חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חמש נקודות על ליגל מרקטינג בעקבות משבר הקורונה

בלי לפתוח פה (טפו טפו חמסה חמסה), מגפת הקורונה שהשאירה את חותמה על 2020 כבר בדרך לספרי ההיסטוריה (לפחות פה בישראל…) – לצד מחלת הפרה המשוגעת ושפעת החזירים (כשאלכוג'ל עדיין לא היה מגניב). צריך להודות, לצד גזר דין לא מרחם של סגר עם המשפחה הגרעינית כשהרענון היחיד הוא לצאת ל"ריצה", האנושות ככלל ושוק עריכת הדין בפרט יצאו עם כמה תובנות מעניינות ומקדמות מעידן הזום ומגבלותיה.

הריחוק החברתי שהגיע עם פרוץ המגפה אשתקד הביא את השיווק 'הקלאסי' למצב שבו הוא מוגבל למפגשים וירטואליים בלבד. כתוצאה מכך, עוד ועוד פירמות השכילו להבין את חשיבותו של תחום הליגל מרקטינג (Legal Marketing – או שיווק ופיתוח עסקי למשרדי עו"ד) והפוטנציאל הרווחי הטמון בו. גם עם ההקלות הרבות שהחיסונים העניקו לחיינו, קשה להאמין שההסתמכות על קשרים אונליין והמפגשים "מרחוק" ייעלמו מחיינו בקרוב. לכן, חשוב לשים לב שבפיתוח הפלטפורמות השונות של משרדכם, יוענק דגש רלוונטי על נושאים חשובים.

ומה הם אותם נושאים חשובים? לשם כך אנחנו כאן. נצא לדרך:

1) קיום ברשת

נתחיל מהבייסיק – אנחנו בשנת 2021, כל עסק שמכבד את עצמו צריך להיות בעל אתר אינטרנט ודף בפייסבוק ובלינקדין. אדם ממוצע מעביר כ- 145 דקות מהיום שלו ברשתות החברתיות (קישור). מדובר בנתח משמעותי מהיום שלנו בהתחשב בכך שאנחנו לא גולשים מתוך שינה (ואם אתם כן תטפלו בזה כמה שיותר מהר). נוסיף לכך את העובדה ש- 37% מלקוחות הפוטנציאליים מוצאים את עורך הדין שלהם בחיפוש ברשת ונגיע למסקנה שאתר נגיש, קל להבנה, וכזה שתופס את העין – יכולים להיות ההבדל בין עוד לקוח למשרדכם – לבין אי-פנייה כלל.

2) הבנת אלגוריתם החיפוש

כל תחום ה-SEO (Search Engine Optimization) הינו ההליך של ייעול התוכן ברשת על מנת שאתר האינטרנט שלכם – על הדפים השונים שבו – יימצא כמה שיותר "גבוה" בתוצאות החיפוש בגוגל. בהתחשב באחוז הלא מבוטל של לקוחות שבודקים ומשווים בין פירמות עו"ד ברשת, ההבנה של מה שגורם דווקא לאתר שלכם לצוף מעלה – יכול למשוך מספר לא מבוטל של לקוחות פוטנציאליים. למרות שהאלגוריתם של גוגל הינו 'סודי', ישנם מספר אספקטים הידועים כתורמים ל- SEO של אתר האינטרנט שלכם:

  • תוכן: ככל שיהיה יותר תוכן (כגון מאמרים, טורי דעה, הפנייה לפסקי דין, וכד') הסיכוי שחיפוש של לקוח רנדומאלי יביא לאתר שלכם – עולה.
  • קישורים חיצוניים: קישורים חיצוניים מאתרים אחרים (שת"פ עם מוסף משפטי של עיתון לדוגמה) או דפים ברשתות החברתיות שמפנים לאתר שלכם – יגבירו את סיכוייכם לעמוד בראש החיפוש הבא.
  • בפן הטכני: האלגוריתם של גוגל יודע לתעדף אתרים שהם "User Friendly". הכוונה היא שככל שזמן תגובת האתר מהיר יותר, האתר קל להבנה ובעל תוכן אמיתי – האלגוריתם "יתגמל" אותכם ביותר פניות.

3) תפסת מרובה לא תפסת

הנחת מוצא שגויה של הרבה עורכי דין הוא שככל שהם ימנו את כל התחומים שהם בקיאים בהם (או 'מכירים' אותם) באתר האינטרנט שלהם – כך לקוחות פוטנציאלים ישתכנעו שהם עורכי דין יותר 'מקצועיים'. בפועל, ההפך הוא הנכון. מרבית הלקוחות יחפשו ויעדיפו עורך דין שהוא מקצוען באותו תחום עיסוק ספציפי שלגביו הם מחפשים עורך דין. הרי הייתם בוודאי מעדיפים שהמנתח שלכם יהיה מקצוען בניתוח הספציפי שאתם צריכים לעבור מאשר שידע לעשות מגוון של ניתוחים בבינוניות. המשמעות –  במקום להעמיס על אתרכם, מנו את התחומים בהם אתם באמת עוסקים באופן שוטף, והשתדלו לוותר על "רשימת המכולת" של תחומי ההתמחות שהקשר בינם ובינכם רופף לחלוטין.

4) הפקה או השתתפות בוובינרים ופודקאסטים

אפשר להצהיר בגלוי – מדובר בשני טרנדים חמים שתפסו תאוצה משמעותית עוד יותר בעקבות משבר הקורונה. לא מופרך לחשוב שאין לקוח פוטנציאלי שיבחר את עורך הדין שלו בעקבות הקשבה לתוכן משפטי של כשעה וחצי, אבל היתרונות שוובינרים ובפודקאסטים – אחרים.

ראשית, עצם קיום תוכן שהוא מקצועי נטו, מרשים לקוחות פוטנציאליים בפני עצמו גם ללא הקשבה / צפייה בתוכן עצמו. בנוסף, מדובר בתוכן איכותי אותו ניתן להעלות לאתר האינטרנט שלכם / ברשת החברתית – והוא יתרום ל- SEO של משרדכם ושלכם באופן אישי. לבסוף, ברמת כוח-האדם – עורכי דין שכירים / מתמחים המתלבטים האם להגיש קו"ח למשרדכם, יכולים לא פעם להשתכנע מהמקצועיות שלכם בתחום כתוצאה מהקשבה / צפייה בתוכן שהעליתם.

5) עמוד מתמחים/תוכן המיועד לגיוס מתמחים

אין זה חדש שכלל המשרדים – בין אם מדובר במשרדים מהגדולים בישראל או משרדי בוטיק בתחום ספציפי – מחפשים לגייס מתמחים (ועו"ד שכירים) באופן אקטיבי בקמפוסים ובפקולטות למשפטים – בין אם על ידי הקמת דוכנים וחלוקת תמריצים (אוכל ושעשועים) לסטודנטים.

ברם, משבר הקורונה הביא עימו שיעור חשוב לאלו שחשבו שגישת התמריצים היא זו שתצליח למשוך למשרדם את המתמחים הטובים ביותר: בתקופה שכל הפירמות השכילו ללמוד שנדרשת השקעה בתוכן המועלה לרשת, וההבנה אודות הנתח המשמעותי שהדור הצעיר בפרט מבלה ברשתות החברתיות – התאמת התוכן לדור עורכי הדין העתידי הוא שיכול להטות את הכף לטובת משרדכם. הדרך לעשות זאת הוא על ידי העלאת תוכן "קליל" אשר מספר את סיפורם של המתמחים במשרד, שיבליט לאותם מתלבטים את ההטבות הגלומות בהתמחות דווקא אצלכם.  

לסיכום

הקשרים שלנו כעורכי-דין תלויים כיום בצורה משמעותית בדרך בה אנו מציגים עצמנו ברשת, דבר שהתעצם פי כמה מאז פרוץ מגפת הקורונה, אי שם לפני למעלה משנה. למרות שמשבר הקורונה בדרכו לחלוף, חלק גדול מהשינויים שהמשבר כפה עלינו – כאן כדי להישאר.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין

עורך דין – לרשת משפטית כבר הצטרפת?

רשת משפטית (Legal Network) הוא ארגון המורכב ממספר משרדי עורכי דין ומוגדר כרשת שירותים מקצועית (Professional services network). דוגמא לרשת שכזו היא משרדי רואי החשבון הגדולים בעולם (כגון Deloitte ו KMPG) הפועלים כרשתות שירותים מקצועיות, אך בניגוד לרשתות משפטיות שעוסקות בעיקר בעריכת דין – משרדי רואי החשבון כוללים בתוכם לא רק שירותי ראיית חשבון אלא גם שירותי ייעוץ עסקי, פיננסי וארגוני.

קרא עוד