חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

זרקור לקראת דירוג עורכי הדין של Dun’s 100 לשנת 2020 – תחומים חדשים

אין ספק שהופעה בדירוג של מדריך הדירוג הישראלי Dun's 100 (מבית D&B) מהווה מכפיל כוח בשוק עריכת הדין הישראלי רווי התחרות. כל משרד עו"ד מחפש את הדרך לבדל את עצמו ולבלוט – והופעה בדירוג היא ללא ספק הן אסמכתא משמעותית להיות משרד שחקן מרכזי בתחומו, והן כלי מיתוגי שאין להקל בו ראש, בדגש על דירוג הנישות – המעניק למשרדי עו"ד את היכולת להבליט מובילות בתחומי עיסוק ספציפיים.

זוהי השנה ה-16 לפעילות המדריך Dun's 100 בשוק עריכת הדין, וצוות המדריך סיפק הצצה מסקרנת ל"מאחורי הקלעים" של תהליך הדירוג, וספוילר לגבי התחומים החדשים שצפויים להיכנס.

ככלל, מבין הדירוגים השונים הקיימים במדריך דנס 100 (בהם דירוגי רו"ח, אדריכלים ועוד) – דירוג שוק עריכת הדין הוא מהתחרותיים, היוקרתיים והמשמעותיים ביותר, אשר מצוי בצמיחה אדירה: מדי שנה מתווספות עוד ועוד נישות לדירוג.

אז מי יכול להגיש, מי מגיש ומי בסופו של דבר מוצא את דרכו הישר לדירוג?

חשוב להדגיש כי הגשת השאלונים הינה חופשית וחינמית – אין צורך לעמוד בשום תנאי סף, לרבות תשלום. הליך הגשת השאלונים הינו מרכיב מכריע (אם כי לא בלעדי) בהחלטת הכניסה לדירוג והמיקום בו, ועל כן יש חשיבות רבה למילוי הטפסים בשקידה יתרה ולפירוט רב ככל הניתן אודות לקוחות המשרד, התיקים בהם מטפל, יתרונותיו היחסיים של המשרד ומה מבדיל אותו ממשרדים אחרים. בתוך כך, ניתן למנות פירוט מידע רב וייחודי ככל הניתן על צוות המשרד, תיקים תקדימיים ורחבי היקף בהם טיפל ושאלות משפטיות מרתקות בהן היה מעורב.

לצד זאת, במסגרת מכלול הנתונים הנאספים, מקיים צוות המדריך פגישות עם שותפים בכירים במשרדים השונים כדי לדון בהרחבה על פעילות המשרד, זאת נוסף על המלצות שאוסף המדריך על המשרד מצד קולגות ומצד מאות רבות של לקוחות המשרדים המדורגים – אשר עונים על שאלות צוות המדריך בדבר שביעות רצונם מהשירות המוענק מטעם המשרד.

כל נישה נבחנת בנפרד בהתאם למאפיינים הייחודיים של אותו תחום עיסוק. הדירוג הינו יחסי – קרי, לעומת משרדים אחרים באותו תחום ובאותה שנת פעילות. מדובר בבדיקת עומק ספציפית ויסודית המבוססת על ערב רב של מידע.

השנה (2019) הגישו סך של 700 משרדי עורכי דין את מועמדותם לדירוג. בתום התהליך, ידורגו כ-500 משרדים בלבד, זאת אומרת שאין די בהגשה של שאלון בלבד בכדי שמשרד יבטיח את מקומו במדריך.

הדירוג מחולק לשלוש קבוצות איכות – מובילים, בולטים וידועים. בתחומי דיני המשפחה, הקניין הרוחני והנדל"ן יש קבוצת איכות נוספת לפני מובילים, Dun's Stars.

השנה המדריך יבצע דירוג בלא פחות מ- 43 תחומים. מספר זה חסר תקדים לאור העובדה שבשנת 2011, לפני פחות מעשור, דורגו 28 תחומים בלבד.

ואם במספרים עסקינן, המדריך רשם צמיחה אדירה של כ-280% בהגשה של שאלונים: בעוד שב-2011 הוגשו 500 שאלונים בלבד, השנה הוגשו למדריך מעל 1,900 שאלונים (!). הדבר נובע הן מהחשיבות העולה המיוחסת לדירוג בתחום עריכת הדין והן מתחומי עיסוק רבים שנוספו ברבות השנים.

הנישות החדשות שהתווספו לדירוג משרדי עורכי דין השנה הינן:

  • דיני צבא וביטחון
  • תחום הקנאביס הרפואי: התמחות בהיבטים המשפטיים, לרבות בליווי לקוחות, משקיעים ומגדלים ובמתן ייעוץ רגולטורי בארץ ובעולם
  • תחום התחבורה: תחבורה ציבורית, ייצוג יבואני רכב, משפט אווירי, משפט ימי
  • תחום הגישור: הדירוג היחיד במדריך שצפוי להיות פרסונלי, ולא של משרד – משנת 2020 ידורגו מגשרים בתחום הסכסוכים האזרחיים- מסחריים

בקיצור, לא מפסיקים להפתיע ולחדש. יש למה לצפות 

להאזנה לפודקאסט בנושא לחצו כאן.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין