חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הכן משרדך לשנה החדשה – מטרות למשרד עורכי דין

כל תחילת שנה – בוודאי שנת 2023 שכבר נדמית כשנה שהולכת לעסוק רבות בהשפעות הקורונה ובטכנולוגיה לסקטור המשפטי – היא זמן טוב לעצור ולבחון מה קרה עם המטרות שהצבתם ב-2022 וככל הנראה נטשתם בגלל המשימות השוטפות…

בשוק התחרותי של עריכת הדין חשוב למצוא כל הזמן רעיונות חדשים לשיווק ולמשיכת לקוחות חדשים. החלטנו לעזור לכם ולהציע כמה מטרות שכדאי לכם להציב לעצמכם לקראת השנה החדשה – והפעם גם לממש!

(1) זה הזמן להתחיל ולברור לקוחות

אם אתם משרד עורכי-דין חדש, כנראה שעד עכשיו קיבלתם בשמחה כל לקוח שנכנס בדלת. תחילת השנה היא זמן טוב לחשוב האם הגיע הזמן לשנות טקטיקה: ככל שתרגישו שיש לכם אורך נשימה, יכול להיות שנכון להיות סלקטיביים יותר בבחירת הלקוחות – ולבחור את הלקוחות הנכונים עבורכם.

אגב, ביננו – יש גם הרגשה עצמית טובה לומר 'לא' ללקוח מדי פעם בפעם.

(2) מקדו את תחום ההתמחות שלכם

האם אתם מתעסקים ביותר מידי תחומי עיסוק שונים? יכול להיות שהגיע הזמן להתמקד ולהיות הכי טובים בתחום שלכם. ככל שעולם המשפט מתפתח, החלוקה לנישות הגיונית ורלוונטית – ההלכות מורכבות יותר ויש מגמה ברורה של התמקצעות בכל ענפי המשפט.

תחשבו שבא לכם פיצה ממש טובה. האם הייתם רוצים לאכול אותה במסעדה שמגישה גם פיצה, גם סושי וגם המבורגר? כנראה שלא. בדומה, לקוח פוטנציאלי עם בעיית מיסוי מורכבת למשל, לא יחפש עורך דין שמבין גם במיסים – אלא יחפש עורך דין בעל מומחיות לבעיה הקונקרטית שלו.

מומלץ להתמקד בכמה נישות ספציפיות (או באחת) ולהתמקצע בהן תוך מעקב אחרי הפסיקה והספרות הקיימת, זאת לצד תחזוק קשר עם מומחים בתחום בפרקטיקה ובאקדמיה.

(3) השקיעו באסטרטגיית שיווק

שיווק הוא אפיק מרכזי לגיוס לקוחות ויצירת קשרים – ובהתאם יש להשקיע בו מחשבה, זמן ומשאבים. אם חיכיתם לסימן שזה הזמן הנכון להשקיע בשיווק: ברוכים הבאים. זה הסימן.

אנחנו מכירים את הנטייה לדחות את ההשקעה בשיווק למועד מאוחר יותר (עוד מעט יהיה לי גם זמן וגם משאבים לעסוק בזה…) – אבל חשוב להבין שתוכנית שיווק היא הדרך בה עורך הדין יצליח להבטיח לעצמו יותר כסף וזמן בעתיד.

לקוחות ועבודה לא 'צצים' מעצמם ויש להשקיע עבודה בהשגתם. מי שמחכה לזמנים טובים יותר כדי להתחיל להשקיע בשיווק או אומר 'אני רק אסיים את התיק הזה ואגיע לשיווק' – עלול שלא להגיע לימים הטובים המיוחלים. במקום לדחות את תכנית השיווק, עדיף לראות אותה כהשקעה ולהבין שהיא השלב הראשון בגיוס בסיס לקוחות.

נדגיש – אסטרטגיית שיווק דורשת יותר מהקצאת תקציב. תוכנית שיווקית טובה היא תהליך מתמשך ויש לה משקל רב בכל תכנית עסקית כוללת, ולא מדובר בהוצאה אלא בהשקעה. חשוב לזכור כי הדבר החשוב באסטרטגיית מותג ומשרד עורכי דין בפרט הוא בידול, לכן מצאו את נקודות החוזקה והייחוד שלכם והדגישו אותן.

(4) הסתכלו סביב

הלקוחות הטובים באמת מגיעים מהמעגלים הקרובים שלכם ולא מזרים. networking אינה מילה גסה, ובעולם עריכת הדין – כמו בכל עולם עסקי – אם אתם מכירים את האנשים הנכונים שיוכלו לערוב ליכולותיכם – הדרך להצלחה פשוטה הרבה יותר. זה נכון לגבי לקוחות שפעילים בתחום הנישה בו בחרתם, אך רלוונטי גם לקולגות, יועצים ואנשי מקצוע שמספקים שירותי מעטפת בתחום הנישה.

אחרי שתבינו מי הם אותם אנשי קשר שיוכלו לקדם אתכם, זה הזמן לעשות ברשימה שימוש תדיר, בין היתר באמצעות הפצת מאמרים בניוזלטר שיספק עדכונים בתחום אחת לתקופה, פרסום מחקרים משפטיים בסוגיות בוערות, ואפילו עריכת סדרה של וובינרים לקהל הרחב. מדובר בהזדמנויות שניתן לייצר יש מאין כדי ליצור דריסת רגל משמעותית בתחום שלכם.

באמצעות גישה זו ניתן לקדם את מעמד המשרד כמומחה בתחום וכך תוכלו למשוך לקוחות אשר חשוב להם אמון, ידע, שיקול דעת וניסיון.

(5) האתר שלכם מעיד עליכם

האתר הוא הבסיס לכל המותג. לצערנו, עדיין אפשר לראות הרבה (מאוד) אתרים לא מוצלחים שעושים רושם רע על הגולשים שהם גם הלקוחות הפוטנציאלים. גם כאן מדובר בהשקעה ולא בהוצאה, וצריך לקחת בחשבון שהמחיר שכרוך בלא לשדרג את האתר – גבוה הרבה יותר מהסיכון באיבוד לקוחות פוטנציאלים לטובת מתחרים בשל אתר גרוע. טיפים לשדרוג האתר שלכם ניתן למצוא בכתבה בבלוג משרדנו.

כדי להגביר חשיפה לאתר, חשוב לעדכן את התכנים בעקביות. כתיבה על תוכן אקטואלי או טרנדים שמקבלים ממילא חשיפה גבוהה, תגביר את כמות האנשים שיתקלו בתוכן שלכם וכך תוביל לחשיפה מוגברת למשרדכם.

(6) רשתות חברתיות

נעים מאוד, שנת 2023. ברור ששימוש נכון ברשתות חברתיות יכול לסייע למשרד לחזק את המותג שלו. יש שיאמרו שהוא אפילו מכריח את המשרד להמשיך ולתחזק את המותג שלו ללא הפסקה, כי ברגע שהתחלת – אתה חייב להמשיך אם אתה לא רוצה להיתפס כמיושן ולא מעודכן.

רק על הנושא הזה נוכל לכתוב ספר, מוזמנים לשלל המאמרים והמדריכים באתרנו בנושא.

סוף דבר

מוניטין המשרד, כידוע, הוא אחד הנושאים הרגישים ביותר בעולם עריכת הדין, ועל בסיסו (בין היתר) תקום ותיפול היכולת של המשרד לגייס לקוחות ואפילו עורכי דין נוספים.

חשוב לזהות את נקודות הבידול שלכם, להדגיש אותן באמצעות אסטרטגיה שיווקית, ולהבין שמדובר בתהליך שבסוף יוביל לפירות.

כאמור, אם חיכיתם לסימן שלכם, הנה הוא: הזמן הנכון להתחיל למצב את עצמכם הוא ממש עכשיו. שנה אזרחית חדשה טובה!

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין