חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עדכונים מוועדת האתיקה – על אנימציה, באנרים וליגל מרקטינג

עולם עריכת הדין עשה בשנים האחרונות צעדים משמעותיים בכל הקשור לעולמות הליגל מרקטינג (Legal Marketing) – שיווק ופיתוח עסקי לעורכי דין, ונראה כי גם לשכת עורכי הדין וגם עורכי הדין עצמם הבינו שהכלים השיווקיים העומדים לרשותם חייבים לעבור שדרוג. ואכן, אנו נחשפים ליותר ויותר פרסומים יצירתיים של עורכי דין שמנסים 'לצאת מהקופסא' ולבלוט בשוק רווי של תחרות.

בצל אותו שינוי, התפרסמו במגזין 'עת לאתיקה' של לשכת עורכי הדין במחוז תל אביב שני עדכונים חשובים המתייחסים ליכולת של עורכי דין לשווק עצמם באמצעים שונים – אמצעים שכדאי להכיר 🙂

עדכון #1 – סרטונים וכתבות תדמית

העדכון נוגע לאפשרות לפרסום סרטונים וכתבות תדמית, ומקורו בפנייה של עורך דין לוועדת האתיקה שביקש לברר האם הוא רשאי על פי כללי האתיקה להעלות סרטון אנימציה לאתר המשרד שלו ול- Youtube שמסביר על ההליכים שנוגעים לרכישת דירה. עוד ביקש עורך הדין לברר האם מותר לו לממן כתבת תדמית בעמוד הראשי של Ynet (ולא תחת מדור 'משפטים') שתעסוק בתיקים בהם טיפל ובשירותים שהוא מציע פרו-בונו, תוך הצגת קישור לאתר המשרד ולדף נחיתה בו ניתן יהיה להשאיר פרטים להתקשרות.

שאלות אלו הובאו בפני ועדת האתיקה שקבעה כי אין מניעה אתית בפרסום הסרטון, אך על הפרסום לעמוד במספר תנאים, ובהם:

  • לסרטון חייב להיות קשר ישיר למקצוע;
  • אין בסרטון כדי ליצור רושם מוטעה כלפי המקצוע או פגיעה בכבודו;
  • אין בסרטון כדי לפגוע או לזלזל בעורכי דין אחרים;
  • לא מפורסמים באותם האתרים ורשתות חברתיות שהסרטון מפורסם בהם תכנים לא הולמים או תוכן בלתי חוקי אחר שפוגע בכבוד המקצוע;
  • ושסרטון הפרסומת לא מהווה 'פרסומת קופצת' (Pop Up);

באשר לכתבת התדמית, ועדת האתיקה הדגישה שאין בעיה עם הפרסום המבוקש – ובלבד שייכתב במפורש שמדובר בפרסומת, ושהפרסום עצמו לא יפגע, כמובן, ביתר התקנות שמופיעות בכללי לשכת עורכי הדין (פרסומת), התשס"א- 2001.

עדכון #2 – שימוש בבאנרים

העדכון נוגע לשימוש בבאנר פרסומי באתרים וברשתות החברתיות, ומקורו בפנייה שהעלתה עורכת דין לוועדת האתיקה בשאלה האם היא רשאית לפרסם את עצמה באמצעות באנר ברשתות החברתיות ובאתרי החדשות השונים. גם בעניין זה, כמו לגבי פרסום הסרטון – ועדת האתיקה אישרה את הפרסום בתנאי שמדובר בפרסומת שעומדת בכללי לשכת עורכי הדין ושהבאנר אינו מופיע כ- Pop Up.

סוף דבר

קריאת החלטות ועדת האתיקה מלמדות על שינוי תפיסתי שחל בעשור האחרון בשוק, ועל רצון אמיתי לאפשר לעורכי הדין לפרוץ למחוזות חדשים ולחשוף את עצמם לקהלים חדשים באמצעות הכלים שהמחוקק העמיד עבורם.

הקמת עמודים עסקיים של משרדי עורכי דין ברשתות החברתיות, שיתופי פעולה עם איגודים מקצועיים ופרסום כתבות ומאמרים באמצעי המדיה השונים – הם רק חלק מאותם הכלים שמציע תחום ה- Legal Marketing, ולאור העדכונים האחרונים נראה שיש מי שמבקש להרחיב אף יותר את ארגז הכלים שעומד בפני עורכי הדין.

החלטות ועדת האתיקה שמאפשרות לעורכי הדין לפרסם את עצמם באמצעות באנרים ולערוך סרטוני אנימציה (בהתאם כללים, כמובן) מהוות צעד נוסף ומרענן בתחום הליגל מרקטינג. צעדים חדשניים ומבורכים מסוג זה גורמים לנו לתהות מי יהיה עורך הדין הבא שיצליח לפרוץ לתודעה ולשנות פעם נוספת את כללי המשחק.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין