חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הדרך להצלחה בשיווק עורכי דין – עוברת דרך תוכן

כשחושבים על שיווק כיום, אי אפשר שלא לחשוב אוטומטית על שיווק דיגיטלי. העולם הישן והטוב של פרסומות בשלטי חוצות ובטלוויזיה עדיין איתנו, ולצידו האפשרות הזמינה (והזולה) של שיווק ברשתות החברתיות. אבל כמובן, חלק גדול מעורכי הדין שקוראים את הפסקה הזו אומרים לעצמם – מה לי ולזה?

שלא בצדק, שיווק עורכי דין (או בכינוי המקצועי יותר – Legal Marketing, ליגל מרקטינג) הוא נושא שרבים במקצוע נרתעים ממנו. הוא נתפס כ- 'זר' לעולמות המשפטיים המוכרים וככזה שמצריך ידע מיוחד שאינו נרכש במהלך חייו המקצועיים של עו"ד. על החשיבות הכללית שיש לשיווק בעידן הרשתות החברתיות כבר סקרנו לא אחת ואף הצגנו מדריך מפורט לפתיחת דפים עסקיים. אבל אחרי פתיחת העמודים בפייסבוק ו/או בלינקדין (או טיק-טוק למי שממש נכנס לזה), חייבים לדבר על גולת הכותרת –תוכן מדויק שמביא להישגים.

אז איך עושים את זה? איך מגיעים ל- 'תוכן הזהב' שיסייע למשרד עורכי הדין לגייס לקוחות? התשובה – 4 נקודות מפתח לפרסום תוכן ברשתות. נצא לדרך.

1) הגדירו מטרה וקהל יעד

ראשית, יש לשאול מה המטרה שלשמה אתם מפרסמים תוכן – מה התוצאה שתניב לכם תחושת הצלחה ברשתות החברתיות. התשובה לשאלה הזו תשליך משמעותית על סוג התוכן שנפרסם. למשל, משרד שמחפש לגייס עורכי דין – ישאף לכתוב תוכן מקצועי או כזה שיבטא את התנאים המעולים שקיימים במשרדכם (לא נספר לאף אחד שרובכם רואים שקיעות אך ורק דרך החלון במשרד). אם המטרה היא לחלופין משיכת לקוחות פוטנציאליים, ייתכן שנרצה לכתוב תוכן שמבטא יותר את ההצלחות הרבות של המשרד – הסכומים הנאים שהשגתם בתיק/פשרה או היחס האישי החם שהלקוח מקבל אצלכם.

שנית נזכור ש – התוכן צריך להיכתב עבור הנמען. התוכן שאתם מפרסמים לא נועד כדי שאתם תאהבו אותו. הוא מיועד לקהל היעד שהגדרתם. דוגמה מצוינת לכך היא רמת הכתיבה של התוכן. טעות נפוצה של עורכי דין ברשתות החברתיות היא לכתוב תוכן עם התפלפלויות משפטיות (אשר מצריכות במינימום מילון עברית-ארמית). אבל אם לדוגמה הקהל יעד שהגדרתם הם לקוחות פוטנציאליים בתחום הנזיקין, סביר להניח שהם לא יבינו את ההשלכות של אשם תורם או אפילו מהו תקדים.

2) השקעה בוויזואליות

עם המדע קשה להתווכח (למרות שאנחנו יודעים כמה עורכי דין אוהבים להתווכח) – מחקרים מראים שכ-90% מהמידע שמועבר למוח הוא ויזואלי והוא מעובד הרבה יותר מהר מטקסט. הוסיפו לזה את העובדה שבימינו התוכן שמתפרסם ברשת עומד מול מבחן קשה מנשוא – מבחן הגלילה בעכבר. ככל שהשנים עוברות, התוכן שחולף למשתמש מול העיניים עובר במהירות גבוהה הרבה יותר. כדי למשוך את המשתמשים לעיין בתוכן שפרסמתם, תמונה או סרטון שתלווה אותה לא רק תוסיף עניין אלא גם צריכה לבדל אתכם מבליל הפרסומים שכבר קיים. היא תגרום ללקוח הפוטנציאלי לזכור יותר טוב את שמכם ברגע שיזדקק לייצוג/עו"ד ועלול להביא לידי כך שיצור קשר.

3) כתיבת תוכן אקטואלי

נכון, בסופו של יום כולנו כפופים למרותו של האלגוריתם (או למביני עניין SEO- נושא ה- Search Engine Optimization), אבל לפעמים לא חייבים להסתמך רק עליו כדי להגביר את החשיפה. כתיבה על תוכן אקטואלי (החלטות, פסקי דין, או אפילו חגים ומועדים) או טרנדים שמקבלים ממילא חשיפה גבוהה, תגביר את כמות האנשים שיתקלו בתוכן שלכם ולפיכך – תוביל לחשיפה מוגברת למשרדכם. אינכם יודעים על מה לכתוב? קל ופשוט. גשו למנוע החיפוש Google, כתבו את תחום העיסוק שתרצו לכתוב עליו והקליקו על NEWS – תמצאו שם חיש קל כמה תוצאות אקטואליות שיתנו לכם רעיונות לכתיבה.

4) שימוש בכלים סטטיסטיים

ידע זה כוח (נכון, קלישאה מיושנת אך עדיין רלוונטית). כיום, כמעט כל הפלטפורמות באינטרנט מנגישות את המידע הסטטיסטי אודות הפרסומים שלכם באופן נוח וקל להבנה. על מה בדיוק מדובר? על כמות חשיפות, קליקים, כמה זמן בממוצע אדם נשאר בסרטון שפרסמתם או כמה אנשים נכנסו לעמוד שלכם מהיום בו פרסמתם לאחרונה. ניתוח המידע הזה הוא קריטי עבור תכנון תוכן צופה פני עתיד – הוא מאפשר לכם לזהות דפוסי פעולה בקרב העוקבים שלכם ואלו שנחשפים לפרסומים שלכם ברשתות. למעשה להבין את התגובה שלהם לסוג התוכן שפרסמתם (מאמר, תיק מוצלח, ראיון וכו') ו"להפנות את הספינה" לסוג התוכן עם הפוטנציאל הטוב ביותר.

לסיכום

שיווק עורכי דין ככלל ופרסום ברשתות החברתיות בפרט אינו נחלתם של עורכי דין בלבד – אך הוא גם אינו רק נחלתם של מומחים. בעזרת מעקב אחר הפרסומים שלכם ומיקוד שלכם בפרסום של תוכן נכון ורלוונטי – המשרד שלכם יכול להגיע ליעדים חדשים, הן לשמר לקוחות קיימים ולא פחות חשוב – לגייס לקוחות חדשים. כתיבה מהנה!

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין

הצדדים הנסתרים של מיזוגים בשוק המשפטי

מיזוג בין משרדי עורכי-דין הוא ללא ספק ה- 'טרנד' המשמעותי ביותר (והמסוקר ביותר) בסקטור המשפטי, בעיקר מאז משבר הקורונה. מיזוגים ופיצולים בין משרדי עורכי-דין התרחשו מאז ומתמיד ובעצימות משתנה, אולם משבר הקורונה – שהביא לשינויים משמעותיים רבים בעולם משרדי עורכי הדין – גרמו בין היתר להאצה של תהליכי מיזוג.

קרא עוד