חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מדריכי הדירוג המשפטיים – טיפים לייעול תהליך ההגשה

בעולם הדירוגים המשפטיים (legal guides) פועלים מספר מדריכים בינלאומיים וישראלים מרכזיים המפרסמים מדי שנה דירוגים אודות תחומי עיסוק ספציפיים, דירוג משרדי עו"ד לצד דירוג שותפים ספציפיים.

בין המדריכים הבולטים ניתן לציין את מדריך Chambers & Partners לצד מדריך Legal 500 – שניהם פועלים מבסיסם בבריטניה החל מאמצע שנות ה- 80, וכן את מדריך IFLR הפועל גם הוא מבריטניה והחל לפעול באמצע שנות ה- 90, וכמובן מדריכי הדירוג הישראלים – Duns 100 ו- BDI Code. לא מעט מדריכי דירוג בינלאומיים נוספים קיימים – Who’s Who Legal, מדריך IAM (העוסק בתחום הקניין הרוחני), World Trademark Review העוסק בסימני מסחר ועוד.

המדריכים מהווים את אחד ממקורות המידע המרכזיים ללקוחות פוטנציאליים וליועצים משפטיים בחברות המבקשים לאתר משרד עו"ד שיענה על דרישותיהם.

טיפים לייעול הליך ההגשה למדריכי הדירוג

בכל מדריך קיים הליך טכני שכולל בין היתר הגשת מסמכים וקיום ראיונות עם לקוחות ויועצים משפטיים של חברות הנעזרים במשרדי עורכי דין. ההכנות לקראת ההגשות השונות מצריך תשומת לב, אנרגיה ותשומות ממשרדי עוה"ד השונים, הנערכים פעם אחר פעם להגשות למדריכים השונים, וההגשה חייבת להתבצע שנה אחר שנה, אחרת עלול מקומו של משרד עורכי הדין להיפקד מהדירוג.

על מנת להיות מוכנים להגשות, חשוב שכל משרד עורכי דין יבחן באיזה דירוגים משפטיים הוא מבקש לבצע הגשה בכל שנה. ברמה הבסיסית, יש לנתח את פעילות המשרד בשנה האחרונה – ביחס לתחומי העיסוק השונים והלקוחות המרכזיים של הפירמה – במטרה לבחון מה ניתן למנף בדירוגים העתידיים.

להלן מספר טיפים לייעול הליך ההגשה למדריכים משפטיים:

1. גיבוש אסטרטגיה ומטרות שיווקיות: יש לבחון היכן המשרד מדורג בדירוגים השונים, בדגש על הדירוג אל מול מתחריו בשוק המקומי והבינלאומי. כניסה למדריך משפטי צריך להיות חלק מאסטרטגיה שיווקית מקיפה ולא רק כצעד בודד למיתוג המשרד. מדובר בהליך הדורש משאבים מצד עורכי הדין במשרד ולכן יש לקדמו באופן יעיל, תוך ההבנה שכניסה למדריך דירוג מרכזי, יחזק את מעמד משרד עורכי דין ובתוך כך יגדיל את בסיס הלקוחות של המשרד, ברמת היקפם ואיכותם.

2. מינוי אחראי הגשות לדירוגים: יש למנות גורם במשרד עורכי הדין (עובד במשרד או חברה חיצונית העוסקת בכך) שיוביל את תהליך הכנת ההגשה למדריכים המשפטיים ויתאם בין המחלקות השונות במשרד, תוך שהוא מקבל הנחיות מהשותפים המנהלים ומקדם את המוטיבציה של עורכי דין ומנהלי מחלקות במשרד לעמוד ביעדי ההגשה למדריכים השונים.

3. מיקוד במדריכים מסוימים: לאחר בחינת הדירוגים השונים ומטרות השיווק של המשרד, נמליץ למקד מאמץ במספר מצומצם של מדריכי דירוג. אחרת, ייתכן שההגשות שלכם – מכיוון שתתפרסו על יותר מדי מדריכים – יהיו ברמה נמוכה יותר בשל העומס, מכפי שהייתם יכולים אם הייתם מתמקדים בדירוגים ספציפיים.

4. תאריכי הגשה ונהלים חדשים: מדי שנה חלק ממדריכי הדירוג המשפטיים משנים את נהלי ההגשה – לרבות תאריכי ההגשה. נמליץ לעמוד בקשר הדוק עם המדריכים שברצונכם להיכלל בהם כדי להיות מעודכנים על הנהלים השונים. נצלו זאת גם כדי להתחבר ברמה האישית עם הצוות המגבש את המדריכים המשפטיים.

5. מוכנות במהלך השנה: הקפידו על רישום שוטף של הצלחותיכם ברמה המשפטית, קשרים עסקיים שפיתחתם (לטובת הממליצים) ופעילות פרו-בונו משמעותית שביצעתם, כך שלא תפספסו נתונים חשובים במסגרת ההגשה למדריכים המשפטיים. נמליץ לעבוד באופן מסודר ברמת המשרד – לדוגמת תיקיה ייעודית וטבלת אקסל לשימור הידע הנדרש להגשות.

6. שיח עם לקוחות: תהליך ההגשה למדריכים המשפטיים מאפשר לכם שיח נוסף עם לקוחות נוכחיים ולקוחות עבר – המתבקשים להמליץ על יכולותיכם המשפטיות. נצלו זאת גם מעבר לתהליך ההגשות, כדי להבין מלקוחותיכם את נקודות החוזק והחולשה שלכם במטרה להשתפר במבט צופה פני עתיד, וגם – על מנת 'לעורר' קשרים ישנים שהשתתקו מעט.

7. מיקור חוץ: לעיתים אין קשב מספיק או יכולת – או פשוט את הזמן לעמוד בדרישות ההגשה למדריכים המשפטיים השונים. בנקודה זו, ובדגש על חסכון רב במשאבים – מומלץ להעביר את ביצוע ההגשה לחברה חיצונית (לדוגמת חברת רובוס). המטרה – להפקיד את נושא ההגשות למדריכים לגוף העוסק בכך באופן תדיר.

8. הפקת לקחים: לאחר תקופת ההגשה למדריכים המשפטיים – וכמובן לאחר פרסום תוצאות הדירוג – נמליץ לגבש רשימת לקחים לשיפור ולשימור אודות ההגשות בשנה הבאה. יש צורך במוקד ידע במשרד עורכי הדין (לדוגמת מנהל פיתוח עסקי / מנהל שיווק / גוף חיצוני העוסק בכך) במטרה להוביל באופן שוטף תהליכים לשיפור פרוצדורת ההגשות למדריכים.

סוף דבר

לא פעם מבצעים משרדי עו"ד הגשה למדריכי הדירוג הישראלים / הבינלאומיים – ולבסוף לא מדורגים כלל – או לא עולים בדירוג. הנטייה (הישראלית בעיקר…) היא לקבל החלטה נמהרת של 'אני לא מבצע יותר הגשה למדריך הזה' ולטרוק את דלת ההגשות.

זו לא הדרך. זה אמנם מאכזב, אבל יש לזכור שביצוע הגשות למדריכי הדירוג הם לא ריצת ספרינט – אלא ריצה למרחקים ארוכים. ההגשה היא תמיד יחסית – ביחס לשוק עריכת הדין – והמדריכים מחפשים הצלחה מתמדת ו- benchmark משנה לשנה, לכן – ייתכן כי התמורה תגיע רק בשנה הבאה, או בזו שלאחריה.

והכי חשוב – בהצלחה בביצוע ההגשות למדריכי הדירוג השונים. משרד Robus נמצא כאן לשירותכם להתייעצות או לליווי בנושא זה. בהצלחה!

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין