חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טוויטר לעורכי דין – זה הזמן להצטרף

השימוש ברשתות חברתיות ככלי שיווקי הולך וגובר עם הזמן. עסקים רבים משתמשים בפלטפורמות כמו פייסבוק, לינקדאין ואינסטגרם ככלי שיווק עיקרי (ולעיתים אפילו בלעדי) עבור פרסום ומיתוג. בנוסף לפרסום מקוון והקמת חשבון אינסטגרם או פייסבוק עסקי, יש דרכים נוספות לצבור תשומת לב וכך גם לקוחות, דרך פלטפורמה חברתית מדוברת פחות בישראל – אך לא פחות יעילה וחשובה – טוויטר (Twitter).

בקליפת אגוז – פלטפורמה פופולארית ביותר ברחבי העולם (בעיקר בארה"ב) בה משתמשים ידוענים, תאגידים ולא מעט משרדי עו"ד (וכן – גם נשיא ארה"ב…).

טוויטר הינה פלטפורמה המאפשרת לגולשים להעלות פוסט הנקרא "ציוץ" שבה ניתן לעדכן כל דבר ועניין אשר עולה על רוחם של המצייצים שמונה לא יותר מ- 280 תווים (בעבר היה מדובר ב- 140 תווים). מדובר בהעלאת דעה או עדכון קצר וקולע המיועד למשוך תשומת לב ועניין של גולשים – פלטפורמה חברתית 'קלאסית' למי שמחובר באופן וירטואלי למעגלי אנשים רבים שגם הם "מצייצים" לעיתים קרובות.

חדירת רשת טוויטר לישראל איטית יותר ביחס לארה"ב ולמדינות רבות אחרות – אך אין זה אומר כלל ועיקר כי מדובר בפלטפורמה פחות מוצלחת מאחרות. כיום יש מגמה משמעותית של עלייה בשימוש של עורכי דין בטוויטר – הן לעדכונים והן ככלי לליגל מרקטינג (Legal Marketing), אך ברוב המקרים – נעשה שימוש לא נכון בפלטפורמה. לצורך ההבחנה הבסיסית – טוויטר מיועד גם לעדכונים שוטפים בדומה לפייסבוק וללינקדאין, אך בעיקר – הוא משמש לפרסום מידע שוטף בזמן אמת.

עם כ- 320 מיליון משתמשים בטוויטר ברחבי העולם, נוכחות בטוויטר משמשת ככלי לפרסום אורגני בזמן אמת, מקור לחדשות אודות עולם המשפט ופלטפורמת נטוורקינג משמעותית עבור לא מעט עורכי הדין. הסוד לשימוש נכון בטוויטר הוא פרסום מידע באופן שוטף, עדכני ורלוונטי עבור הגולשים המיועדים תוך אינטראקציה עם משתמשים אחרים.

אז איך ניתן להשתמש בטוויטר בצורה מיטבית?

• פרופיל – פתיחת חשבון טוויטר עם שם משתמש ופרופיל קצר על הפירמה/עו"ד. חשוב לבחור שם משתמש שיהיה קרוב ככל שניתן לשם עורך-הדין או הפירמה – לא שם מורכב ללא משמעות. הפרופיל מוגבל למספר מצומצם של תווים, לכן אין זה המקום 'לשפוך' את כל תוכן קורות החיים שלכם לתוך הפרופיל – אלא לפרט בקצרה תוך התייחסות לנקודות המשמעותיות בתחום העיסוק של עורך הדין. הפרופיל צריך להיות באנגלית, עם ניסוח "קליל" יותר ולא פורמלי מידי (אגב – ניתן בהחלט גם לכתוב פרופיל בעברית, לעוה"ד המכוונים רק לשוק הישראלי).

• פעילות – פעילות נבונה ברשת טוויטר מתבצעת תוך מעקב אחר משתמשי טוויטר אחרים הרלוונטיים עבורכם – יועצים משפטיים פנימיים, משרדי ממשלה, משרדי עורכי דין גדולים בארץ ומעבר לים, מוסדות לימוד משפטים, אנשי מקצוע, כלי תקשורת מסורתיים ידועים, לקוחות משרדכם (!),מנהיגים עסקיים, תעשיית הטכנולוגיה, מתחרים ועוד ועוד – הרשימה עוד ארוכה. לטוויטר יש גם פונקציית חיפוש רבת-עוצמה המאפשרת לזהות ולמצוא משתמשי טוויטר אחרים שמומלץ בחום להשתמש בה. ככל שתרחיבו את מעגל העוקבים וככל שתעקבו אחר יותר משתמשים אחרים – תזכו לחשיפה גדולה יותר – ותהיו אתם חשופים לחדשות ועדכונים 'חמים' בעולם המשפט, העסקים והטכנולוגיה.

• מיידיות – טוויטר הינו מקור חדשות מהיר ועדכני, ומומלץ לבדוק את עדכוני הטוויטר (ה- Feed, בדומה לפייסבוק ולינקדאין) מספר פעמים במהלך היום. ניתן למצוא שם חדשות עדכניות ווויראליות בענף הטכנולוגיה והמשפט שיאפשרו לכם לקבל מידע רב ערך כעורכי דין. ככל שתהיו "יותר בעניינים" – כך תוכלו לשרת את הלקוחות העסקיים של המשרד בצורה טובה יותר. אגב, כמות המידע והנתונים הזמינים דרך טוויטר עצומה – ומומלץ לבצע שימוש בכלי החיפוש ברשת.

• שיתוף – שתפו תוכן, היו פעילים! שימוש יעיל בטוויטר (Twitter) בתור עורך דין – משמעותו להיות פעיל תוך ניהול שיח עם משתמשי טוויטר אחרים ושיתוף מידע, בדגש על פרסום תוכן חדש ומקורי באמצעות 'ציוץ' (Tweet). נסגרה עסקה של לקוח? מצפים להשתתף בכנס כזה או אחר? חלו שינויים פנימיים במשרד? קיבלתם פס"ד חדש? רוצים לפרגן לקולגה? צייצו! שתפו מידע כדי להישאר רלוונטיים ולייצר תוכן שוטף ומעניין.

מעבר לכך, הנה מספר דרכים נוספות לשמור על פעילות ברשת טוויטר, גם אם לפעמים אין תמיד תוכן חדש לצייץ עליו:

• ציוץ מחדש של ציוץ קיים (Retweet) –שיתוף תוכן שפרסם משתמש אחר, בדומה לאפשרות ה- Share בפייסבוק. אם פורסם עדכון או דבר חדשות מעניין ורלוונטי עבורך ועבור מעגל המצייצים שלך – שתף את התוכן הקיים והעבר את הציוץ הלאה. ככל שניתן – עם כמה מילים אישיות ממך.

• צייץ מחדש עם תגובה – יש אפשרות לשתף ציוץ קיים ולספק פרספקטיבה / תגובה משלך בראש הציוץ. משתמש אחר שיתף מידע שרלוונטי ומעניין עבורכם? שתפו את המידע תוך התייחסות אישית לחדשה.

• תגובה לציוץ (Reply) – יש את האפשרות פשוט לספק את תגובתך לציוץ של משתמש אחר. זה מייצר אינטראקציה עם אותו מצייץ ומגביר את הפעילות ברשת תוך חשיפה של הפרספקטיבה שלך, וגם יוצר קשר אישי מול מי שפרסם את התוכן המקורי.

• שיח ואינטראקציה עם משתמשים אחרים מפתח קשרים ומייצרת הזדמנות טובה לנטוורקינג. ציוץ מחדש (Retweet) או תגובה לציוץ מחבר בינך לבין משתמש אחר. מעקב ואינטראקציה עם משתמשים הרלוונטיים לתחומו של אותו עו"ד יכולים לפתח קשרים ולייצר קולגות, לקוחות חדשים ועוד הזדמנויות לשיתופי פעולה כאלה ואחרים.

למרות שחדירת הטוויטר לשוק עריכת הדין איטית יותר – אין ספק כי הוא יתפוס תאוצה מהר מאוד, וישמש ככלי ליגל מרקטינג איכותי – Legal Marketing. הקדימו את המאוחר ופתחו חשבון כבר עכשיו.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין