חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שינוי בכללי האתיקה המקצועית- על פורומים משפטיים, דירוג עורכי-דין, פרסום ‏ושילוט

ethics law firmכללי האתיקה המקצועית נועדו להדריך ולהוביל את עורכי הדין בהתמודדותם עם סוגיות אתיות במהלך עבודתם, בין אם מדובר בסוגיות חד-פעמיות או בשאלות יומיומיות.

"אתיקה מקצועית" (קישור) כתב העת של וועדת האתיקה הארצית של לשכת עורכי הדין, מסכם כמדי מספר חודשים את ההחלטות האתיות החשובות והשאילתות אשר הובילו לקבלתן באותה התקופה.

בגיליון האחרון, 56 במספרו, אשר פורסם בסוף ינואר 2015, הופיעו מספר החלטות הנוגעות, בין השאר, לפרסום ושילוט, החלטות אשר מומלץ לעורכי הדין להכירם, לרבות שאלות אקוטיות על תשלום עמלה בגין העברת לקוח מאתר ואי-אישור פרסומים בפורמטים שונים באתרי אינטרנט. להלן תמצית ההחלטות:

בנושא אתרי אינטרנט העוסקים במתן ייעוץ משפטי (פורומים משפטיים): אין לעסוק בייעוץ משפטי באתרי אינטרנט, אלא לערוך שיחת היכרות בלבד ולהמשיך את תהליך הייעוץ במשרדו של עורך הדין או במקום מכובד אחר.

ethics lawכמו כן, אסור לעורך הדין לשלם עמלה לאתר בעבור לקוחות שהגיעו אליו  -נושא חשוב מאוד שיש להיכנס לעומקו. אין בכך כדי למנוע תשלום קבוע בעבור הפרסום. בנוסף, עליו להישמע לכללי האתיקה הרגילים בנוגע לפרסומת.

בנושא אתרי אינטרנט המדרגים עורכי דין: וועדת האתיקה אינה מתירה מצב בו יחד עם דירוג עורכי הדין באתר יהיה תשלום עבור הפרסום באותו אתר מצד המדורגים.

בנושא פרסום בעיתון: אין לפרסם מודעה המברכת על "שנה טובה" בעיתון, שכן תוכן זה אינו נכלל בפרטים המנויים בכללי הפרסומת, ושאותם בלבד ניתן לפרסם.

בנושא שילוט למשרד עורכי דין: ניתן להציב שילוט בגודל סטנדרטי, עם אותיות בצבע אחיד ותאורה קבועה בכניסה לבניין בו ממוקם משרד עורכי הדין, במבואת הבניין ובכניסה למשרד עצמו בלבד. יש לציין כי שילוט עבור משרדי עורכי דין מיועד להכוונה ולא לפרסום.

לקישור לכלל ההחלטות בהרחבה, לחצו כאן.

 

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין

שכר עורכי-דין צעירים – מה הסטאטוס, ומה מתרחש מעבר לים

אין זה סוד גדול כי חיי עורכי הדין הצעירים אינם קלים. מדובר במקצוע בו שעות העבודה ארוכות, לא פעם עמוק אל תוך הלילה. בתחום המשפט המסחרי, לדוגמה, העבודה בפירמות גדולות יכולה להימשך מעל 12 שעות ביום, ובזמנים של עומס – לא פעם מוצאים עצמם עורכי הדין הצעירים מסיימים את יום העבודה אחרי 12 בלילה – לוקחים מונית הביתה – רק כדי להגיע למחרת ליום דומה.

קרא עוד

ניוזלטר למשרדי עורכי דין – איך לעשות את זה נכון?

ניוזלטר מקצועי הוא אחד מהכלים השיווקיים המרכזיים של משרדי עורכי דין. ניוזלטר שעוצב ונעשה נכון מהווה כלי אפקטיבי לשמירה על קשר והעברת מידע ללקוחות קיימים, לבניית מוניטין של המשרד בתחומים בהם הוא עוסק, וכמובן – למשיכה וגיוס של לקוחות חדשים.

קרא עוד