חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פורסם הדירוג האמריקני ‏‎100‎‏-‏AM LAW ‏ – דירוג הפירמות הגדולות בארה"ב

לאחרונה פורסם הדירוג האמריקני של מאה פירמות עורכי הדין הגדולות – דירוג ה-100-AM LAW. דירוג זה סוקר את משרדי עוה"ד הבולטים ביותר בארה"ב, כאשר לרוב מדובר גם במשרדי עוה"ד הבולטים בעולם.

דירוג איכותי זה הינו מבית היוצר של המגזין זוכה הפרסים The American Lawyer, המהווה מקור חדשות יומי מוביל בתחום המשפט ועריכת הדין בארה"ב ובעולם.

המשרדים בעלי ההכנסות הגדולות ביותר

להבדיל מישראל, בה נתוני ההכנסות של משרדי עורכי-הדין נשמרים כסוד צבאי שמור היטב, נתוניהם הפיננסיים של רוב משרדי עורכי-הדין בארה"ב גלויים ומדווחים, ומכאן המקור להשוואה.

בראש הרשימה עומד משרד בייקר מקנזי (Baker & McKenzie LLP)  בעוד משרד די.אל.איי פייפר (DLA Piper U.S. LLC) שועט אחריו תוך כדי עקיפת משרד סקאדן (Skadden, Arps, Slate, Meagher & Flom ) אשר מאבד את המקום בו החזיק מאז שנת 1987 (!).

הפירמות בראש הרשימה שיפרו פלאים את מצבם הכלכלי במהלך 2011. DLA Piper גדלו באופן המהיר ביותר בין הפירמות הגדולות בשנה שעברה, כאשר ההכנסות שלהם נסקו ב- 14.6% ל-2.25 מיליארד (!) דולר. מדובר בעלייה משמעותית, אך משרד Baker McKeinzie לממשיך לשמור על הכתר עם עלייה של 7.7% בהכנסות, ל- 2.27 מיליארד דולר. משרד Latham & Watkins תפס את המקום הרביעי עם הכנסות של 2 מיליארד דולר.

ההכנסות של רשימת ה- top 100 של משרדי עוה"ד בארה"ב עלו בממוצע ב- 6%, וכל זאת בשנה בה התחייבויות נרחבות לספקים, לחצים כלכליים והאטה בשוק האמריקאי פגעה ברווחיהם של פירמות עורכי הדין הגדולות.

בסך הכל, למעלה מ- 12 פירמות עורכי דין דיווחו על הכנסות של למעלה מ- 1 מיליארד דולר, וכ-83 פירמות דיווחו על הכנסות גבוהות יותר מאשר בשנה הקודמת.

המשרד שדיווח על הקפיצה הגדולה ביותר בהכנסותיו, הוא פירמת Quinn Emanuel Urqquhart & Sullivan שדיווח על עלייה של 31.4% (!) בהכנסות.

המשרד שדיווח על הירידה התלולה ביותר בהכנסות הוא דווקא אחד המשרדים הרווחיים ביותר בדרך כלל, משרד Wachtell, Lipton, Rosen & Katz שדיווח על ירידה של 4.8% בהכנסות, ולאחריו משרד Fullbright & Jaworski שדיווח אף הוא על ירידה של כ-4.5% בהכנסותיו.

השמות החדשים ברשימה

בשנה החולפת פירמות התרחבו והתמזגו, ואחרות ביצעו שינויים ארגוניים. כך לדוגמה, נכנסו לרשימת ה- top 100 מספר פירמות חדשות- משרד Lewis Brisbois Bisgaard & Smith, משרד העוסק בביטוח, שגדל מ- 6 עורכי דין ב-1979 למשרד בפריסה ארצית של 804 עורכי דין.

בנוסף, מצוין משרד Barnes & Thornburg מאינדיאנפוליס, חברה של 469 עורכי דין שמשכה אליה ליטיגטורים ושותפים מהמשרדים הגדולים בארה"ב, או כפי שהציג זאת שותף במשרד- "גדלנו בתקופה בה משרדים אחרים לא גדלו".

