חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

Google me‏ – חשיבות המרחב האינטרנטי ביצירת מאגר לקוחות ‏ / הילה ימיני

פוסט בנושא חשיבות המרחב האינטרנטי מאת הילה ימיני, מנהלת תיקי לקוחות במשרד Robus:

כמה פעמים בעת שיטוט ברשת האינטרנט ראיתם פרסומות שהקשר בינן לבין הגוף המפרסם הינו מקרי בהחלט? כמה פעמים דילגתם על פרסומת כי היא פשוט לא משכה את העין, או גרוע מכך, עוררה אצלכם רגשות שליליים לגוף המפרסם? וכמובן, השאלה הנצחית, כמה פעמים לאחר שקראתם את השורה הראשונה – המשכתם הלאה?

בשנים האחרונות אנו עתידים להתרחבות שוק עורכי הדין בישראל. יותר ויותר עו"ד בוחרים בקריירה עצמאית ומקווים להשיג תנועת לקוחות קבועה, דבר שהביא לזליגת תחום השיווק והמיתוג גם לעולם המשפט, בדגש על חשיבות השליטה במרחב האינטרנטי.

תחום השיווק באינטרנט ממלא תפקיד מרכזי אף יותר בקרב עורכי דין הנותנים שירות אד הוק, כגון פגיעות גוף, תביעות ביטוחיות, דיני אישות וכו'. לקוחות פוטנציאלים בתחומים אלה הנדרשים לסיוע משפטי לאלתר או לקוחות הזקוקים לטפול בעניינים אישיים נוטים לפנות לא אחת לרשת האינטרנט המאנדקסת מידע נגיש, נוח ובעיקר- חינם אין כסף. מסיבות אלו ורבות אחרות, נדרשים עורכי דין להעמיד אתר אינטרנט ראוי, או שיווק דרך פלטפורמה אינטרנטית זו או אחרת.

עם התקדמות הטכנולוגיה, הפך תהליך בניית אתר אינטרנט למדע מדויק הדורש ידע, החל מבחירת קהל היעד אליו מכוון האתר, דרך התאמת התכנים המילוליים ורמת הכתיבה ללקוח הפוטנציאלי ועד לרמת העיצוב.

יש חשיבות מרובה לבנייה מדויקת ומקצועית של אתר אינטרנט משרדי, שכן זה יכול להפוך בנקל להיות הסוכן והמשווק מספר אחת שלך. 'טעות' בעיצוב או בגישה ,יכולים להוביל למצב בו האתר אינו ממלא את ייעודו, הווה אומר, אינו משכנע את הלקוח הפוטנציאלי לבחור בך על פני עורכי דין אחרים.

בניית אתר אינטרנט כיום מחייבת אנשי מקצוע המבינים וחיים את התחום שכן קו המחשבה ה-'משפטי' של עורכי הדין מוביל לכך שהאתר אמנם נראה מכובד, בנוי עם חוט מקשר ותמונות רציניות – אך דרך ההצגה אינה מתאימה לקהל היעד אותו מנסה המשרד למשוך, ולא פעם המטרה מתפספסת. אתר הפונה לקהל העסקי יהיה בנוי בצורה שונה מאתר הפונה לאוכלוסיית מקבלי קצבאות הביטוח הלאומי או הזכאים לסיוע משפטי.

יתר על כן, חוטאים עורכי הדין לעיתים בבניית אתר שהמסרים בו אינם מחודדים מספיק, אינם תואמים את קהל היעד, או שתחומי העיסוק וההתמחות של המשרד אינם ממוקדים. בעולם הבנוי על בסיס תזזיתי ו-'קליפי', חובה על אתרי האינטרנט להעביר את המסר באופן מהיר וחד, וליצור עניין אצל הקורא על מנת שיישאר ויעמיק באתר, שכן כל צופה נמצא בכל רגע נתון במרחק קליק אחד מהאתר של משרד עוה"ד המתחרה.

סינדרום אתר בעטיפת ואקום

אז איך קרה שלמרות שהשקעת משאבים רבים, הקשבת לכל העצות קראת כל מאמר בתחום ובנית את האתר המושקע ביותר, אתה עדיין המבקר היחיד באתר?

דמיין לך שאתה הולך בקניון ומסתובב בין החנויות של המעצבים השונים, בחיפושים אחר חליפה חדשה. כל החנויות מרשימות ומסודרות, אך אתה לא תיכנס לכל החנויות בקניון אלא רק למספר מצומצם ומובחר של חנויות, וגם בהתאם לעומק הסכום שאתה מתכוון להוציא על החליפה. בהשוואה למרחב האינטרנטי, לאחר שהשקעת משאבים רבים בהקמת אתר אינטרנט כיצד באמת ניתן להביא את 'הלקוחות' להעדיף את האתר שלך על פני האחרים?

