפייה בעמודי תוכן שונים, מילות מפתח, חיפושים במנועי חיפוש שמובילים לאתר ועוד.

שורה תחתונה – ארנסט המינגווי אמר – "אף פעם אל תטעה לראות תנועה כפעילות". צודק, אך היה זה לפני עידן האינטרנט… מומלץ בחום לאיסוף נתונים על קהל יעד חשוב מאוד- גולשים שמגיעים בין אם במקרה ובין אם ביד מכוונת לאתר הבית של משרד עוה"ד שלכם. שנה טובה.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין

על מהפכת ה – META במשרדי עורכי הדין

ברוכים הבאים ל- "סימס" בגרסה המשפטית – טרנד לוהט שהשתלט לאחרונה על עולם הטכנולוגיה, נוחת בזירה המשפטית. חשבו לרגע – אתם יושבים במשרד עורכי דין, מקבלים ייעוץ משפטי, והכל מתרחש… מביתכם החמים והנעים, נשמע נהדר לא?

קרא עוד