עם מבנה של חיוב נמוך ביחס למתחרים, במשרד Barnes & Thornburg מאמינים שהמיתון מציע לפירמה הזדמנות אסטרטגית, בדגש על ליטיגציית קניין רוחני, דיני חברות ודיני עבודה. המשרד פתח מאז 2009 לא מעט סניפים כולל משרדים באטלנטה, מיניאפוליס, קולומבוס ולוס אנג'לס.

פירמה חדשה נוספת ברשימה היא פירמת Kilpatrick Townsend & Stockton, תוצר מיזוג של שתי פירמות- Kilpatrick Stockton מאטלנטה ו- Townsend and Townsend and Crew מסן פרנסיסקו.

משרדים שנגרעו מרשימת ה- 100 כוללים שתי פירמות יוקרתיות שצמיחתם התעכבה- פירמת Mintz, Levin, Cohn, Ferris, Glovsky and Popeo ופירמת Bracewell & Giuliani.

 

על שכר טרחה וכוח אדם

במבט כללי על דירוג ה-100 מספר עורכי הדין עלה ב-3.3%. כמו כן, נראה כי הפירמות המשיכו להעלות במעט את תעריפי שכר הטרחה שלהם, וכי הצמיחה המרכזית התמקדה ב- 3 תחומים מרכזיים- ליטיגציה, תחום האנרגיה (על סוגיה השונים) ותחום הרגולציה.

נדמה כי ימי החשש לפיטורים המוניים כמעט וחלפו. המשרדים שמרו על מצבת כוח האדם ואף גייסו כוח-אדם נוסף. המספרים אגב, גדולים. בסך הכל, העסיקו פירמות אלו 86,272 עובדים בשנת 2011, עלייה של 3.3% מהשנה החולפת.

בכדי להבין את מימדי משרדי עורכי הדין בארה"ב אל מול השוק הישראלי בו מדווחים מדי פעם עדכונים על שינויים פרסונאליים של מספר שותפים ושכירים, ניתן רק להתרשם מהמספרים המדווחים של משרדי עוה"ד הגדולים בארה"ב.

פירמת Quinn Emanuel Urquhart & Sullivan חוותה את הקפיצה הגדולה ביותר בכוח האדם עבור פירמה שלא ביצעה מיזוג או שינוי ארגוני. הסניף בלוס אנג'לס לבדו הוסיף 190 (!) עורכי דין, ונפתחו משרדים גם בוושינגטון ובמוסקבה.

המנצחים האמיתיים בספירת הראשים הם שותפי החוזה, שמספרם גדל ב- 5.7% במהלך 2011, לאחר שבשנה שעברה ירד מספרם ב- 1.7%. מספר שותפי האקוויטי עלה בממוצע רק ב- 1.4%.

 

חוק המספרים הגדולים אצל השותפים
אחד הנושאים המעניינים ביותר הוא הרווח לכל שותף במשרד, נתון שמרמז על רווחיותו של משרד, ועל צורת חיוב וניהול נכונה של המשרד.

דירוג ה-100 הציג עלייה גם ברווח בעבור כל שותף. בממוצע עלה הרווח ב-3% אחוז בשנה שעברה. רווח בעבור שותף אקוויטי , אינדיקטור הנמדד באדיקות, עלה ב-3.2% בשנת 2011 לעומת עלייה דרמטית של 8.4% בשנת 2010.

למרות זאת, מספר פירמות היכו את הסטטיסטיקה- הרווחים של Jenner & Block LLP בעבור שותף אקוויטי עלו ב- 11.1%, אחריהם Mayor Brown LLP שעלו ב-11%, פירמת Seyfarth Shaw LLP עלו ב-10.8%, פירמת Sidley Austin LLP עלו ב- 9.6%, ו- DLA Piper עלו ב- 7.9%.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין