חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם הגיעה העת לעזוב משרד עו"ד גדול לטובת משרד בוטיק

byebye attorneysיועצים משפטיים בשלל חברות מסחריות, מאמינים לא פעם כי משרד בוטיק משפטי יכול להיות רווחי יותר בעבורם מאשר עבודה במשרד עו"ד גדול. כך לדוגמה מר ג'ורג' ביטון, ראש חברת הייעוץBeaton Capital, ציין בתגובה למאמר שכתב בנושא 'מודל עסקי חדש לחברות משפטיות', כי- "טרנד המעבר ממשרדי עו"ד גדולים אל משרדי הבוטיק הולך וגדל".

לדבריו, רבים משותפי המשרדים הגדולים הבינו כי יש ביכולתם להגיע בדרך קלה יותר לרווחים גבוהים יותר, וזאת על-ידי ניהול או השתלבות במשרד בוטיק.
טענה זו הוכחה כנכונה גם לפי מגזין The Lawyer, אשר פרסם השנה דיווחים על מספר מהלכים מוצלחים ביותר בתחום מעבר עורכי הדין ממשרדי עו"ד גדולים למשרדי הבוטיק. להלן תקציר לעיונכם

אתגרים במשרדי עו"ד גדולים הופכים משרדי בוטיק לאטרקטיביים יותר

נושא המעבר אל משרדי הבוטיק, עולה במיוחד בזמנים אלו, בהם אנו עדים לאתגרים רבים איתם משרדי עו"ד גדולים נאלצים להתמודד. כחלק מאתגרים אלו, אנו רואים מערבולות כלכליות וחשיפה למבנים משפטים אלטרנטיביים הכוללים בין היתר מיקור חוץ.

נקודה נוספת המתארת קושי איתו מתמודדים עורכי דין במשרדי עו"ד גדולים, עלתה כתגובה למאמר ובה צוין כי עורכי דין רבים נאלצים להתמודד עם בעיות מורכבות הנוצרות כתוצאה ממיזוג בין משרדי עו"ד, דבר הגורם לקונפליקטים פנימיים רבים בתוך המחלקות, כאשר לבסוף שותפים רבים מבינים כי הפתרון היעיל ביותר לבעיה הינו המעבר למשרד בוטיק.

במאמר שפורסם לא מכבר על-ידי ‘Harvard Business Review’, דווח הברור מאליו בדרך כלל, כי בכל הנוגע לקבלת החלטות בנוגע להעסקת עובדים חדשים במשרדי עו"ד, יש משקל לא מועט לעברם התעסוקתי של המועמדים, בדגש על אלו המגיעים ממשרדי עו"ד גדולים.

למה ניתן לצפות כאשר עוברים ממשרד עו"ד גדול – למשרד בוטיק?

ההבדל העיקרי טמון בקושי לניהול העסק העצמאי, אשר מצריך כלים וקישורים שאינם נדרשים במשרד הגדול. האתגרים העומדים בפני מנהל משרד בוטיק, חדשים לא פעם לעו"ד שעוזבים משרד עורכי-דין גדול או בינוני, בין אם מדובר בשותף צעיר ובין אם בשכיר בכיר. החיים המקצועיים שנעו עד עכשיו בעיקר סביב העשייה המשפטית, משתנים.

סוגיות חדשות עולות ודורשות התייחסות וסט חדש (או שונה) של כלים מקצועיים. מניסיוננו ומליווי של לא מעט שותפים שפתחו משרדי בוטיק, מדובר בנושאים לרבות ניהול תיקי לקוחות, ניהול כספים, פיתוח עסקי, שיווק וניהול כוח אדם, וזאת בנוסף להתמודדות מול אתגרים לא פשוטים, דוגמת גיוס עובדים מתאימים ושימוש בתוכנות ניהול מורכבות.

טענה נוספת הנוגעת באופן עקיף בנושא הפיתוח העסקי, עלתה כתגובה למאמר, וגרסה כי במעברים רבים ממשרד עו"ד גדול לבוטיק, בלטה לעיתים בחירה של מספר לקוחות שלא לעבור יחד עם השותפים למשרד החדש, וזאת עקב דאגה כי האיכות המקצועית תפגע או לחילופין – לקוחות שחיפשו את החתימה בסוף המסמך של משרד עו"ד גדול – ולא של משרד בוטיק.

באותה נשימה חשוב לציין כי למרות אתגרים אלו, לרוב – העבודה הקשה משתלמת ומשרדי בוטיק רבים מדווחים על גדילה רחבה בחוג לקוחותיהם.

האם משרד בוטיק מתאים לך?

new attorney officeניהול משרד בוטיק משפטי עמוס בענייני מנהלה, כוח אדם, טכנולוגיה, פיתוח עסקי ועוד. ניסיון עבודה במשרד עו"ד גדול יכול לסייע בעת התמודדות עם נושאים אלו, אך כפי שצוין לעיל יש לתת את הדעת לקשיים שונים עליהם ניתן להתגבר רק על-ידי נחישות והבנה נכונה של אופן ניהול משרדי בוטיק.

יש לציין כי כחלק מהתגובות לכתבה זו, עלו מספר טענות הקוראות לעורכי דין המתכוננים לבצע מעבר מסוג זה לשקול מחדש את החלטתם. הטענה המרכזית גרסה כי הבעיה הקשה ביותר איתה יאלצו להתמודד השותפים העוזבים לטובת משרד בוטיק, הינה השיווק והמכירה העצמאית של שירותיהם המשפטיים.

המגיבים ציינו כי במהלך השנים האחרונות נתקלו באין סוף קשיים בתחום הפיתוח העסקי, אשר ניתן היה להתגבר עליהם רק בזכות עבודה במשרד עו"ד גדול, אשר כלל תחתיו מחלקה ייחודית המיועדת לטיפול בנושא זה.

יחד עם זאת, נחזור ונדגיש כי תכנון נכון של אסטרטגית המעבר יכולה לא פעם להביא להצלחה ולפיתרון יעיל בסוגית הלקוחות והצורך בשיווק ובפיתוח העסקי.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין