חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בלוגים לעורכי דין – איך לפתוח בלוג מוצלח

בקרב הסקטור המשפטי בישראל קיימת מודעות גבוהה לנושא הבלוגים. עו"ד רבים מנהלים בלוג בתחומי עיסוקם, אולם רק חלק קטן מהם מצליח לרתק את קהל הגולשים.

שיטוט ברחבי האינטרנט מעלה, למרבה הצער, כי רבים מבין הבלוגים אינם כתובים בצורה מספקת, אינם נראים טוב מבחינה ויזואלית, ומעטים מתוכם מייצרים עניין ורצון לשוב אליהם ולקרוא פוסט נוסף.

נתחיל בהתחלה – מדוע לכתוב בלוג?

אחוז גדול מקהל הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים, כמו גם העמיתים למקצוע, מתחיל את חיפושיו אחר שירותים משפטיים ברשת האינטרנט. ניהול בלוג הינו דרך יעילה למדי לשיפור מיקום המשרד בתוצאות חיפוש ב- Google, להגדלת כמות הגולשים המבקרים באתר המשרד, למשיכת לקוחות פוטנציאליים ועוד.

אחד היתרונות הבולטים של בלוג בניגוד לאתר האינטרנט המשרדי, הוא הדינאמיות שבבסיסו. פוסטים בבלוג ניתנים למיקוד והתאמה למידותיו של קהל יעד רלוונטי ולעיסוק בצורך ספציפי ובנושאים אקטואליים.

כמו כן ובניגוד לאתר אינטרנט, ניהול בלוג דורש השקעה מעטה יחסית (מעבר לכתיבת התוכן). ההודעות השונות בבלוגים נושאות תאריך מדויק, ולכן מרגע שפורסמו אין צורך להשקיע בשינויים ותיקונם מאמץ מיוחד (אלא אם התוכן בהם שגוי מיסודו) לעומת אתר המשרד אשר מחייב שינויים ותיקונים תכופים.

 

מהם הגורמים המרכזיים הנדרשים לשם הצלחת הבלוג?

1) שם הבלוג שימוש בשם לבלוג אינו הכרח, אך ביכולתו של שם קליט למשוך קוראים. מומלץ לבחור שם פשוט, קצר ובעל קשר לתוכנו. באמצעות בחירת שם נכונה, ניתן לסייע לקוראים להבין את הקשרו של הבלוג וכן סיוע באיתורו במנוע החיפוש Google.

בנוסף, שם קליט ייזכר טוב יותר בקרב הקוראים ויגביר את הסיכוי שישובו בעתיד. לדוגמה, בלוג בשם "עו"ד ישראל ישראלי- מומחה לענייני משפחה" לא יסייע למטרה זו, אולם "קשר משפחתי" או "הכל נשאר במשפחה" יסייעו יותר.

2) הגדרת קהל היעד טרם הכתיבה, נסו להגדיר את טיב קהל היעד המבוקש והתאימו את תוכן הבלוג ואת סגנון כתיבתו בהתאם לאופיו של קהל זה (פוסטים קצרים, רשימות טיפים, נקודות, וכו').

3) תוכן הבלוג צריך לספק לקוראיו- קולגות ולקוחות פוטנציאליים כאחד- תוכן אינפורמטיבי ממשי או תוכן מעשיר כלשהו. עו"ד רבים מפרסמים פוסטים שתוכנם כללי מדי, חסר תכלית או פוסטים עמוסים מדי ועתירי מלל (פוסטים מסוג "כל-מה-שאני-יודע-בפוסט-אחד-ארוך").

הקפידו לכלול בכל פוסט מידע חדש שהקוראים יוכלו לקחת עימם הלאה. דרך יעילה ליצור פוסטים מעניינים היא לכתוב אודות מקרים אותנטיים מחיי היום יום (כמובן, בהתייחס לכללי זהירות מקובלים כגון אי ציון שמות, השמטת ושינוי פרטים מזהים וכו').

 

4) תדירות יש להקפיד לפרסם את התכנים בבלוג בהתמדה ובתדירות מספקת, מאחר ותדירות נמוכה מדי עשויה להוביל לאיבוד קוראים. אתר האינטרנט ProBlogger הסוקר את תחום הבלוגים, דיווח לאחרונה כי הכפלת מספר הפוסטים באתר הובילה לעליית מספר המבקרים השבועי באתר ב- 30%.

אין משתמע מכך שיש צורך להגביר את תדירות הפרסום באופן דרסטי, אך שמירה על קצב כתיבה סביר הכרחית. חשוב לציין כי בעניין תדירות הפרסום, האיכות גוברת על הכמות. עו"ד רבים מדי 'מטביעים' את הבלוג בגיבובי מלל לשווא. דרך זו הינה דרך וודאית לאובדן קהל העוקבים.

5) אינטראקציה עם הקוראים מיותר לציין את הברור מאליו, אך בלוג ללא קהל קוראים אינו יותר מאשר… יומן פרטי המתפרסם על גבי האינטרנט, ולכן חלק אינטגראלי מניהול הבלוג כולל טיפוח קהילת קוראים. מטרה זו מושגת באמצעות ניהול אינטראקציה עם הקוראים מעל דפי הבלוג. משמעה של אינטראקציה אינה מתן ייעוץ משפטי חינם בבלוג, אך ניתן ואף רצוי לספק לקוראים מקורות מידע ולספק תשובות לשאלות כלליות.

מוטב לענות לשאלות המתפרסמות בבלוג ולא לפטור בתשובות כלליות של "כן ו-"לא". כמו כן, רצוי להבליט תגובות מעניינות, וניתן אף להקדיש להן פוסטים כהתייחסות המשך. דרך נוספת לעודד אינטראקציה עם הקוראים היא לשאול בפוסט לדעתם או להזמינם לחוות דעה בנוגע לנושא מסוים.

חשוב לציין- אין למחוק תגובות החולקות על נושא הפוסט או גרוע מכך – לפרסם תגובות אגרסיביות כנגד. התנהלות כזו הינה דרך מהירה ליצירת יחסי ציבור גרועים למשרד. מוטב להסביר את השקפת הכותב ולעורר דיון נוסף בנושא לשם הבהרתו, ואף להודות בטעות, אם ישנה כזו.

6) ויזואליות לאסתטיקה של דף הבלוג חשיבות רבה במשיכת קוראים. עו"ד רבים מפרסמים בלוגים הגורמים ל"כאב עיניים" (כיתוב לבן על רקע ירוק, למשל, הוא דרך וודאית להברחתם). הקפידו לכתוב את הבלוג בגופן ברור וגדול דיו ועל גבי רקע הולם. העין האנושית אוהבת צבע, ולכן שילוב תמונה בפוסט מומלץ בחום, מאחר וביכולת התמונה למשוך קוראים לא פחות (ואף יותר) מכותרת הפוסט. בנוסף, תמונות יוצרות הפסקה ויזואלית ברצף המלל ומקלות על הקריאה.

7) נטוורקינג כמו במציאות כך גם בחיים הוירטואליים- אחת הדרכים היעילות ביותר לקידום הבלוג היא יצירת קשר עם אתרים, רשתות חברתיות ובלוגרים אחרים במטרה לאזכר את הבלוג בפני קוראים פוטנציאליים נוספים. קבלת הפניות לבלוג מבלוגים אחרים ואתרים יעילה במיוחד בהגברת הצפיות בבלוג. כמו כן, עודדו את קהל הקוראים שלכם להגיב, להפיץ ברשתות החברתיות ולצטט ממנו.

 

8) מעקב והפקת לקחים מומלץ להשתמש בכלי מדידה בבלוג (בדגש על הכלי החינמי של Google Analytics) על מנת להעריך את כמות הצפיות בבלוג ומגמות עלייה או ירידה בקריאתו, לשם זיהוי הפוסטים המצליחים יותר ופחות והתאמת סגנון הכתיבה לדרישת קהל היעד.

פתיחת בלוג לעו"דלסיכום: בלוג הוא השקעה לטווח ארוך הבלוגים המשפטיים המובילים ברשת לא נבנו ביום אחד. יש להכיר בעובדה כי השקת בלוג לא מתאפיינת בעשרות קוראים מיד. הצלחתו נמדדת בפרקי זמן של חודשים, ולכן יש להתאזר בסבלנות והתמדה תוך קביעת יעדי ביניים צנועים.

גם אם תידרש שנה שלמה עד שיושג זרם מבקרים יציב לבלוג, לפוסטים הישנים שפורסמו יש ערך. תמיד ניתן לעדכנם ולפרסמם מחדש, או להשתמש בהם כנקודת התייחסות בפוסטים הבאים.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין