חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אגדה אורבנית? נטוורקינג לעורכי דין דרך מסך מחשב

מעל שנה חלפה מאז התפרצות הקורונה והצבת מגבלות הריחוק חברתי. ההגבלות על טיסות בין מדינות, איסור התקהלויות ומפגשים חברתיים עצרו כמעט כל אפשרות לעורכי דין לעשות "נטוורקינג", ולצערנו הרב וובינרים וכנסים וירטואליים הם האפשרות הכמעט יחידה שנותרה בימים אלו על מנת לקיים כל סוג של "מפגש" בין קולגות ולקוחות פוטנציאליים בעולם המשפטי. אפילו ירידי המתמחים שנותנים הזדמנות מעולה לקבלת רושם ראשוני של דור עורכי הדין הבא נאלץ להתנהל דרך הזום.

לכן עולה השאלה המתבקשת, האם ניתן לבצע נטוורקינג דרך מסך מחשב? למרות כל הפלטפורמות המגוונות שקיימות היום – רשתות חברתיות, Zoom ועוד – אין אפליקציה או תוכנה שיכולה להחליף את ההרגשה של קשר אישי, תשומת הלב, מחויבות ומקצועיות כמו זו של פגישה אנושית, הנחוצים לבניית מערכות יחסים חזקות ומתמשכות לאורך זמן.

בכנסים שהתנהלו בשנה האחרונה מארגני הכנס והדוברים הציעו דרכים רבות ומגוונות לייצר אינטראקציה עם משתתפי הכנס בכדי שלא ירגיש כמו עוד מרתון זום מתמשך.

בכנס ה- LMA (ארגון הליגל מרקטינג הבינלאומי – Legal Marketing Association) שהתקיים בנובמבר האחרון, הדוברים הרבו לשאול את הקהל שאלות וביקשו מענה מהמשתתפים דרך הצ'אט על מנת לייצר שיח ולהגביר אינטראקציה – אך עדיין, מדובר באינטראקציה מול מסך. למרות מאמציהם הטובים ביותר של מתכנני הכנסים, וובינרים ועוד אירועים מקוונים מסוג אלו, בכל האירועים הרגישו מחסור במרכיב המפתח אשר הופכים מפגשים מקצועיים למהנים ולפעמים בלתי נשכחים: אינטראקציה אנושית וההרגשה של אחווה (כמובן לצד כיבוד ואלכוהול שמקלילים את האווירה).

לא באשמת מארגני הכנסים, תחושת האינטראקציה והמעורבות האמיתית מוגבלת והחוויה מרגישה לעתים קרובות מאוד חד ממדית, ו – בואו נהיה כנים – משעממת… מדובר פשוט בפגישות מקוונות גב אל גב בתקופה שכולנו סובלים מעייפות זום קיצונית וחושקים במעורבות חברתית אמיתית.

אז איך ניתן לעשות נטוורקינג גם בזמני קורונה כאשר כל אירוע הינו מקוון? הנה כמה רעיונות:

  • כנסים וירטואליים לחלוטין הם מושג חדש יחסית. ייתכן שלא ניתן להשיג רשימת משתתפים, אך ניתן להשיג בקלות את שמותיהם של הדוברים ואורחי הפאנלים יחד עם שם הארגון/המשרד שלהם. שקלו לשלוח מייל לדוברים לאחר האירוע, לשאול שאלות, לתת פידבק או אפילו רק כדי להודות להם על פאנל שלדעתכם היה מעניין במיוחד. ייצרו אינטראקציה מרחוק, ועם בוא הזמן כאשר האירועים יחזרו להתנהל בשגרה, יהיה מעניין לפגוש את אותם האנשים במציאות כאשר כבר קיימת אינטראקציה קודמת עמם.
  • בימינו, הנוכחות הדיגיטלית של עורכי דין הינו הנוכחות העיקרית – ולפעמים היחידה – למטרות נטוורקינג ואין שני לרושם ראשוני. כל מי שתפגשו באופן וירטואלי או באופן אישי בשלב מסוים יעשה חיפוש עליכם או על משרדכם בגוגל. דאגו שהפרופיל שלכם באתר משרדכם מעודכן עם מידע רלוונטי, טפחו את עמוד הלינקדין והישארו פעילים – הנוכחות הדיגיטלית של עו"ד הינו קריטי.
  • פגשתם קולגה או לקוח פוטנציאלי באירוע שהתקיים טרם הקורונה ולא הספקתם לעשות follow up? התקשרו אליו. שיחות טלפון כ- 'פולאו-אפ' הפכו לנדירים כל כך עד שנראים כמו חידוש. שיחת טלפון פשוטה בניגוד לאימייל או הודעה בלינקדאין יכולה להיות יעילה במיוחד לביצוע נטוורקינג. מדוע? כי מתאפשר לצד השני של הקו לשמוע את הכנות בקולך ולייצר מקום לשיחת חולין ואולי שיחה חברותית בנוסף לשיחה המקצועית. שיחת טלפון אינה יכולה להשתוות למילים מוקלדות דרך מסך.

לסיכום – הקורונה אינה תירוץ להזניח את פיתוח וטיפוח מעגל הנטוורקינג של עורכי הדין. גם כאשר כל האירועים מתנהלים באופן מקוון, ישנם מספיק דרכים יצירתיות להראות נוכחות וליצור קשרים בעולם המשפטי. עורכי דין צריכים לקחת יוזמה ולנסות להרחיב את מעגל הקשרים שלהם גם בזמני קורונה ולזכור – שהקורונה תחלוף.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין

על כוחם של פודקאסטים לעורכי-דין

אז לכל (או רוב) משרדי עורכי הדין יש אתרי אינטרנט, כולנו פעילים ברשתות החברתיות, פתחנו בלוג, מפרסמים מאמרים ושולחים ניוזלטר… אבל היי – מה לגבי התחום הטרנדי שמושך אחריו קהל רחב – תחום הפודקאסטים (Podcasts)?

קרא עוד