חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רשתות משפטיות – כפר גלובלי של עורכי דין

המושג 'כפר גלובלי’ נטבע במקור בשנת 1959 על ידי חוקר התקשורת מרשל מקלוהן, שעשה בו שימוש על מנת להסביר את הזהות, או אפילו שותפות הגורל שנוצרה, בין תושבי העולם לאור צריכה תקשורתית ותקשורת ההמונים  נראה כי שנת 2020 נותנת משמעות חדשה ושלילית למונח זה בראי מגיפת הקורונה שפרצה השנה והובילה לשותפות גורל (לא נעימה) בין אזרחי העולם כולו.

המושג ‘כפר גלובלי’ יכול גם לתאר את חוסר המשמעות של המרחק הגאוגרפי בין תושב ישראל לתושב ארה”ב, לאור האמצעיים הטכנולוגיים המאפשרים לנו לתקשר אחד עם השני באופן פשוט למדי . אין ספק כי התקדמות הטכנולוגיה באופן הזה, פתחה אינספור דלתות בכל הקשור לפעילות בינלאומית.

כאשר עסקינן בפעילות בינלאומית בסקטור המשפטי, אחד הדברים שחשוב להכיר הוא נושא הרשתות המשפטיות הבינלאומיות (Legal Networks) – ונושא זה גם זכה לפאנל ספציפי בכנס איגוד הליגל מרקטינג הבינלאומי (Legal Marketing Association) שהתנהל השנה בפורמט דיגיטאלי. בפאנל השתתפו  לינדזי גריפיתס מנהלת International Lawyers Network , מייקל סלאן שותף מנהל במשרד Fogler Rubinuff ומליסה קנו, שותפה במשרד KLA Advogados.

נושא הרשתות המשפטיות הן תופעה הולכת וגוברת בעשורים האחרונים, ומהוות תגובה לצרכי חברות, עסקים וגופים פרטיים המבקשים לנהל ולהרחיב את עסקיהם למוקדים רבים ושונים מעבר לים – כמו גם לקבל ייעוץ משפטי בינלאומי. הנושא קיבל תהודה בכנס איגוד הליגל מרקטינג העולמי מכיוון שההשתייכות של משרדי עורכי דין לרשתות שכאלו מקובלת מאוד ברחבי העולם – ומעט פחות נפוצה בישראל – וחבל, שכן קיימים יתרונות רבים להצטרפות לרשת בינלאומית, בהן דנו חברי הפאנל.

(1) יתרון מסחרי גרידא – הפניית לקוחות

אחד היתרונות הבולטים של משרדי עוה"ד החברים ברשתות משפטיות הוא האפשרות להעברת לקוחות בין חברי הרשת. המדובר בפרוצדורה מקובלת למדי – משרד בצרפת נדרש לפעילות ישראלית, ככלל אותו משרד יפנה קודם כל אל חברי הרשת המשפטית אליה הוא שייך.

קיימת חלוקה בשכר הטרחה (סוג של referral fee ברוב הרשתות) – אך זו דרך נהדרת להגדיל את מאגר הלקוחות של המשרד.

(2) יתרון שיווקי

השתייכות של משרד עורכי דין לרשת משפטית בינלאומית הוא בעל משמעות שיווקית ומהווה גורם מבדל עבור המשרד. הנה כמה אלמנטים שראוי לתת עליהם את הדעת:

  • ההשתייכות לרשת משפטית בינלאומית מאותתת ללקוחות שאנו יכולים "להביא משהו נוסף לשולחן" –לנושא זה משמעות גם אם הלקוחות שלנו הם מקומיים ובמיוחד אם יש להם שאיפות גלובליות.
  • ההשתייכות לרשת משפטית בינלאומית מוסיפה למשרד נופך של Global Reach – – נושא חשוב במיוחד בימים בהם משרדי עורכי דין בינלאומיים 'עושים עלייה' לישראלבמספרים הולכים וגדלים (רק בחודשיים האחרונים נפתחו סניפי ישראל של 2 פירמות בינלאומיות- Sullivan, Har Even & Co. העוסקים בתחום שוק ההון ו- Kennedys Israel – שנוצר מתוך השותפות ארוכת השנים של משרד זליכוב בן דן בתחום הביטוח).
  • ערך מוסף ללקוחות – בשוק המשפט הישראלי הרווי, כל ערך מוסף ייחודי שניתן להביא – הוא מבורך. כיום הגישה הגלובלית היא הגישה המקובלת במשק הישראלי.

(3) יתרון המודיעין העסקי

אחד הדברים המקובלים במסגרת רשתות משפטיות הוא נושא העברת המידע בין המשרדים החברים ברשת. מכאן, כי משרד החבר ברשת משפטית גלובלית יכול לקבל בקלות יחסית מידע עסקי או מידע לגביי תהליכים שונים במדינה מסוימת.

ככל ועולה שאלה שכזו במשרד עוה"ד שלנו – החברים שלי ברשת המשפטים מאפשרים לי לפנות לפירמה חברה זרה – ולקבל ממנה מידע מעודכן ונהיר, שכן החברות המשותפת ברשת בנויה על מערכת יחסי אמון. נושא זה מקבל משנה תוקף, ומתקשר ליתרון תחרותי על משרדי עורכי דין ישראליים אחרים שאינם בעלי יכולת שכזו.

מוזמנים להרחיב על רשתות משפטיות במאמר של צוות Robus בנושא- קישור.

מוזמנים לבלוג משרד רובוס על מנת לראות פוסטים נוספים בנושא כנס ה- LMA – קישור.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין

כתיבה שיווקית – אין מועד ב' לרושם ראשוני

בעידן הטכנולוגי של ימינו בו השימוש ברשת האינטרנט בכלל ואתרי המדיה החברתית בפרט הופך שכיח יותר ויותר, קיימת משמעות רבה ליכולת הכתיבה השיווקית – המסייעת במיפוי תחום העיסוק לצד פנייה וגיוס לקוחות חדשים.

קרא עוד