חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מותג חזק בסקטור המשפטי

כולם טובים, כולם מקצוענים, כולם מצליחים – איך באמת תצליחו לבדל את הפרקטיקה והפירמה שלכם בשוק עריכת הדין העמוס? משימה לא פשוטה… אך נצלח אותה יחדיו:

(1) אסטרטגיה

התהליך האסטרטגי הוא אחד מעמודי התווך החשובים ביותר בבניית מותג של משרד עורכי דין.

כדי לפתח אסטרטגיה נכונה, תחילה יש להבין מהן המטרות והערכים של המשרד והלקוחות שלו – אמנם זה נשמע 'מפוצץ', אבל חשבו לעומק והבינו מה הם הדברים הבסיסיים שהפירמה מייצגת.

חשבו פשוט – מהי הנקודה החזקה ביותר שלכם בתור משרד: מקצועיות טכנולוגית? בינלאומית?

האם המשרד שלכם מעורב בפעילות סביבתית? פרו בונו? האם הצמיחה של המשרד הינה אורגנית?

אלו הן רק דוגמאות לערכים בסיסיים שאותם הפירמה מייצגת.

לאחר מכן, יש לחשוב על המטרות הספציפיות שהמשרד רוצה להשיג בתהליך. לדוגמה, יש להחליט האם המטרה היא להיות המשרד המוביל בתחומו או להיות One Stop Shop, זה כמובן נגזר מגודל המשרד ומטרותיו.

הדגש הוא לחשוב בשפה שיווקית ולא מקצועית נטו, לגבש אסטרטגיה שתתאים למשרד כמו כפפה.

לצורך הדוגמה – במידה והפירמה שלכם מעונבת באופייה, מצאו את הדרכים השיווקיות לחיזוק המותג שלכם בדרך מקורית, אך לא מאולצת מדי.

(2) זמן

בניית מותג מנצח הוא אכן תהליך מתמשך ודורש יצירתיות, התמדה וסבלנות. האמינו בתהליך ואל תתייאשו.

החשיבה המרכזית בבניית מותג היא הבנת את הצרכים והדרישות של הלקוח, והתאמת המותג שלכם לצרכים הללו. לכן, חשוב לבצע מחקר וניתוח שוק מעמיק כדי להבין מי הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ומהם הצרכים שלהם. עם הזמן, תבינו מה נכון יותר ובאילו מסגרות להשקיע את המשאב החשוב שנקרא "זמן".

המלצה – לגייס אדם מתוך הפירמה לניהול התהליך, לפחות בתחילתו, כדי ליצור קרקע יציבה מספיק.

(3) אופי

אופי לא קונים במכולת – לכל משרד יש את האופי הייחודי שלו וחשיפתו בפני הקהל יכול להיות כלי עוצמתי למשרד עורכי דין. כאשר משרד משתף את סיפור הצמיחה שלו עם קהל היעד, הוא יכול ליצור קשר רגשי עם הלקוחות.

ה – DNA של המשרד הוא הסיפור עצמו – בטאו את ערכי הפירמה והרצון להפוך למובילה בשוק. למשל, באתר האינטרנט המשרדי צרו עמוד שלם המוקדש להקמת הפירמה ונקודות ציון משמעותיות שהובילו להצלחתה בתחומים השונים.

(4) הקשבה ללקוח

הקשב ללקוח, רכוש כבוד – הלקוחות מצפים להיות רצויים במשרד, אווירה נינוחה ופתוחה, שתהיו קשובים ואכפתיים לצרכיהם. תקשורת טובה עם הלקוחות יכולה להביא לקשר חזק יותר עם הלקוח, לבנות אמון ולהבטיח תהליכי עבודה משפטיים יעילים יותר. כאשר משרד נותן שירות מקצועי ואמין – ברוב המקרים, הלקוח יצא מרוצה והוא יחזור בשנית.

השוק הישראלי הוא קטן ממדים, ועל כן יש לשמר את הלקוחות. ברמה הפרקטית – צרו ללקוח את החוויה הטובה והנעימה ביותר כאשר הוא מגיע לקבל מכם שירות – הדבר יוביל לכך שהלקוח יהיה מעוניין בכם ביותר מתחום משפטי אחד.

(5) מותג יפה לעין

בעידן הנוכחי, היפה יותר מנצח – הזהות החזותית של המשרד הינה רכיב חשוב בבניית המותג, בין השאר לוגו, אתר אינטרנט, ושאר אלמנטים עיצוביים – כל אלו יתרמו לתחושת זכירות אצל קהל היעד של המשרד.

בתחום כה תחרותי, הכרה וזכירות חשובים מאין כמותם, כיוון שהמודעות סביב המותג שלכם תגדל ותיצור לכם קהל לקוחות חדש ובמקביל תשמר את הקהל הנוכחי.

כדוגמה – בחירה של משרד עו"ד בלוגו המבוסס על משולשים בצוותא עם צבע זכיר – תגרום לחיזוק הזכירות של המותג – ומכאן גם את מאפייני המשרד (ככל שהמעצב עשה עבודה טובה 😊).

(6) מיתוג אישי

מיתוג אישי נועד להועיל לאדם פרטי. האמנם? הדרך רצופה בהטבות משמעותיות לפירמה. מיתוג של כל אדם בנפרד בעסק יכול לחזק את המותג הארגוני הכולל.

מבחינה פרקטית – השקיעו זמן גם במיתוג השותפים והמנהלים במשרד.

כתוצאה מכך, נגיע ל- Win-Win Situation– הבכירים ייהנו מההילה של הפירמה, ומנגד הפירמה תשקיע משאבים בבניית המותג האישי של אותו שותף/בכיר.

לדוגמה, כאשר משרד נבחר לייצג חברת ענק כתוצאה מיחסים טובים של אחד השותפים הבכירים בפירמה, ניתן למנף זאת לשני הצדדים – המשרד השיג לקוח חשוב, ועורכי הדין נהנים מעצם העובדה שהם חלק מהפירמה.

שורה תחתונה – השקיעו גם במיתוג האישי של הבכירים במשרד.

(7) נוכחות במרשתת

זה הרי ברור כשמש, אך כיום אם לא תהיה בכל פלטפורמה– אתה נשאר בחוץ חביבי.

מאמרים מקצועיים, ניוזלטר, פודקאסט, רשתות חברתיות, וובינר, מיט-אפ – כל אלו ועוד רשימה ארוכה של אמצעי שיווק דיגיטליים הפכו להיות כבר מזמן הכרחיים.

הנוסחה פשוטה – ככל שתדגישו את המותג תקבלו יותר חשיפה (חסיד גדול של שיווק אגרסיבי).

סוף דבר

המלאכה מרובה, יש לכם אמנם עוד דרך ארוכה עד לבניית המותג המושלם בשוק עריכת הדין,

אך בניהול נכון של התהליך ובחירת הפעולות הנכונות – התהליך יכול להפוך ליעיל ומוצלח.

ותמיד זכרו – זה לא חוזה כתוב שחור על גבי לבן, היו גמישים בתהליך ותנסו לצאת מהקופסה.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין

להתראות למודל המסורתי של משרדי עורכי הדין – השינוי מגיע

העולם הולך ומשתנה מיום ליום – כאשר משבר הקורונה הופך את הכל למהיר יותר ודיגיטאלי יותר – שירותים רבים הופכים מקוונים, הלימודים מתקיימים מרחוק, ללכת פיזית לסופר נישמע אבסורד, ומי צריך לשלם על מכון כושר בימינו? יש אימוני ספורט אונליין.

קרא עוד