כללי האתיקה של לשכת עורכי הדין בישראל התקדמו לא מעט עם הטכנולוגיה, אך עדיין מכפיפים את ציבור עוה"ד בישראל לכללים והגבלות מסוימות. למרות זאת, קיימות לא מעט דרכים בעזרתן ניתן לקדם את האתר ולהזמין יותר לקוחות פוטנציאלים לבקר בו, מבלי לעבור על כללי הלשכה.

חלק בלתי מבוטל מהחיפושים אחר שירות משפטי כזה או אחר מתבצעים באמצעות מנועי חיפוש. הקלדת מילות מפתח ספציפיות פותחות בפני המשמש אין ספור אתרים המציעים שירותים משפטיים. ככל שהחיפוש יהיה יותר ספציפי כך יטה המחפש להעמיק באתרים המוצעים לו. לדוגמה, מי שיחפש עורך דין בתל אביב יקבל מעל לשתי מיליון תוצאות לעומת מי שיחפש עורך דין אזרחי שעוסק בתחום פשיטות הרגל, שיקבל פחות מ-10% מתוצאות החיפוש הקודם. לכן, קיימת חשיבות רבה מאוד למיקוד החיפוש וכפועל יוצא, למיקוד השירותים אותם מספק המשרד ותחומי העיסוק שלו.

יותר מכך, מנועי החיפוש בנויים באופן בו התוצאות מדורגות בהתאם למדדים מסוימים- כמות ההפניות שיש לאתר מאתרים אחרים, כמות המילים הרלבנטיות לנושא המופיעות באתר, ועוד. בשנים האחרונות התפתחה תעשיה שלמה בתחום ה- SEO (Search Engine Optimization) שמטרתה קידום אתרים באינטרנט על מנת להגיע למאגר בלתי מוגבל של לקוחות פוטנציאליים.

קידום אתרים הנו אחד מהפקטורים למשיכת לקוחות פוטנציאלים לאתר, מכיוון שבסיום התהליך ידורג (בשאיפה) אתר האינטרנט גבוה יותר בתוצאות החיפוש, וכאשר יוקלדו מילות חיפוש ספציפיות יופיע האתר בין התוצאות הראשונות. ניתן להניח כי לאתר הממוקם במקום ה-12,000 ברשימה יגיעו מספר מועט של מבקרים, גם אם מדובר באתר מרשים השייך לעורך דין רב פעלים.

בנוסף, במסגרת קידום האתרים נבחנים גורמים העלולים ליצור 'הרחקה' ממנוע חיפוש זה או אחר, לדוגמה- שימוש בטקסט שקוף (הקלדת טקסט שאינו נראה לעין על מנת להגדיל את כמות המונחים הרלבנטיים באתר) יכול להוביל לכך כי אתר Google לא יפנה לאתרך זאת בשל מדיניות 'הענשה' בה הוא נוקט כלפי גופים המפרים את כללי המשחק שהוא מכתיב.

שני קריטריונים אלה הנם המרכזיים והחיוניים ביותר בתחום השיווק והקידום באמצעות אתרי אינטרנט. קיימים גורמים רבים נוספים משפיעים ובראשם המקצועיות, רמת השירות והיכולת לעמוד מאחורי ההבטחות באתר, אך על מנת ליצור את התשתית ואת השער לקהל לקוחות עצום שלולא האינטרנט לא היו נחשפים אליך כלל, יש לנצל בתבונה את המרחב המקוון, להיזהר מהמלכודות הטריוויאליות ולדעת לנצל את האינטרנט בצורה המיטבית ביותר עבורך.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין

עורכי דין – כיצד לנטר מידע ולהשפיע על מוניטין משרדכם

בעידן הנוכחי בו האינטרנט מהווה אמצעי מרכזי לחיפוש ופרסום מידע, התוכן המהותי כבר מזמן אינו מרוכז בפורטלים הגדולים בלבד אלא בשלל אתרים ובלוגים. בכדי לדעת מהו היקף הנוכחות של המותג שלכם ברשת, וחשוב מכך- מה היא דעת הקהל אודות המותג שלכם, יש צורך ביכולת ניטור של מידע הנכתב אודותיכם, שכן מידע שכזה יכול בנקל להשפיע לחיוב או לשלילה אודות המוניטין שלכם.

קרא עוד