חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פורסם דירוג ‏City Wealth‏-‏ על צוואות בינלאומיות, ירושות ‏חובקות עולם ולקוחות פרטיים‏

אחד התחומים המתפתחים ביותר בתחומי העיסוק המשפטיים, ביחס ישיר למספר המשפחות האמידות בעולם ולהפיכת העולם לכפר גלובאלי אחד, הוא תחום ה- Private Clients (הלקוחות הפרטיים) הידוע גם בשם High Net Worth Clients או- High Net Worth Individuals.

תחום זה עוסק בסיוע וייצוג משפטי למשפחות וליחידים המוגדרים כאמידים, ועוסק בניהול ההון ובניהול הנכסים על כל המשתמע מכך- החל מקרנות לצאצאים, דרך כתיבת צוואות, חלוקת ירושות, ניהול ההון המשפחתי כאפוטרופוס, תוכניות השקעה לטווח ארוך, ניהול פעילויות פילנתרופיות ועוד. ראוי לציין בהקשר זה כי אין אינדיקציות כמותיות אמיתיות למדד העושר.

משרדי עורכי-הדין המבקשים לעסוק בתחום הלקוחות הפרטיים הולך ועולה בהתמדה. מדובר בתחום מקצועי מאוד, שמילות המפתח בו הם דיסקרטיות ומידור, שמירה על זכויותיו של הלקוח (לא פעם גם אל מול שארי בשרו), נגיעה והענקת ייעוץ משפטי לעסקים נלווים של הלקוח, וכמובן- שכר טרחה מכובד מאוד.

תחום זה הוא נחלתם של משרדים גדולים, בדגש על שותפים בעלי ותק וניסיון רב המעניקים שירותים אלו ללקוחותיהם הוותיקים, וכן משרדי בוטיק העוסקים בתחום ה- Private Clients, וכוללים לא פעם עו"ד ישראלים המוסמכים גם בארצות זרות (בדגש על אירופה הקלאסית דווקא), מערכת קשרים עניפה עם משרדי עו"ד מעבר לים, היכרות עם בנקאים פרטיים ועוד.

כשתחום זה משגשג ופורח, לא עבר זמן רב עד שמדריכי הדירוג המשפטיים הגיעו גם אליו, הסנונית הראשונה היא מדריך הדירוג CityWealth. המדריך מוצא לאור מאז 2005 בידי החברה הבריטית Jones publishing Ltd., ומובלת ביד רמה בידי העורכת הראשית, הגב' Karen Jones, דמות מפתח עם נוכחות דומיננטית וידע מקצועי רב בכל הקשור לנושא זה, שמפעילה חשבון טוויטר הנוגע למדריך, מייצגת אותו בכנסים של החברה הגבוהה בבריטניה, מתראיינת לעיתונים ועוד).

הדירוג והמגזין מכוונים כלפי לקוחות פרטיים חברי העילית הכלכלית, אוכלוסיה המשתייכת למאיון העליון בכל מדינה, אינדיבידואלים בעלי הון רב מאוד (Ultra High net worth value), יועציהם ומנהלי עסקיהם. האתר עצמו מספק מאמרים של מומחים לסקטור ההון הפרטי, חדשות ומסקר אירועים חברתיים ופילנתרופיה של קהל היעד.

'מוצר הדגל' של מדריך הדירוג, הוא רשימת CityWealth's Leaders, הסוקרת בצורה מקיפה נותני שירותים שמתמחים בניהול הון פרטי ובייעוץ לקהל היעד, עם דגש ספציפי על יועצי מס, עו"ד ורו"ח. המידע נאסף בידי סקרים, ראיונות, פגישות, שיחות טלפון, תכתובות דוא"ל והיכרות אישית בחוג המצומצם של קהילת ההון הפרטי והעילית הכלכלית העולמית.

המדריך מבצע עבודה רצינית ומאומצת, ההמלצות נבדקות בהצלבת נתונים בידי עורכי המגזין ואלו הזוכים למרבית ההמלצות נתפסים כמציגים את המוניטין הגבוה ביותר יפורסמו. הטענה שעליה מתבסס המגזין היא שקהילה זו היא קהילה מצומצמת, ולכן יש רשת מוכרת ואמינה של נותני שירותים, שנחשפים במגזין.

ומה לגבי הפינה הקטנה שלנו בגלובוס, ישראל ? זו השנה השנייה בלבד בה סוקר המדריך את עוה"ד בישראל בנושא זה. הרשימה כוללת מאות עו"ד בקטגוריות שונות בדגש על ארה"ב ואנגליה, אך מישראל מוזכרים כיום 7 עו"ד בלבד, המשתייכים ל- 'חוג הסילון' של תחום הלקוחות הפרטיים-

  • עו"ד עמיחי פרי (משרד אלתר ושות')
  • עו"ד דפנה טלגם (משרד גורניצקי ושות')
  • עו"ד אבירם הנדל (משרד גורניצקי ושות')
  • עו"ד שמואל בורנשטיין (משרד גרוס, קלינהנדלר, חודק הלוי גרינברג ושות')
  • עו"ד אמיר הלוי (משרד גרוס, קלינהנדלר, חודק הלוי גרינברג ושות')
  • עו"ד יעקב שביט (משרד הרצוג, פוקס נאמן)
  • עו"ד ג'ורג' רוזנברג (משרד רוזנברג, קרן-פולק ושות')

אין ספק כי משנה לשנה, נזכה לראות יותר ויותר עו"ד עו"ד ישראליים מנסים להכנס לרשימה אקסלוסיבית זו, שמלווה לא פעם לא רק בכבוד, אלא גם בחיכוך מתמיד עם הלקוחות והמשפחות הבולטות, העשירות והמשפיעות בישראל. just follow the money…

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין