חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתיחת פנים אינטרנטית –אתרי עורכי הדין הטובים ביותר לשנת 2022

בימינו, הצורך להקים אתר אינטרנט משרדי כ"כ מובן מאליו, שממש בעוד רגע עלולים להודיע שיתווסף למבחני לשכה. אבל כמו הרבה דברים אחרים – אפשר להקים אתר בנאלי ונדוש, ואפשר למצות את הפוטנציאל האדיר שיש בכלי הזה.

לכן נשאלת השאלה – מה מבדל אתר אינטרנט 'רגיל' – מאלו שברמות הגבוהות ביותר?

למזלנו, אתר Lawyerist פרסם לאחרונה את הזוכים בתחרות האתר הטוב ביותר במרשתת (עברית שפה יפה) לשנת 2022 ומה יותר טוב מללמוד מהמצטיינים? באופן כללי, אפשר לומר שהטרנד המרכזי ביותר הוא חווית המשתמש באותם אתרים. הרי בסופו של יום, המשרד השקיע משאבים לא בשביל שיהיה לו אתר יפה – אלא כדי שהוא יהיה פורטל למשיכת לקוחות נוספים.

העובדה שמחקרים מראים שזמן השהייה הממוצע עבור מי שנכנס לאתר אינטרנט הוא 45 שניות, מביא למסקנה הברורה שאתר מעולה הוא אתר מדויק. לאחר ניתוח הדירוג השנתי, ריכזנו עבורכם כמה מהמאפיינים המשותפים אצל הנבחרים, שיישומן תשפר את אתרכם אבל חשוב מכך – אמורה להניב לקוחות חדשים.

אז בואו נצא לדרך:

1. אודות המשרד במרכז הבמה

מדובר באחד הפערים השטותיים ביותר שאנו נתקלים בו לא פעם בקרב משרדים רבים בארץ, ונמצא כאן בראש הרשימה היות שהוא אחד הקלים ביותר ליישום. השקעתם עשרות אלפי שקלים באתר חדש, יפה, ואפילו הוספתם כפתור הנעה לפעולה. אבל במה אתם עוסקים בכלל?

זה אולי נשמע ברור מאליו, אבל כפי שכבר נכתב כאן – מבקרים באתרכם פחות מדקה בממוצע, לכן חייבים (מדגישים – חייבים) לכתוב בשורה אחת בדף הבית במה המשרד עוסק. העובדה שיש עמוד שלם של "אודות המשרד" או משפט מיצוב מרשים באנגלית (Strongest, Fastest, Best ועוד סופרלטיביים בלעז) לא מספיקים לעניין זה – הוסיפו שורה בדף הבית שממנה לא משתמע לשתי פנים מה תחום עיסוקכם.

  • דוגמה מצויינת לכך קיימת באתר של Stacy-Ann Taylor Law. המשרד עוסק בתחום מאוד מסוים ואנו למדים על כך ישירות מעמוד הבית.

2. כפתור הנעה לפעולה מדף הבית

או בשם המקצועי/הלועזי – Call To Action (או CTA עבור המצטיינים ביותר). מדובר ברכיב שמנגיש למי שנכנס לאתרכם פעולה מסוימת שאתם רוצים שהוא יבצע. כשמדובר באתר של משרד עורכי דין, ברוב המקרים יהיה זה כפתור שבאמצעותו המבקר מועבר ליצירת קשר ישיר עם המשרד או השארת פרטים אישיים או פרטי המקרה המשפטי (כגון כפתור שמקשר לווטסאפ משרדי/תיבת פנייה דרך המייל). הרכיב הזה מפשט את חווית הגולש, שבתורו גם מעלה את ההסתברות שהוא יישאר זמן נוסף באתרכם.

  • The Champion Firm עושה שימוש מדויק ברכיב, ומקבל על כך גם התייחסות מהמדרג. באתר של המשרד מקבלים בעמוד הבית את תחום המומחיות של המשרד, ובאופן בולט מאוד כפתור הנעה ליצירת קשר.

3. פרסונליזציה

עבור בוגרי לימודי המשפטים (ואולי גם עוד כמה שנות ניסיון בתחום) אין ספק שסוגיות משפטיות אינן אלמנט מרתיע. לעומת זאת עבור לקוח הקצה, ייתכן שבחירת עורך דין מלווה בתחושות של ניכור ולחץ. יש כמה דרכים להפוך את החוויה הזו לנעימה יותר כשנתמקד באלמנט פשוט ביותר – הדגישו שעורכי הדין במשרדכם הם קודם כל בני אדם. כיצד? הדבר הברור מאליו הוא העלאת תמונות של הצוות, אך מעבר לכך, ככל ומדובר בתמונות אמיתיות – מזמינות ונעימות שלכם ושל הצוות, שלא לומר רחמנא לצלן – תמונות עם עורכי-דין מחייכים – מי שצופה באתר ירגיש יותר בנוח ליצור עמכם קשר.

  • אחד הזוכים בתחרות (Mason PC) לקח את המשימה הזו לקצה – וגייס לטובתה את חברו הטוב של המשפטן.

4. תוכן משפטי מעשיר ופשוט להבנה

כבר הדגשנו כאן בעבר כמה חשוב להעלות תכנים משפטיים עבור אלגוריתם החיפוש בגוגל (SEO למביני עניין), אבל יש לכך חשיבות פשוטה בהרבה – למידה עצמית עבור מבקרים. רמת הכתיבה משתנה בהתאם לתחום (משרדי נזיקין יכתבו לרוב בשפה פשוטה לעומת משרד העוסק בתחום הון-סיכון המכוון לאוכלוסייה מעט אחרת), אך המאפיין המשותף לכלל המשרדים הוא שאתם מאותתים ללקוח הפוטנציאלי על מקצוענותכם. בצורה זו אתם גם מנגישים למבקר במילים פשוטות את התהליך/הסוגייה המשפטית בגינה הוא נדרש לייצוג משפטי – וגם מעלים את ההסתברות שאותו לקוח יגיע כלל לאתרכם ויהפוך ללקוח.

אחרי שדאגנו לכל הפרמטרים הקלים יותר ליישום, הגענו לחלק "האומנותי" – הוספת אופי אישי לאתר. אנו לא מתכוונים לאופי השותף המנהל (מחילה מראש…) אלא מהו האופי המשרדי – מה הם הדברים המבדלים את משרדכם מהמתחרים סביבכם. יש אינספור דרכים לעשות זאת – אם באמצעות תמונות קלילות של צוות עורכי דין, עיצוב חדשני והייטקיסטי או כל דבר אחר שמשקף החוצה למבקר את הייחודיות במשרדכם. בידול וייחוד אתרכם ימשוך את קהל הלקוחות שאתם מעוניינים לעבוד עמו, ויביא בתורו לפניות יותר סולידיות.

  • אפשר להבין בקלות באמצעות הדוגמאות מטה במה מדובר. Palace Law לדוגמה, משרד שמתמחה בתחום הנזיקין, גייס לטובת המשימה את כל הצוות המשרדי לחיוך רחב ומזמין. המשרד מנסה לשדר אופי משפחתי וחם ללקוחותיו הפוטנציאלים.

משרדים אחרים כמו Pixel Law או Brown Glier, אשר פונים לקהל של הייטקיסטים, עיצבו את האתר שלהם באופן חדשני ומאוד שונה מהמקובל, כזה שהולם את האופי של הלקוחות הפוטנציאלים שלהם.

סוף דבר

תהליך בניית אתר הינו תהליך ארוך וכזה הדורש את אחד המשאבים שנמצאים במחסור תמידי עבור עורכי דין – זמן.

זכרו כי השקעה של מספר שעות נוספות על המאפיינים שמנינו מעלה, תהפוך את החוויה עבור מי שמבקר באתרכם לנעים ומדויק יותר, ותעלה את הסיכוי שיהפוך בעתיד ללקוח שמכניס כסף לקופת המשרד.

לצפייה ברשימת הזוכים המלאה – לחצו כאן

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין