חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קלישאות באתרי משרדי עו”ד – או – מה הלקוחות שלכם באמת חושבים על התמונות באתר האינטרנט שלכם

אחד מהנושאים החשובים לעוסקים במקצוע עריכת הדין הוא הצגת ארשת של יוקרה ומכובדות כחלק מתדמיתם – ובצדק. גם כללי האתיקה של לשכת עורכי הדין כשלעצמם, יוצרים מגבלות רבות על פרסום עו"ד ומשרדיהם במטרה לשמר את תדמית המקצוע.

יחד עם זאת, ייתכן ודווקא המוטיבציה לשמור על תדמית מכובדת יוצרת כשל מסוים במאמצי השיווק של רבים וטובים מבין משרדי עורכי הדין בארץ. דומה כי רבים אינם מבחינים כי תדמית של יוקרה ומכובדות- אין משמעה בהכרח בנאליות ושמרנות.

בין אם מתוך זהירות ובין אם מתוך חשיבה נטולת מעוף, הרציונל מאחורי תוכנית השיווק של משרדים רבים מדי מבוססת על הרציונל לפיו "מה שטוב לכולם, כנראה טוב גם לנו". כתוצאה מכך, אתרי אינטרנט של משרדי עו"ד רבים נראים ונשמעים בדיוק אותו הדבר.

מדובר כמובן בשגיאה – מטרתה של תוכנית השיווק והפיתוח העסקי של המשרד היא דווקא לבדל את המשרד ממתחריו ולסייע לו לעמוד מעל סביבתו. משרד המחקה את סביבתו 1:1 ולא מגוון ומחדש – מסתכן בשקיעה אל תוך המוכר, הידוע והאנונימי. משרד שכזה אמנם 'הולך על בטוח', אבל מסייע פחות לקידום המשרד.

המצוי אל מול הרצוי

האם ראיתם בעבר כמה מהתמונות והדימויים מהרשימה הבאה באתרים שונים של משרדי עו"ד? האם תהיתם מה הרושם (האמיתי) שהן מותירות על לקוח שביקר יותר מפעם אחת באתרים שונים של משרדי עורכי דין?

יש כמובן אלמנט של הומור ברשימה זו, אך קחו בחשבון שחלק מהגולשים – חשים או מדמים לעצמם בדיוק את הכתוב לצד התמונה…

1)      מפת כדור הארץ (התקשרנו פעם לחו"ל במסגרת התפקיד)

2)      לחיצת ידיים (לא ידענו מה לשים באתר, אז קנינו תמונה ממאגר תמונות מן המוכן)

3)      צילום בניין המשרד או גורד שחקים (כן, אנו עובדים בבניין)

4)      קו רקיע עירוני (כן, אנו עובדים בעיר)

5)      פטיש (כן, אנו עורכי דין)

6)      מאזניים (כן, אנו עורכי דין)

7)      חותמת (כן, אנו עורכי דין)

8)      נורות (כן, לעיתים [לעיתים!] יש לנו רעיונות)

9)      שח-מט (יש לנו אסטרטגיה. כלשהי. כמו ליריבינו)

10)   תמונת חדר ישיבות (יש לנו שולחן ממש יפה במשרד)

11)   אנשים משתמשים בלפטופ/ מחשב שולחני (יש לנו מחשב במשרד!)

12)   עט על מסמך (אנו קוראים מסמכים)

13)   משקפיים על מסמך (וויתרנו על קריאת המסמך והותרנו עליו את המשקפיים מתוך ייאוש)

14)   כפפות אגרוף (אנו קשוחים!)

15)   עורך דין מטפס במהירות במדרגות (אני מאחר לדיון…)

 

אם חלק מהתמונות ברשימה זו מוכר לכם, והזדהיתם במידה כזו או אחרת עם הכתוב, קרוב לוודאי שתמונות ודימויים אלו איבדו מערכם השיווקי. אם אתר משרדכם כולל תמונות מעין אלו, וללא מעטפת נוספת המעניקה נופך אחר או שונה לאתר – שקלו להחליף אותם.

הדברים הנאמרים כאן נכונים לכל דרכי שיווק המשרד והתנהלותו, ואינם מסתכמים רק בעיצוב אתר המשרד. רק תוכנית שיווקית המדגישה את ייחודיות המשרד ואת השונה בו לעומת שאר המשרדים היא תוכנית אשר בכוחה להשיג את מטרות הפיתוח העסקי של המשרד ולהניב בסוף תהליך השיווק לקוחות חדשים או מיצוב מחדש בשוק.

לשם כך יש צורך, תחילה, לזהות את רוח המשרד, מהותו והערך המוסף שביכולתו להעניק ללקוח – ורק אז לגשת לתוכנית השיווק. ייחודיות היא שם המשחק.

ולסיכום– דווקא משרדי הצמרת ושאר המשרדים היוקרתיים והמכובדים אינם בהכרח משרדים בנאליים. להיפך- קרוב לוודאי שתעוזה, יצירתיות ומעוף הם שהביאו אותם למעמדם הרם… נקודה למחשבה עד הפוסט הבא.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין

המתכון לפתיחת משרד עורכי דין עצמאי

האם עלי להקים משרד עצמאי משלי… סביר להניח, כי לא מעט עו"ד מתחבטים בשאלה זו. הסיבות מאחורי מחשבה זו מגוונות- החל מהרגשת תחושת מיצוי, דרך חוסר הערכה מצד המעסיק ורצון להתמקצע בנישה מסוימת, וכלה בשאיפה להיות אדון לעצמך, לחוות את המקצוע במלואו ולהוביל תיקים באופן עצמאי.

קרא עוד