חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לא רק באינסטגרם – לינקדאין מוסיפה Stories

בשורה חשובה לכל חובבי הלינקדאין בקהל- הרשת החברתית העסקית לינקדאין (LinkedIn) הוסיפה לאחרונה פיצ'ר של העלאת סטורי (תמונה או סרטון עד 20 שניות) באפליקציית המובייל שלה.

נתחיל עם הרקע – פורמט הסטורי'ז (Stories) הגיח לעולם דרך אפליקציית סנאפצ'ט, ולאור ההצלחה של הפיצ'ר הוא פחות או יותר שוכפל לאינסטגרם ובהמשך מצא עצמו גם בפייסבוק וב- WhatsApp. במפתיע או שלא, שלוש הרשתות החברתיות הללו נמצאות בבעלות חברת Facebook Inc. – נושא שווה פוסט בעצמו. באוקטובר האחרון, הודיעה חברת LinkedIn על הפיצ'ר החדש – ובחודש דצמבר הייתה זו גם טוויטר (Twitter) שצירפה את פיצ'ר דומה תחת השם "פליט'ס" (Fleets). מאוד מעניין לראות כיצד פיצ'ר מבוסס תמונות, שנוצר במקור כדי לבדר בני נוער וילדים עם תמונות וסרטונים שנעלמים תוך 24 שעות – מצא לבסוף את מקומו ברשת החברתית העסקית הגדולה בעולם – LinkedIn – כשהקשר בינה לבין כל מה שהסטורי'ז מייצגים- קלילות וארעיות הוא מקרי לחלוטין.

לאחרונה ביצעה לינקדאין מספר שינויים בממשק שלה, שינויים שהפכו את המראה שלה לתואם פייסבוק.
לינקדאין הוסיפה התראות אדומות (Notifications) על הודעות שלא נקראו, שינתה את ממשק פרסום הפוסטים, ועיצבה מחדש את מערכת ההודעות הפנימיות באופן דומה לזה של פייסבוק.
האופציה לסטורי'ז לא קיימת כרגע בסין והיא זמינה אך ורק דרך אפליקציית המובייל.
סביר להניח שהפיצ'ר עוד יעבור לא מעט שינויים ושדרוגים כדי להעניק את חווית המשתמש האפקטיבית והטובה ביותר.

כמצופה, הפיצ'ר של לינקדאין שמרני בהרבה מאלה של אינסטגרם ופייסבוק. הממשק נוח וקל לשימוש וקיימת אופציה להוסיף סטיקרים, לתייג משתמשים ולהוסיף טקסט.
הסטורי מאפשר הן לגופים עסקיים והן לאנשים פרטיים לייצר תוכן קצר בצורה אינטואיטיבית יותר ופחות פורמלית ממה שהיה עד כה. בנוסף, לכלי זה יש לא פחות פוטנציאל בלינקדאין מאשר באינסטגרם, ושימוש נכון בו יעזור לייצר מספר גדול של מעורבויות (Engagement) וחיבורים עם משתמשים ועם קהלי היעד.
תוסיפו על כך שיש אופציה לנתח את הנתונים עבור כל העלאה של סטורי – וקיבלתם כלי עסקי חדש ומשמעותי.

הסטורי מאפשר לייצר דיאלוג אישי יותר עם קהלי היעד שלנו, כדי להגיע לשיווק יעיל ואפקטיבי חשוב להבין לפני שמתחילים ליצור תוכן למה? למי אנחנו פונים? ומה אנחנו רוצים להשיג?ועכשיו, הנה 3 טיפים לשימוש נבון בפיצ'ר החדש של לינקדאין: 

(1) תכנים אותנטיים ופחות פורמליים

משך הפרסום המוגבל של התמונות והסרטונים דורש פרסום של תוכן פחות מהוקצע ומלוטש. במילים אחרות – מוזמנים להכניס לשם תוכן אותנטי יותר:  העלאת אירועים של הפירמה (פרונטליים או מקוונים) הודעות חשובות וכו'. מדובר באלמנטים שיכולים להמחיש בצורה טובה את האווירה ומה באמת קורה בפירמה (לצורך הדוגמה, כלי שיכול לסייע בתהליכי גיוס מתמחים וכוח-אדם).

(2) שימוש בפלטפורמה כדי לשתף בטיפים ועצות מקצועיות

הסטורי'ז מהווים הזדמנות טובה להפגין את הידע המקצועי של הצוותים במשרד, לתת טיפים מקצועיים ולמשוך את תשומת הלב של הקהלים אליהם אנו מכוונים, במיוחד בתקופה הזו בה אנשים פנויים יותר וצמאים יותר לידע וטיפים מקצועיים. ככל שתוכלו להציג את הטיפים תחת תהליך עיצוב ספציפי אחד, כך הוא גם 'ייקלט' אצל הנמענים בצורה קוהרנטית, ותיצרו 'שפה' עיצובית בה כלל התהליכים מוצגים.

(3) הנחיית Q&A של הפירמה

כמו שציינו קודם לכן, הפיצ'ר של ה- סטורי מראה את הצד ההומני והאותנטי יותר של חברה או מותג, ומאפשר להציג את האנשים והסיפורים העומדים מאחורי הפירמה. כדי להפוך את זה למשהו אפילו אינטראקטיבי יותר, מומלץ לבקש מהעוקבים לשלוח שאלות שהם היו רוצים לדעת את התשובות אליהם דרך הודעות ישירות או תגובות לפוסט.

סוף דבר – אין ספק שהוספת הסטורי'ז ללינקדאין הינה בשורה שמשרדי עורכי הדין אינם יכולים להתעלם ממנה ומההשפעות שהיא מביאה איתה. למנהלי שיווק ופיתוח עסקי, ולכל מי שעוסק בתחום השיווק במשרדי עו"ד, מומלץ להכיר את הכלי, לחקור אותו מעט, וכמובן – להשתמש בו. בהצלחה.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין