חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מגמות בליגל מרקטינג – Let's catch up

עורכי-דין שהמונח ליגל מרקטינג (Legal Marketing) זר להם? בוקר טוב, שנת 2023 התקשרה. בעידן של היום ובעיקר על רקע הצפת הסקטור המשפטי, שיווק הוא חלק בלתי-נפרד מעבודתו של משרדי עורכי דין. על אף שזה עשוי להרתיע, אנחנו ממליצים שתניחו את החששות בצד, פתחו את הראש, וקחו כמה דקות לקרוא על המגמות האחרונות בתחום הליגל מרקטינג.

(1) שקיפות

כעורכי-דין, החשיבות של יחסי האמון ביניכם לבין לקוחותיכם ברורה לכם. כדי שהלקוח ירגיש שיש לו על מי לסמוך ויגבש הבנה מציאותית של השירותים המשפטיים המוצעים על ידכם, עליכם לשתף תוכן אותנטי שמשקף את העשייה שלכם. הלקוח רוצה להרגיש שיש לו על מי לסמוך. ככל שתשדרו שקיפות, כך תפגינו את מחויבותם להתנהלות אתית, מקצועית וממוקדת לקוח. הדבר יטפח תחושה של פתיחות, מקצועיות ואחריות, שהיא חיונית לשמירה על קשרי לקוחות חזקים ולביסוס מוניטין חיובי בענף המשפטי. כיצד לעשות זאת? בין היתר באמצעות אתר אינטרנט ברור ונגיש למשתמש, המספק מידע מהימן לגבי השירותים שהמשרד מציע. בין היתר, מומלץ לכלול דף שמפרט על אודות המשרד שמדגיש את המומחיות והערך המוסף שאתם מציעים. עוד מומלץ ליצור פרופילים אישיים של אנשי הצוות שיכללו את הניסיון שלהם, תחומי התמחותם וההישגים הרלוונטיים שלהם. דרכים נוספות לשדר שקיפות כוללות שיתוף של סיפורי הצלחה, המלצות של לקוחות ותגובתיות ללקוחות פוטנציאלים בפלטפורמות השונות.

(2) כתיבת תוכן

תוכן ממלא תפקיד מרכזי בשיווק משפטי, ומאפשר בניית אמון ומשיכת לקוחות. תוכן איכותי ואינפורמטיבי יאפשר לכם להציג את המומחיות שלכם ולחלוק תובנות חשובות באשר לבעיות משפטיות נפוצות. על ידי הנגשה של מידע רלוונטי ומועיל באמצעות פוסטים בבלוג, מאמרים וכדומה – תוכלו למצב את עצמכם כאוטוריטה בתחומכם. הדבר יסייע בחיזוק קשרי לקוחות על ידי מענה לצרכי הלקוח, מתן הדרכה והצעת פתרונות לאתגרים משפטיים. יתרה מכך, שיווק באמצעות תוכן משפר את הנראות של מנועי החיפוש שמעדיפים אתרים המייצרים באופן עקבי תוכן בעל ערך ורלוונטי. באמצעות יצירת תוכן אסטרטגי, תוכלו להגיע לקהל היעד שלכם באופן אורגני ובסופו של דבר – לייצר לידים. אם אתם עדיין לא עוסקים בכתיבת תוכן, מומלץ להתחיל לשתף מידע רלוונטי בתחום מומחיותכם שיימצא באתר שלכם. תוכן מדויק מוביל להישגים, לכן ודאו שהוא בעל ערך, קולע לתחומי העניין של קהל היעד שלכם ומספק ערך מוסף. כך, תוכלו לבדל את עצמכם ולבסס נוכחות מקוונת חזקה בסקטור המשפטי.

(3) וידאו

וידאו הופך למדיום משפיע יותר ויותר, והוא מהווה דרך דינמית ומושכת לספק מידע ולהתחבר ללקוחות. באמצעות וידאו תוכלו להעביר מושגים משפטיים מורכבים בצורה נגישה ומשכנעת יותר מבחינה ויזואלית. כך למשל, תוכלו ליצור סרטוני הסבר אינפורמטיביים וקצרים שמשלבים אינפוגרפיקה, לערוך וובינרים של שאלות ותשובות (Q&A) ועוד. לדוגמה, אם המטרה שלכם היא גיוס עובדים חדשים לשורותיכם – מומלץ לערוך סרטוני 'מאחורי הקלעים' שמציגים את חיי היום-יום במשרד. נקודה זו גם מתקשרת לנקודת השקיפות – כך הלקוחות הפוטנציאלים יראו את האנשים שמאחורי העשייה. הדבר יסייע ביצירת קשר אישי עם הקהל שלכם, בניית אמון וכמובן – זכייה לחשיפה. מובן שנקודה זו לא בהכרח תתאים לכולם, אבל כדאי לשקול אותה בהתאם לתחום מומחיותכם והמטרות שלכם.

(4) פודקאסטים (Podcast)

בהמשך לנקודה הקודמת, רצינו להבהיר – בשנת 2023 אנשים לא קוראים (גג מרפרפים). הם בעיקר שומעים. שיקלו להשיק פודקאסט משרדי בהשתתפות השותפים אשר יעסוק בסוגיות רלוונטיות לקהל היעד שלכם. האזנה לפודקאסט היא דרך נגישה ונוחה להקשיב לתובנות משפטיות. ניתן לצרוך פודקאסטים בקלות ותוך כדי תנועה, מה שהופך אותם לאידיאליים עבור אנשי מקצוע עסוקים המחפשים מידע משפטי והכוונה. מעבר לכך, פודקאסט מהווה פלטפורמה ייחודית שמאפשרת חיבור לקהל היעד שלכם לאור חוויה אינטימית ואישית יותר עבור המאזין. ככל שזה מתאפשר עבורכם שיקלו להשיק פודקאסט (או לקחת חלק באחד חיצוני) לאור הפוטנציאל להרחבת החשיפה שלכם ולטיפוח קשרים משמעותיים עם לקוחות.

(5) ניוזלטרים

זה אולי נשמע מיושן, אך קהל היעד שלכם מגוון ועליכם להתאים את עצמכם לכל לקוח פוטנציאלי. גם ב-2023, כולם עדיין נמצאים במייל: נצלו עובדה זו. ניוזלטר משמש כלי רב עוצמה לשמירה על תקשורת עקבית, לטיפוח מערכות יחסים ולשיפור נראות המותג. הניוזלטר יכול לכלול עדכונים על ההתפתחויות המשפטיות האחרונות, להציע תובנות וניתוחים, לספק תוכן משפטי מעשיר ולהציג את המומחיות שלכם. על ידי אספקת תוכן רלוונטי ובזמן ישירות לתיבות הדואר הנכנס של המנויים, תבססו ותמצבו את המשרד כמשאב בעל ערך בתחום המשפטי. תוכלו להשתמש בניוזלטר גם כדי לקדם אירועים קרובים, לשתף סיפורי הצלחה ולהציג שירותים חדשים שאתם מציעים ככל שישנם. זכרו – ניוזלטר מושקע ומהודק יוכל לחזק את נוכחות המותג שלכם, ובסופו של דבר למשוך לקוחות ולשמר אותם.

סוף דבר

המציאות מחייבת אותנו לבצע התאמות כדי להיות רלוונטיים. חישבו מה יכול להתאים לכם והתחילו ליישם. עולם ה-Legal Marketing (ליגל מרקטינג) נמצא כאן עבורכם לשינוי, שיפור וסיוע – ומשרד עורכי דין – ואין זה משנה מה גודלו ומה תחום עיסוקו – לא יכול להתחמק מלעסוק בנושאים אלו. בהצלחה!

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין