חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עו"ד- שפר הופעתך (באינטרנט)‏

law firms improvmentהיום ברור וידוע (כמעט) לכל עורך דין, שהיעדר נוכחות אינטרנטית בדמות אתר משרדי משמעה בעיה אינהרנטית בקיומו של משרד בתודעה הציבורית. עם זאת, לא כל עורכי הדין אשר השכילו לבנות ולהעלות אתר אינטרנט משרדי, מעוצב ויפה ככל שיהיה, מבינים כי "נוכחות" כשלעצמה אינה מספקת, וכי בכדי שבאמצעות האתר יגיעו לקוחות אל המשרד, נדרשת לא מעט השקעה של זמן, מחשבה (וכסף).

חשבו על הלקוח ה-'קלאסי', אשר ניגש לראשונה לחיפוש עורך דין שיטפל בענייניו באמצעות האינטרנט. הוא אינו מכיר בהכרח את שם משרדכם (ובטח שלא את כתובת האתר שלכם) וסביר להניח שיכנס למנוע החיפוש Google, יכניס כמה מילות חיפוש גנריות כמו "עורך דין, נזיקין", "עורך דין, הסכם ממון" ויגיע לרשימה אינסופית של משרדים המטפלים בסוג עניינים אלו.

האם משרדכם יופיע בעמוד התוצאות הראשון של Google או רק לאחר דפדוף במספר עמודים? כאשר הלקוח ייכנס לאתר המשרד וישוטט בו, האם יוכל בקלות לאתר תשובות לשאלותיו? האם יתרשם כי האתר מעודכן וכי עורכי הדין במשרד אכן ראויים לטפל בענייניו?

במציאות הישראלית בה קיימים אינספור משרדי עורכי דין, כשרב רובם בעלי אתרי אינטרנט משרדיים, נדרשת איפה לא רק נוכחות כי אם נוכחות בולטת אשר תוביל את הלקוח דווקא אל משרדכם. הנה מספר טיפים אשר יסייעו בידיכם להגיע לכך-

(1) דפי זהב Out גוגל In

עדכון תדיר- ללא ספק, גוגל הינו "שם המשחק" ומי שבקיא בכלליו ויתרונותיו, יזכה לראות את כתובת אתר משרדו בעמודי החיפוש הראשונים של אינדקס החיפוש. קיימת האפשרות ברכישת שטח פרסום בגוגל בכדי לבלוט החוצה בתוצאות החיפוש (שיטת Pay Per Click), אך מעבר לכך – ראוי לעדכן את אתר המשרד בתכנים קבועים ובאופן תדיר כדי לשפר את מיקומכם בתוצאות החיפוש.

מנועי חיפוש אוהבים מידע "טרי" ולכן, כאשר באתר המשרד מפורסמים מאמרים, בלוג או תכנים נוספים על בסיס קבוע ותדיר, תכנים המשלבים את אותן המילים המשמשות את הגולש בחיפושיו אחר משרד עורכי דין, אתר המשרד יכול לטפס אט-אט במעלה תוצאות החיפוש.

 תוכנת Google Analytics– תוכנת החינם המצוינת של גוגל, מאפשרת לבדוק את תנועת הגולשים באתר, מהיכן מגיעים, לאיזה עמודים נכנסים, כמה זמן שוהים בכל עמוד ועוד.

באמצעות כלי זה ומעקב תדיר אחריו, ניתן לדעת האם הלקוחות אליהם המשרד מכוון אכן מגיעים אליו בסופו של דבר והאם כניסתם לאתר היא "זניחה" או שמא מדובר בכניסה איכותית המלווה בחיפוש עמוק בתוך שלל עמודי האתר.

(2) שלחו "כתובת אתר משרדכם" על פני המים

 website lawyers conceptככל שכתובת אתרכם תופיע ביותר אתרים רלוונטיים באינטרנט, כך הסבירות שאתר משרדכם יטפס מעלה בתוצאות החיפוש במנועי החיפוש השונים.

לכן, בקשו ממכרים עסקיים, חברים וכדומה שהינם בעלי אתרי אינטרנט, שיוסיפו קישור לאתר משרדכם, וחשוב להדגיש – כל עוד מדובר בקישור בדרך הולמת שאינה פוגעת בכבוד המקצוע.

כמו כן, מומלץ לפתוח עמוד פייסבוק ולינקדאין למשרד, לא רק בשל חשיבותן ההולכת וגוברת של רשתות אלו במרחב האינטרנט, אלא משום שזוהי דרך נוספת ויעילה לאזכור אתר משרדכם והגדלת הסיכוי להופעתו בעמודי החיפוש השונים.

(3) אל תסתכלו (רק) בקנקן, אלא במה שיש בתוכו

גם אם הגעתם לעמוד התוצאות הראשון בגוגל, אין הדבר מבטיח כי הלקוח אשר נכנס לאתר משרדכם יחליט לשכור את שירותכם. אתר משרדי שאינו ברור דיו, מזמין ומשכנע, יגרום ללקוח לעבור הלאה אל המשרד הבא בתוצאות החיפוש.

הנה כמה הצעות בנושא זה-

הקפידו על אתר משרד פונקציונאלי, קל לניווט המאפשר יצירת קשר באופן פשוט ומידי. בדקו שהאתר לא עמוס בתוכן (בעיקר עמוד הבית), שהגופן גדול וברור וכי קיימת אפשרות ליצור קשר הן עם עורכי הדין הספציפיים במשרד והן באופן כללי, על ידי כניסה לעמוד "צור קשר" באתר. רצוי אף לבצע מדי פעם בדיקות, כי עמוד "צור קשר" אכן עובד, וכי הלקוח הפונה מקבל מענה מיידי.

הקפידו על תוכן מעודכן באתר. כתבות אודות המשרד, עדכוני חדשות או פסקי דין שאינם מעודכנים לא רק שאינם מוסיפים נקודות למשרד, אלא פוגמים באופן שבו הלקוח תופס את רלוונטיות משרדכם לענייניו. לכן, אם אינכם יכולים להתחייב על תוכן המתעדכן באופן תדיר, הימנעו מפרסום כלל.

שדרגו את עמודי "צוות המשרד". על פי שלל סקרים שנערכו בארה"ב, העמודים הנצפים ביותר (פרט לדף הבית כמובן) היא בעמודי הביוגרפיה של עורכי הדין. לדעת מבינים בתחום, הדבר אינו מפתיע שכן לקוחות רוצים בעיקר להכיר את עורך הדין, להתרשם, ולהבין האם זהו עורך הדין שהם מבקשים לשכור את שירותיו.

לכן, מומלץ להשקיע בפרופילים אישיים מכובדים לכלל עורכי הדין שבמשרד אשר יכללו, בין היתר, תמונה מעודכנת ומחמיאה, פרטים והישגים מקצועיים לצד הדגשת יתרונותיהם, אזכור מאמרים, שבחים והמלצות ממדריכי דירוג ומכרים.

ומילת אתיקה לסיום– מעל לכל, חשוב לזכור כי מדובר באתר של משרד "עורכי דין" הנדרש לעמוד במגבלות האתיות ולשמור על כבוד המקצוע, וראוי להתעדכן בשינויי החקיקה והחלטות וועדת האתיקה בנושא.

 

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין

הדרך לשותף מנהל איכותי ומשפיע

ג'סיקה פירסון, הארווי ספקטר, לואיס ליט – השמות האלה מוכרים למי מאיתנו שצפה ב"Suits". ויכוחים רבים היו ביניהם בנוגע לשותף המנהל הראוי לפירמה הניו-יורקית, ובאשר לתכונות האופי הנדרשות על מנת למלא את התפקיד על הצד הטוב ביותר.

קרא עוד