חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לצלוח את הגל (השני) – מה משרדי עורכי הדין יכולים לעשות

אנחנו בעיצומו של הגל השני. הסגר כבר כאן (וככל הנראה צפוי אף להחריף), ומשרדי עורכי הדין ממשיכים לשייט במים ההולכים ונהיים מוכרים, ומנסים להתרגל למציאות החדשה הכוללת עבודה מרחוק ומתן ייצוג משפטי דרך אמצעים טכנולוגיים – לצד תהליכי שיווק ופיתוח עסקי בשוק לא יציב.

אם נסתכל על חצי הכוס המלאה, הרי שמשרדי עוה"ד מגיעים מוכנים יותר טוב לגל השני. כתבנו על כך רבות – לרבות בפוסט שעסק במגמות שיווקיות בצל משבר הקורונה, אך מעבר לכך – משרדי עו"ד מגיעים מוכנים יותר.

מדובר בסוג מסוים של 'שידור חוזר' מהגל הראשון. חלק ניכר ממשרדי עורכי הדין פועלים במציאות הזו כבר למעלה מחצי שנה ובעצימות משתנה, ונושאים של Webinars ועדכוני לקוחות (ניוזלטרים) הפכו שגרה.

מה התחדד כעת בגל השני, לאחר שאנו למודי ניסיון מהגל הראשון?

  • אסטרטגיה: הקורונה כאן להישאר. העבודה מהבית, הוובינרים, השוק העסקי / פיננסי / משפטי ממשיך להשתנות מול עינינו, וזה הזמן לעסוק באסטרטגיית המשרד – בין אם התייעלות ברמת המאקרו, תכנון פיננסי צופה פני עתיד ועוד – באיזה תחומי עיסוק ראוי להתמקד? מה הגודל האופטימאלי של המשרד? האם יש מקום לבצע שינוי במשכורות? 'משרדנו לאן'? כאן ועכשיו הוא המקום לעסוק בסוגיות הללו. מוזמנים להרחבה ספציפית על נושא של תהליכים פיננסיים – בפוסט הבא.
  • מיתוג ונוכחות – דווקא עכשיו: כולם מול המסכים, זה כבר ברור, וכעת הזמן להמשיך ולהגביר את הנוכחות הדיגיטאלית, ולהשקיע בתעודת הזהות המשרדית, בערכים ש- 'נושבים' ממסך המחשב על הלקוחות הפוטנציאלים (או העובד הבא שלכם). אתר חדש? לוגו חדש? מיתוג חדש? כן, כן וכן. ובכל מקרה, לוובינר הבא שלכם? הנה פוסט המעניק טיפים ו- 'מורה נבוכים' לגבי הוובינר המנצח הבא שלכם.
  • קשר אישי ועדכון: שלחתם 'שנה טובה' למאות אנשים בוואטסאפ ולאלפי אנשים בדוא"ל, אבל היכן המגע האישי עם לקוחותיכם, גם אלו הפחות פעילים? מה הסטאטוס שלהם – העסקי, המשפחתי. כמה עובדים בחל"ת? היתה להם ירידה במחזור? או במילים אחרות – לעדכן את הלקוחות לגבי הזמינות המלאה שלכם (לרבות הטל' הנייד), ומעבר לכך – להרים את הטלפון, ולהתקשר, לדרוש בשלום לקוחותיכם.

טיפ של אלופים – בתוך העולם הווירטואלי הזה, מתנה פיזית לחג הסוכות (לדוגמה) – הוא משהו שייזכר לכם לטובה. זה הזמן לבנות חבילת שי משפחתית צנועה ללקוחותיכם (שילוב מנצח של בקבוק יין, חוברות צביעה לילדים וספלי קפה ממותגים להורים). הוצאה לא גדולה, המהווה אקט גדול של הזדהות אישית.

  • טכנולוגיה: זוכרים שאמרתם בגל א' שאם הייתה לכם את המערכת X היה לכם קל יותר לנהל את מסדי הנתונים, אבל חבל על הכסף כי אוטוטו חוזרים לשגרה? אז זהו, שהשגרה רחוקה מאיתנו. זה הזמן לנצל את הזמן כדי להטמיע טכנולוגיות חדשות לייעול העבודה בדגש על תהליכי ליגלטק, ניהול נתונים ו- Big Data. לצורך הדוגמה, סקירה של פלטפורמות מומלצות פרט ל- Zoom תגלה בפניכם עושר של תוכנות ואפשרויות (החל מ- Google Hangouts, ממשיך ב- Teams ועוד, ומעבר לכך – כמובן (וככל שטרם עשיתם זאת) – מעבר לעבודה מענן (Cloud). מחלקת הליגלטק של משרדנו ערוכה ומוכנה עבורכם להתייעצויות ושאלות. 

טיפ של אלופים – בעולם סופר דיגיטאלי, זה הזמן לבדוק היטב את נושא אבטחת המידע של משרדכם – החל מגיבויים, דרך רענון לצוות מה לפתוח ומה לא, אנטיוירוס, ומערך אבטחה סדור. לעיתים – ואין כאן הפרזה – גורל משרדכם תלוי בכך – מוזמנים לפוסט המרחיב על הנושא.

  • כוח אדם: גיוס עובדים – עכשיו? כן. לגמרי. שוק העבודה משנה פניו והוא מוצף בעורכי-דין מוכשרים שמחפשים תעסוקה, בין אם מכיוון שסיימו התמחות וטרם איתרו מקום עבודה, או כי 'קוצצו' במסגרת התייעלות משרדית, ועוד. מדובר בשוק של הזדמנויות, וזה הזמן גם לעסוק בכך באופן אקטיבי – משמע לחפש עורכי-דין, ובמקביל – לחשוב על אסטרטגיות למשיכת אותו כח אדם איכותי, על ידי תהליכי שיווק. מוזמנים ל- Wello של משרדנו, להבין קצת על המתרחש במשרדים בתחום ההשקעה בכוח-האדם.
  • כנסים ונטוורקינג: אם בגל הראשון היה סימן שאלה סביב היכולת לבצע נטוורקינג איכותי דרך מסך המחשב, הרי שכיום זה ברור. כמעט בכל כנס וירטואלי יש אפשרות לביצוע נטוורקינג, היכרויות דרך הרשתות החברתיות, אירועי Zoom ייעודיים ועוד. מוזמנים גם להרחבה בפוסט בדיוק בנושא זה.
  • רשתות חברתיות: נכון, כולם יושבים מול הפייסבוק (וגם קהל הולך וגדל יושב מול האינסטגרם, לינקדאין וטוויטר) – אבל אין זה אומר שצריך 'להציף' אותם במידע. זה הזמן לעשות תוכנית מסודרת של נוכחות ברשתות החברתיות – מה הנושאים אותם תרצו להדגיש, איזה חומרים לייצר, ואולי הגיעה העת 'לעלות רמה' מבחינה גראפית של הפוסטים? זה הזמן. ואגב – אולי לנצל את הגל השני כדי להיכנס לרשת לינקדאין? מוזמנים לנושא.
  • ידע משפטי: בסופו של יום, אתם עורכי-דין, ותפקידכם הוא לייצג את לקוחותיכם בצורה הטובה ביותר. יצירת תוכן רלוונטי, ונתינת דגש לעדכניות של התוכן לתקופת הקורונה – תהיה רלוונטית גם בסגר הבא (שלא יבוא עלינו לטובה, אינשאללה). עדכני לקוחות ותוכן אודות תחומי העיסוק שלכם הכוללים טיפים ללקוחות ומה ראוי וכדאי לעשות – ימשיכו להיות סופר רלוונטיים. מעבר לכך, זה הזמן לחשוב על צבירת ידע בנושאים חדשים וכניסה לתחומים מקצועיים שלא היה עד כה את הזמן לעסוק בהם – לרבות אפשרות להתרחבות ושיתופי פעולה עם ברי-סמכא מתחומים שונים.

שורה תחתונה – כולנו כבר מורגלים לעבודה מהבית. ה- 'הלם' הראשוני חלף עבר, תפעול ועבודה מרחוק הפכו לשגרה – זה הזמן לתת Push רציני על תהליכי שיווק ופיתוח עסקי.

להלן רשימת הפוסטים הייעודיים שנכתבו בידי צוות חברת Robus, המיועדים לימי הקורונה:

  • שיווק ויראלי – מגמות שיווקיות בשוק עריכת הדין בצל משבר הקורונה – קישור
  • אומנות הנטוורקינג לעורכי דין לתקופת הקורונה – קישור
  • ניהול תהליכים פיננסיים במשרדי עו"ד – זה הזמן לחשוב מחדש – קישור
  • תוכן בשידור חי: טיפים ליצירת וובינר איכותי ומקצועי – קישור
  • 7 צעדים פשוטים להצלחה בלינקדאין – קישור

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין

7 צעדים פשוטים להצלחה בלינקדאין

אחת הבעיות העולות היא שעורכי דין רבים משתמשים בלינקדאין לטובת התחברות וגלילה בין פוסטים של אנשים אחרים – ולא ככלי אשר מסייע בפיתוח עסקי ובגיוס לקוחות חדשים. בלינקדאין יש את כל מה שעורך דין עשוי להזדקק לו בכדי ליצור קשרים המובילים להזדמנויות חדשות. זה רק עניין של מינוף הכלים וליישום טוב יותר.
לשם כך, אספנו עבורכם כמה טיפים לעורכי הדין העושים את צעדיהם הראשונים בלינקדאין.

קרא עוד