חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

‏[עדכון חשוב] למקומות… היכון… צלם! ועדת האתיקה הארצית התירה שימוש בסרטונים ‏מקצועיים לעורכי דין

lawyers movieעורכי דין ו- Youtube, תחילת של ידידות מופלאה? ועדת האתיקה הארצית של לשכת עורכי הדין החליטה שלא לנקוט יותר באמצעים משמעתיים כנגד עורכי דין המפרסמים סרטונים מקצועיים ברשת האינטרנט.

המשמעות: מעתה יוכלו עורכי דין לעשות שימוש בוידאו באתר האינטרנט המשרדי וברשתות החברתיות השונות, לרבות פייסבוק (Facebook), ללא חשש מהעמדה לדין משמעתי, וזאת בכפוף לכללים.

בהחלטתה (קישור) קבעה הוועדה כי עורך דין המפרסם תוכן באמצעות וידאו איננו עובר עבירה אתית, בהנחה ומדובר בתוכן אשר כטקסט היה מותר לפרסום.

ההחלטה פותחת צוהר לפרסום סרטונים בנושאים משפטיים, כגון ראיונות או הרצאות, ובלבד שאין בהם הפרה של כללי הפרסומת הקיימים (כדוגמת דברי שבח עצמי, הטעיה, התבטאויות לא ראויות, הצגת תעריפים והנחות, חשיפת שמות לקוחות ופרטים של תיקים וכד') או סעיף 55 לחוק לשכת עורכי הדין (פגיעה בכבוד המקצוע או הטעיית הציבור), וכן שעורך הדין או מי מטעמו לא נדרש לשלם עבור פרסום הסרטון.

חשוב להדגיש הכוונה היא לסרטונים בנושאים משפטיים, כך שלצורך הדוגמה, סרטוני תדמית של משרד עו"ד שאינו עוסק בתכנים משפטיים אלא שיווקיים גרידא- לא יאושרו על פניו על בסיס עדכון זה. בנוסף, לגבי משלוח אקטיבי של סרטונים, לרבות באמצעות מייל או ניוזלטר, וכן סרטוני תדמית – נשאר האיסור בעינו.

האם מדובר בסנונית ראשונה המבשרת על התאמת טובה יותר של כללי האתיקה לעידן הדיגיטלי? ייתכן שכן, אם לשפוט לפי דברי יו"ר ועדת האתיקה הארצית בלשכה, עו"ד דרור ארד-אילון: "השינוי הטכנולוגי מצדיק גמישות בדרכי הפרסום כל עוד נשמרים עקרונות היסוד של האתיקה המקצועית. זה צעד נוסף לקראת עדכון רחב של כללי הפרסומת לעתיד לבוא".

לקישור להחלטה ולהודעות דוברות הלשכה- הקליקו כאן.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין

זה הקטן גדול יהיה- מגמות בשוק עריכת הדין העולמי מבחינת גודל המשרדים

אחת לשנה, עולות בעיתונות הכלכלית כותרות בדבר דירוג הגודל של משרדי עוה"ד. ברמת השיח היום-יומי, ציבור עורכי הדין אף הוא נוטה להתייחס למשרדי עורכי דין על פי גודלם. אם כך, מה הוא וכיצד מוגדר משרד "גדול"?

קרא עוד

ניוזלטר למשרדי עורכי דין – איך לעשות את זה נכון?

ניוזלטר מקצועי הוא אחד מהכלים השיווקיים המרכזיים של משרדי עורכי דין. ניוזלטר שעוצב ונעשה נכון מהווה כלי אפקטיבי לשמירה על קשר והעברת מידע ללקוחות קיימים, לבניית מוניטין של המשרד בתחומים בהם הוא עוסק, וכמובן – למשיכה וגיוס של לקוחות חדשים.

קרא עוד