חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תחרות אתר עורכי הדין הטוב בישראל 2013‏

תחרות אתר עורכי הדין הטוב בישראל 2013 הגיעה לסיומה. עשרות משרדים ניגשו לתחרות.

בצוות השופטים נטלו חלק עו"ד נתנאל פרץ, מנכ"ל מחוז ת"א והמרכז של לשכת עוה"ד בישראל, עו"ד סער סיקלאי, מנהל הניו מדיה והרשתות החברתיות במחוז ת״א והמרכז, עו"ד אדי סוברי, יועץ לקידום ושיווק עורכי דין ברשת ומנכ"ל אתר הפורומים המשפטיים ועו"ד זהר פישר – ראש משרד Robus לפיתוח עסקי למשרדי עורכי דין. 

והזוכים הם… 

website competition 1-2

משרדים קטנים (עד חמישה עורכי דין)

מקום #1: עו"ד צחי פרום – משרד עורכי דין

אתר: http://www.from-law.co.il/

מנימוקי השופטים: דף נחיתה יוצא מן הכלל שמיד "שובר את הקרח" עם הלקוח באמצעות הדמות במרכז המסך שמצביעה על תחומי העיסוק של המשרד. יוצר קשר אישי ללקוח ומעלה חיוך. אתר מאיר עיניים.

מקום #2: דרורי – וירז'נסקי – אורלנד, עורכי דין

אתר: http://www.dwo.co.il/

מנימוקי השופטים: אתר נוח מאוד לשיטוט ולהתמצאות בזכות העובדה שתחומי העיסוק מוצגים לגולש מיד עם נחיתתו בדף. הגרפיקה אמנם פשוטה אולם מעבירה היטב את תחומי המומחיות, וכך מתקבל אפקט תפיסה ויזואלית מהירה של הלקוח.

מקום #3: ליטל יעקובוביץ-דראי, משרד עורכי דין

אתר: http://www.get-it-right.co.il/

מנימוקי השופטים: האתר יוצר אווירה ידידותית ומשפחתית כמעט עבור הגולש שמיד מרגיש כאילו פגש עכשיו אישית את ראש המשרד. האתר מבטא בצורה נהדרת את אופי המשרד.

 website competition 1

משרדים בינוניים (עד חמישים עורכי דין)

מקום #1: גולדמן, ארליך, אדלשטיין ושות'

אתר: http://www.geelaw.co.il

מנימוקי השופטים: האתר מפורט אך לא גדוש מדי במידע לא חיוני ובכך שומר על איזון נכון. העיצוב מעביר תחושה נעימה, בעיקר על-ידי בחירת צבעים ידידותית. אופי המשרד מבוטא היטב באמצעות תמונות אשר מעבירות רושם של מקצוענות וקורקטיות.

מקום #2: ברנע ושות'

אתר: http://www.barlaw.co.il

מנימוקי השופטים: אתר קל ונוח מאוד להתמצאות. האתר משדר יוקרה ומקצועיות (לרבות בחירת צבעים אלגנטית), נמנע מיצירת עומס ויזואלי מיותר על הגולש, והבחירה בתמונות משאירה חותם של איכות.

מקום #3: שטיינמץ, הרינג, גורמן ושות'

אתר: http://www.shg-law.co.il

מנימוקי השופטים: האתר משדר מקצוענות ורצינות. דף החדשות בצד שמאל מתעדכן תכופות ומביא סיפורים רלוונטיים לתחומי העיסוק של המשרד. אתר קל לשימוש ונוח להתמצאות.

 website competition 2

משרדים גדולים (חמישים עורכי דין ומעלה)

מקום #1: שבלת ושות'

אתר: http://www.shibolet.com

מנימוקי השופטים: דף הבית הישראלי ללא ספק מעוצב היטב, ובולט בעיקר בזכות תמונת המצפן והסיסמה המלווה אותה המעבירה היטב את היות המשרד מוביל בתחומי עיסוקו. עיצוב דף הבית של סניף המשרד בארצות הברית מרשים ביותר, עם תמונות צוות המשרד על רקע ניו-יורק.

מקום #2: תדמור ושות'

אתר: http://www.tadmor.com/

מנימוקי השופטים: ניכרת מחשבה רבה בעיצוב. התמונות באתר מעבירות אווירה בלתי פורמאלית ומחויכת, כך שניתן ביטוי טוב לאופי המשרד דרך האתר. דף תחומי ההתמחות מעוצב כך שהתחומים אינם נראים כמו רשימת מכולת.

מקום #3: גורניצקי ושות'

אתר: http://www.gornitzky.com/

מנימוקי השופטים: האתר מציג תמונות ערוכות היטב של צוות המשרד מיד עם הנחיתה בדף הבית בליווי טקסט מפרגן, כך שלאלמנט המקצועיות נוסף גם אלמנט אישי, תוך שמירה על מינון נכון. אופי משרדי הדוגל באחריות חברתית עולה מדף הבית בעברית, ומושך תשומת לב לנישה זו.

לסיכום… ומה ניתן ללמוד?

סקירת האתרים העלתה כמה תובנות מעניינות בכל הנוגע לתהליך האבולוציה שעוברים משרדי עו"ד עם גדילתם. התופעה הראשונה והבולטת ביותר היא המעבר מעברית לאנגלית ככל שעסקינן במשרד גדול יותר. אף כי ניתן להבין את מגמת השימוש הגובר של המשרדים הגדולים בשפה האנגלית, לאור מספרם הגדול של לקוחותיהם הזרים, אין סיבה לזנוח לחלוטין את העברית. לקוח זר לא יירתע מאותיות עבריות אם עיצוב האתר אטרקטיבי ומעניין.

באופן כללי, ניתן לומר שבעוד שהמשרדים הקטנים משתמשים באתר האינטרנט שלהם ככלי עבודה שמטרתו "לדוג" לקוחות, המשרדים הגדולים נוטים להשתמש באתר האינטרנט כדי לתחזק תדמית יוקרתית, מקצועית ומתוחכמת – ופחות ככלי להשגת לקוחות.

הבדל נוסף טמון במסר אותו בוחרים המשרדים להעביר ללקוחותיהם הפוטנציאליים. בעוד שמשרדים קטנים נוטים להעביר תחושה של אינטימיות ומשפחתיות המועברת ללקוח ע"י הבלטת הפרצופים והפרסונות שבצוות המשרד, המשרדים הגדולים מעבירים מסר מעט מנוכר דרך תמונות של משרדים וחללי עבודה ופחות של בני אדם.

משרדים גדולים (כדוגמת משרד גורניצקי ושות') אשר משכילים לשלב גם תמונות אנושיות לצד תמונות של לובי המשרד המפואר או של בניין המשרדים היוקרתי, משיגים את האפקט היעיל ביותר שכן הם מצליחים "לשבור את הקרח" מול הלקוח.

מבין המשרדים הקטנים, עושה זאת בהצלחה יתרה עו"ד צחי פרום שתמונת השער שלו מיד יוצרת לך תחושת היכרות אישית עם המשרד. הדברים אמורים גם לגבי עו"ד ליטל יעקובוביץ-דראי שעמוד הנחיתה שלה מייצר אווירה אישית מאוד, כמעט משפחתית.

דבר נוסף הראוי לציון בעיקר ביחס לאתרי המשרדים הגדולים הוא הנחלת שיטת ה- "א-ב" לחיפוש עו"ד על חשבון דירוגם לפי חשיבותם למשרד, מה שעלול ליצור בעיות מבחינת יחסי האנוש והאווירה במשרד. אתרי משרדים בחו"ל היו הראשונים ליישמה ועולה כי היא נקלטה בהצלחה גם בארץ.

ניתן למנות מספר עקרונות מנחים לעמוד הבית באתר האינטרנט המשרדי, עקרונות שהנחו גם את צוות השיפוט בתהליך הדירוג-

1) הימנעו מעומס ויזואלי ומילולי מיותר (less is more). כדי להגיע באפקטיביות ללקוח, השאירו רק את מה שחיוני עבורכם בדף הנחיתה ושמעביר את אופי המשרד בצורה המדויקת ביותר.

2) חדדו מסרים. מצאו את נקודות החוזק של משרדכם והשתדלו להבליט אותן כמה שניתן בדף הנחיתה. האתרים הזוכים לעיל עושים זאת בהצלחה יתרה ומעבירים ללקוח את תחומי המומחיות של המשרד בצורה יעילה מיד עם נחיתתם בדף הבית, מבלי שיצטרכו לשוטט תחת לשונית "תחומי עיסוק".

3) זכרו כי אתר האינטרנט צריך לשמש "מלכודת דבש" עבור הלקוח. מחקרים מראים כי הזמן שלוקח ללקוח להחליט האם יש לו מה 'לחפש' באתר המשרד הוא לא יותר משניות בודדות. לכן, הישארו ממוקדים, דללו תכנים לא רלוונטיים לעמוד נחיתה (כמו הצגת קורות חיים עמוסים של ראש המשרד) ובחרו עיצוב ידידותי ומזמין שיוצר תחושה נעימה בעין. כל אלה יסייעו לאתרכם להפוך לכלי עבודה יעיל להשגת לקוחות.

שפרו, לימדו, ערכו, ונתראה בתחרות הבאה…

התחרות ותוצאותיה פורסמו בעיתון הפרקליטים. לכתבה המלאה הקליקו כאן

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין