חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחקרים מראים – משרדי עורכי דין מגדילים רווחים באמצעות המדיה החברתית

מספר סקרים שהתפרסמו לאחרונה בארה"ב ובבריטניה העלו מסקנות מעניינות בתחום 'לוהט' בו הויכוחים התיאורטיים נערכים במלוא עוזם – מקומם של עורכי הדין במדיה החברתית.

הסקרים מראים כי עורכי דין מתחילים להבחין בגידול מוחשי ובר מדידה של רווחיהם כתוצאה מניהול ועריכת בלוגים פעילים וכתוצאה מהשתתפות אקטיבית במדיה חברתית (אתרי פייסבוק, טוויטר, לינקדאין (Linkedin) ודומיהם).

אין ספק כי מדובר בסקרים מקצועיים במלוא מובן המילה, אך הרוח הנושבת מנתונים אלו, מראה כי אם אתם 'יושבים על הגדר' מבחינת כניסה לרשתות החברתיות ולעולם האינטרנטי – זה הזמן לעבור לצד הפעיל. להלן תמצות הסקרים

סקר #1– מכון המחקר  ALM legal intelligence (מבית American Lawyer Magazine), המתמחה במחקרי עומק הנוגעים לתובנות עסקיות וכלכליות הרלוונטיים לפעילותם של משרדי עורכי דין פרסם סקר שכותרתו "מדיה חברתית- רווח לעומת השקעה עבור עורכי דין". במסגרת הסקר, בו נשאלו קרוב ל- 200 עורכי-דין נמצאו הממצאים הבאים:

  • שיעור החדירה- 85% ממשרדי עורכי הדין שהשיבו לסקר משתמשים במדיה חברתית במסגרת מאמצי השיווק של משרדם. 70% מבין כלל המשרדים שהשיבו לסקר ניהלו בלוג משרדי.
  • תפקיד המדיה החברתית- כמעט 90% מהמשרדים טענו כי למדיה החברתית תפקיד חשוב במסגרת תוכנית השיווק של המשרד.
  • גיוס לקוחות חדשים- כמעט 50% מהמשרדים טענו כי השיגו לקוחות באמצעות בלוגים ושימוש במדיה חברתית.
  • חדירה לתקשורת- מעל 40% מהמשרדים המשתתפים טענו כי קיבלו שאלות ופניות להתייעצות מעיתונאים כתוצאה מהשתתפותם במדיה חברתית ובלוגים.

סקר #2– חברת Hubspot, חברה בריטית המתמקדת בשיווק ברשת האינטרנט פרסמה באתרה סקר שכלל קרוב ל- 1,000 אנשי שיווק מסקטור השירותים המקצועיים (הסקטור העסקי אליו משתייך מקצוע עריכת הדין). בסקר זה, נתגלה כי:

  • 57% מהעסקים שניהלו בלוג השיגו לפחות לקוח אחד באמצעות הבלוג.
  • 92% מהעסקים שנוהגים לעדכן את הבלוג שבבעלותם מספר פעמים ביום, השיגו לפחות לקוח אחד באמצעות הבלוג.
  • 62% מהעסקים שהשתמשו ברשת החברתית "לינקדאין" השיגו לפחות לקוח אחד באמצעותה.
  • 70% מהמשווקים הנבדקים טענו כי הם עצמם מנהלים בלוג אישי ומעדכנים אותו לפחות אחת לשבוע.
  • 77% מהעסקים הנסקרים אשר מנהלים פעילות עסקית למול לקוחות פרטיים דיווחו כי השיגו לפחות לקוח אחד באמצעות פייסבוק.
  • 65% מהעסקים המנהלים את פעילותם העסקית למול עסקים אחרים (B2B) דיווחו כי השיגו לפחות לקוח אחד באמצעות פייסבוק.

New Media? Old news

חדירת הרשתות החברתיות ותחומי המדיה החדשה לחיינו הינה כבר מזמן עובדה מוגמרת, ובכל זאת, הנתונים המצטברים אודות חשיבותם של כלים אלו עבור המגזר העסקי, בדגש על סקטור המסחר והשירותים, אינם יכולים להשאיר אף עורך דין אדיש. האם ניתן לגזור מכך מסקנות והמלצות אופרטיביות?

1) עלו על העגלה החברתית – במציאות בה מרבית המתחרים שלכם משתמשים או עתידים להשתמש בכלי הניו מדיה לצורך שיווק והגברת הניראות, דריכה במקום משמעה הליכה לאחור.

אמת, השקת חשבון פייסבוק, טוויטר, לינקדאין ובלוג משרדי גוזלים משאבים וזמן, אשר היו יכולים להיות מופנים לעבודה משפטית גרידא.

כיום, חוסר נוכחות במדיות אלו עלול להתפרש לשלילה בקרב לקוחות פוטנציאליים, ואף לשדר מסר של אנכרוניסטיות. יתר על כן, כלי הניו מדיה יכולים לשמש כמכפילי כוח למאמצי השיווק של המשרד. מדוע לנאום בפני באי כנס מסוים ובפניהם בלבד, כשאפשר להעלות תיעוד מהכנס בעמוד הפייסבוק של המשרד ולפרסם תובנות שעלו בו בבלוג המשרדי?

2) קבעו מטרות והגדירו יעדים מדידיםאין דין משרד בוטיק כדין משרד המעסיק עשרות עורכי דין. יש להתאים את השימוש במדיות החברתיות למאפייני המשרד, לקוחותיו, תחומי העיסוק שלו והמתחרים שלו – ולשלבן בתוכנית השיווק הכוללת. כיצד לעשות זאת?

ראשית, בצעו מחקר קצר וגלו מה רמת החדירה לרשתות החברתיות של מתחריכם העיקריים. לאחר מכן, הגדירו את התפקיד שתמלא כל רשת חברתית, וקבעו יעדים מדידים ואינדיקטורים להצלחה, בהתאם למאפייני משרדכם.

כך למשל, משרד קטן המתמחה בדיני נזיקין עשוי להתרכז בתפעול עמוד פייסבוק דינאמי, על מנת להשיג לקוחות 'מפה לאוזן'. משרד עורכי דין גדול ורב תחומי, לעומת זאת, עשוי לשים דגש על בלוג עדכני, אשר יחשוף את רמת הבקיאות הרבה של עורכי הדין ובד בבד יגלה את צדם האישי והבלתי מעונב.

ההמלצה היא כמובן להתפרש על פני המדיות הרלוונטיות בעבורכם, על מנת להגדיל חשיפה, ובכל מקרה, יש לקבוע יעדים מדידים של מספר צפיות בבלוג, מספר חברים בחשבון הפייסבוק, וכו'.

לסיכום– המספרים מדברים בעד עצמם, והלקח מהסקרים בולט וברור למדי – שיווק באינטרנט ובייחוד שיווק באמצעות רשתות חברתיות וניהול בלוגים – הוא כלי אפקטיבי וחיוני למאמצי השיווק של עסקים ככלל ומשרדי עורכי דין, ותוכנית עסקית שלא מתייחסת לשיווק באמצעות האינטרנט מחטיאה קהל יעד לא מבוטל. המסקנה ברורה – השיווק במדיה החברתית עובד. השתמשו בו.

 

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין