חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בלוג משפטי – לעשות את זה נכון

נדמה שאין מי שלא הפנים את כוחו האדיר של האינטרנט ככלי שיווקי, ובפרט של הרשתות החברתיות וכלי ה'ניו מדיה'. אחד מכלים אלו אשר ראוי לתשומת לב מיוחדת, ובפרט עבור עורכי דין, הוא נושא הבלוגים המשפטיים המנוהלים ע"י עורכי דין ומשרדים פרטיים.

כמו בכל תחום מתפתח, הראשונים לזהות את הפוטנציאל ולעשות בו שימוש רוכשים יתרון תחרותי בשוק, ומשאירים מאחור את מתחריהם שינסו (לא תמיד בהצלחה) להשלים את הפער.

כיום, קיימים בישראל עשרות בלוגים משפטיים הכתובים בידי עורכי דין. ואולם, נדמה שאצל חלק מעורכי הדין ההבנה טרם הופנמה במלואה.

סקר מקיף שבוצע לפני למעלה מחצי עשור בידי חברת לקסיס-נקסיס, גילה כי לא פחות מ-83% (!) ממשרדי עריכת הדין בארה"ב מתכננים לעשות שימוש בבלוגים משפטיים בתוכנית השיווק שלהם.

הסקר דאז, אף ניפץ מיתוס הקשור לבלוגים משפטיים, כאילו מדובר בכלי המתאים למשרדים קטנים בלבד, ולא כך היא- קרוב ל-95% מ-200 המשרדים הגדולים בארה"ב השיבו כי הם משתמשים/ישתמשו בבלוגים משפטיים לשיווק משרדם.

אז… מהן הדרכים 'לעשות זאת נכון' בנוגע לבלוג משפטי, כדי לנצל את המיטב מכלי זה?

(1) מיתוג

אחת מהמשימות החשובות ביותר בהקשר השיווקי של משרד עורכי דין הינה הפיכתו למותג חזק ויציב. לכל משרד יש זהות, תחומי חוזק ומאפיינים ייחודיים, אשר השאיפה היא להביאם ככל האפשר לידיעת הלקוחות, על מנת לייצר נוכחות בשוק ויתרון מובחן ממשרדים מתחרים.

בהקשר זה, ניהול בלוג הוא כלי יקר ערך, ומאפשר למשרד להדגיש את יתרונותיו (משפטיים ולא-משפטיים כאחד) באופן קל, אמין וללא השקעת משאבים מיותרים. משרדכם מיוחד ביחסו האינטימי ללקוחות? חזקו רושם זה באמצעות ניהול בלוג 'בגובה העיניים'.

שיתוף הפעולה וסינרגיה בין מחלקות בולטים אצלכם? כתבו פוסט בידי שני עורכי דין ממחלקות שונות ש'יוכיח' זאת. יהא אשר יהא יתרונכם התחרותי, אין כמו בלוג 'אישי' ובלתי פורמאלי לחיזוק יתרון זה, באופן אוטנטי הזוכה לאמינות בעיני הלקוח, וכמובן – להגביר את תפיסתכם כמשרד מקצועי בתחום עיסוק ספציפי, בשל כתיבה מרכזית אודות תחום עיסוק זה.

(2) מומחיות

כולנו מכירים את אותם משרדים 'מעצבנים' שעושים עבודה מקצועית פחות טובה מאיתנו, אך נתפסים – מעשה שטן – דווקא כטובים יותר. בדרך כלל, הסיבה לכך אכן איננה נעוצה ברמתם המקצועית הגבוהה יותר, אלא ביצירת דימוי של רמה מקצועית גבוהה.

גם בנושא זה בלוג משפטי יכול להיות לעזר רב, ויש לייחד חלק ניכר ממנו להדגשת המצוינות המשפטית של המשרד. הציגו עצמכם כמומחים בתחומכם, הבליטו הישגים מקצועיים, וספקו חלון הצצה לסטנדרטים המקצועיים הגבוהים שלכם.

שוב, אם אתם מחזיקים בנישה משפטית מיוחדת – זה המקום להבליטה. הכוונה איננה לדברי שבח עצמי, אלא לניהול 'בלוג מומחים' אשר יספק ללקוחות, קולגות ואפילו אמצעי תקשורת אפשרות להציץ לחזית תחום עיסוקכם ולשאוב ממנו מידע שימושי.

(3) נוכחות באינטרנט

נושא הנוכחות באינטרנט הינו נושא חשוב לכל משרד באשר הוא, אך בפרט למשרדים הבינוניים והקטנים אשר 'שואבים' לא פעם את עיקר לקוחותיהם מהרשת. סוד גלוי בקשר לבלוגים הוא שדרכם ניתן 'להקפיץ' את ההופעות של משרדכם במנועי חיפוש, ובראשם גוגל.

באמצעות הוספת תוכן חדש לבלוג לעתים קרובות (וכל משרד עם המינון שלו – אחת ליום, אחת לשבוע או פעמיים בחודש) בן 500-1,000 מילים, ימוקם משרדכם גבוה יותר בתוצאות החיפוש, ויופיע בפני יותר לקוחות פוטנציאליים.

טיפ נוסף – שלבו בבלוג ובכותרותיו מילות חיפוש 'ידידותיות' לגוגל, ונסו להשתמש בשפה של לקוחותיכם (להבדיל משפה משפטית). לדוגמה, כותרת טובה לפוסט בתחום דיני נזיקין עשויה להיות "מה לעשות אחרי תאונת דרכים?", משום שסביר להניח שזהו המשפט שלקוחותיכם יקלידו בגוגל, ואשר יוביל אל הפוסט שלכם.

לסיכום – בשוק עריכת דין תחרותי כל כך כבישראל, ובמדינה המתגאה בהובלת תחום הטכנולוגיה והאינטרנט, ניתן להעריך שהפריחה בתחום הבלוגים המשפטיים נמצאת רק בתחילת דרכה, והשוק הישראלי ימשיך לצעוד בדרך המסומנת על ידי 'מעצמת הבלוגים' והתקשורת האמריקאית.

אכן, כתיבת בלוג ברמה גבוהה דורשת מחויבות והשקעת זמן, אך נדמה שהשאלה כבר הוכרעה, וההמלצה היא ליותר ויותר משרדי עורכי דין ללמוד לנצל כלי זה כראוי.

 

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין