חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחוץ לרשת – אז מתי לאחרונה יצאתם מהמשרד ?

כל היום במשרד מלבד קפיצות זריזות לצהרים או לדיונים. דפדפן האינטרנט פתוח על מדור 'דין וחשבון' ועל העדכונים בפייסבוק ובלינקדאין… אך בעולם הווירטואלי הזה, בין פרסום ב- Google Adwords לבין בדיקת מספר הגולשים באתר המשרדי, האם שקלתם לצאת החוצה, ולשאת דברים בפני קהל, שלא בבית המשפט ? אמה הול מצוות Robus עם מספר תובנות בנושא.


כמה נוח לעשות עסקים בשנות ה-2000. במקום להתלבש יפה ולצאת לרחובות לחלק כרטיסי ביקור, כל שעל עורך דין לעשות על מנת למשוך לקוחות חדשים הוא לשלם סכום נאה למעצב אתרי אינטרנט ולתת לו לעשות את העבודה במקומו… ובכן, בגדול זה נכון.

אך בעוד שהצורך לצאת מנוחיות הכסא שבמשרד הממוזג מעיק כל כך על השקט הנפשי שלנו, לעתים משתלם לספוג את ההקרבה ואת אחוזי הלחות שמחוץ למשרד. אמנם אין ספק שהשקעה בנוכחות ברשת היא הכרחית עבור עורך הדין המודרני, אך אפשרויות נוספות עומדות בפניו על מנת להעלות את קרנו בעיני לקוחות פוטנציאליים שלא בהכרח נוגעות למספר החברים שיש לו בפייסבוק.

דוגמה טובה היא נשיאת דברים בפני קהל.

למה זה טוב?

באמצעות הכנה נכונה, דיבור בפני קהל יכול להיות כלי אפקטיבי ביותר לחשיפה בפני לקוחות פוטנציאלים חדשים ושימור הדעה החיובית עליכם של לקוחות קיימים. זוהי הזדמנות מצוינת לחשוף ידע ומיומנות בצורה שהמילה הכתובה אינה מצליחה לשקף דרך מסך המחשב.

בנוסף, האינטראקציה הישירה עם הקהל מאפשרת לעורך הדין ליצור קשר רגשי עמו, וזאת באמצעות פניה ישירה למאזינים במהלך ההרצאה, הוספת נימה של הומור או סיפור אישי שנוח להזדהות איתו, והשארת פתח ליצירת קשר בעתיד.

לעתים אף אפשר, בעדינות רבה, להשחיל פרט או שניים לגבי המשרד במהלך ההרצאה. את ההרצאה אפשר להעביר בפני פורום מצומצם, אך באופן טבעי הפרס הגדול מושג בהרצאה בפורומים גדולים יותר, ובעיקר בכאלו המקבלים סיקור תקשורתי. בכנסים של ארגונים גדולים או בעלי השפעה, קיימת לא פעם נציגות של כלי התקשורת המעניק סיקור תקשורתי, גם אם באזכור בלבד.

הייחוס לארגון גדול ולכנס המקבל כיסוי תקשורתי תורם משמעותית ליצירת תדמית של מובחרות, מצוינות במקצוע והשפעה, וכאשר אדם נדרש לייצוג משפטי אין ספק שמדובר באיכויות מכריעות.

לסיכום ביניים, הרצאה מוצלחת תשאיר רושם חיובי על המאזין או הצופה מהצד ותבטיח שכאשר הוא יזדקק לסיוע משפטי, הוא ידע בדיוק למי לפנות.

עקרונות מנחים

השלב הראשון בהכנה להרצאה היא מציאת קהל מתאים. עורך דין שמתמחה בדיני מחשבים לא יפיק תועלת רבה מהרצאה בכנס מקצועי של איגוד החקלאים הארצי. לכן, רצוי לבחור פורום של אנשים שיש להם עניין בתחום ההרצאה.

בשלב הבא אפשר להתחיל לתכנן את תוכן ההרצאה. חשוב לזכור כי כאשר מדברים בפני קהל שאינו מורכב מחברים למקצוע יש לשמור את הדברים פשוטים ונגישים. אין צורך להיכנס לפרטים קטנים מדי – עדיף לדבר על הכלל, ללא שימוש רב מדי במינוחים מקצועיים, כך שגם מי שאינו מכיר את התחום יוכל להבין במה מדובר.

אפשר ואף רצוי להשתמש בעזרים. מצגות הן כלי מאוד מקובל, אך עליהן להכיל אך ורק את מסגרת ההרצאה בנקודות כלליות. פיתוח הנקודות יעשה בעל-פה, שכן כל המטרה היא להראות שהידע נובע מהמקצועיות של האדם העומד בפני הקהל ולא מהמצגת. עם זאת, מצגת מושקעת תשדרג את ההרצאה ותרשים את הנוכחים בקהל, ועל כן ראוי להקדיש זמן לתכנונה ועיצובה. ניתן להיעזר בתוכנות ליצירת מצגות כגון sliderocket או 280slides, המסייעות ביצירת מצגות מרשימות ופשוטות בסגנון PowerPoint. מי שרוצה להשקיע יכול להיעזר בתוכנות כגון Prezi היוצרות מצגות פלאש מתוחכמות ברמה גבוהה המבטיחות לעורר התפעלות רבה בקרב בנוכחים.

עדכון– מאז פרסומה של הכתבה, עודכנו על תוכנה נוספת שמסייעת – תוכנת Canvas Presentation maker. הנה הפרטים המלאים מהחברה עצמה:

Design powerful and engaging presentations using Canva's Presentation Maker (https://www.canva.com/create/presentations/). Canva’s free presentation software gives you access to hundreds of beautifully designed templates to create presentations on any topic

רבים חוששים לעמוד בפני קהל שמא ברגע האמת ישכחו את כל מה שרצו לומר. ואכן, אין מה לעשות – לפעמים שוכחים! מסיבה זו, כדאי תמיד להכין יותר חומרים לדיון ממה שצריך. כך, אם נקודה אחת ברחה, אפשר להחליף אותה באחרת.

פתח ליצירת קשר

חשוב להשאיר את המאזין עם סיבה טובה ליצור קשר בעתיד. אפשר להציע חומרים כתובים נוספים או את המצגת מן ההרצאה למעוניינים אשר ישאירו את כתובת הדוא"ל שלהם, או לענות על שאלות מהקהל במהלך ההרצאה ולאפשר לשואלים להישאר לאחר תום ההרצאה להרחבה נוספת בנושא. העיקר הוא שברגע שהוחלפו פרטי התקשרות או שנוצר קשר אישי, זהו הקשר הראשוני שיכול בעתיד להתפתח לכדי קשר עסקי.

סוף דבר– בנשיאת דברים בפני קהל גלומים יתרונות רבים. פעילות כזו דורשת חריגה מגבולות הנוחיות שמקנה לנו הרשת בכפר הגלובלי הקטן שלנו, אך כשלוקחים בחשבון את הרושם העצמתי שהיא יוצרת ואת ההזדמנויות העסקיות שהיא חושפת, בהחלט שווה ואף הגיע הזמן לצאת מהמשרד.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין