תחום האתיקה המקצועית משתנה תדיר, ובעדכוני האתיקה האחרונים התגלו כמה נושאים חשובים שראוי לתת עליהם את הדעת. העדכונים לקוחים מתוך אתיקה מקצועית, רבעון האתיקה של לשכת עורכי הדין (גיליון 53, ינואר 2014). לכניסה לעמוד הבטאון באתר לשכת עורכי הדין הקליקו כאן. להלן העדכונים החשובים בתחום הפרסום והשיווק:
(1) פרסומת באתר המשרד – אישור להכנסת וידאו
מעתה ניתן יהיה לפרסם באתר המשרד סרטונים. ועדת האתיקה החליטה, בהחלטה דרמטית יש לציין, כי אין הבדל בין פרסום טקסט כתוב לבין פרסום של וידאו דיגיטלי. על הקטעים להיות קטעי וידאו "מקצועיים", תחת אותם הגבלות אתיות שחלות על פרסום טקסטואלי. לדוגמא: ראיון עם עו"ד בנושאים ומונחים משפטיים.
למען ההבהרה, סרטוני תדמית או כל סוגי סרטונים אשר מהווים הפרה של כללי הפרסומת – דברי שבח, הטעייה, הצגת תעריפים, חשיפת מידע מסווג- עדיין אסורים.
חשוב לציין גם כי פרסום הסרטון בדרך אקטיבית של תפוצת אימיילים או מדיה אחרת – אסור גם כן. כל האמור לעיל אינו מאפשר סטייה מסעיף 55 לחוק שעל פיו אסור להוות פרסום דרך להטעיית הציבור או פגיעה בכבוד המקצוע.
(2) הנחיות בדבר צורות פרסום
- מותר לפתוח דף עסקי ברשתות חברתיות, בכפוף לכללי הפרסומת של הלשכה.
- שילוב פרטים של משרד עו"ד באפליקציה – מהווה פרסומת אסורה. וועדת האתיקה גם מוסיפה ומעדכנת כי הם לא עומדים (כרגע) להכשיר אפליקציות שכאלה.
- אין למתג רכבים בסטיקרים עם שם המשרד כנהוג בענפים אחרים.
- אין לפרסם תמונה של עו"ד על בול.
- מותר להפיץ ניוזלטר ללקוחות המשרד.
- פרסום מחירי שכ"ט של עורך-דין באינטרנט אסור, וכך גם פרסום של דברי הלל בדבר המחירים, כגון: "לזמן מוגבל", "הנחה מיוחדת", "מבצע".
- עו"ד אשר הוזמן להרצות בפני קהל רשאי לחלק חומר מקצועי, כל עוד אינו מכיל תוכן שיווקי – עלונים ופרסומים, לבאי ההרצאה.
- הוועדה גם מאשרת כי מרצה שמתבקש לתת את פרטי ההתקשרות שלו על ידי אחד מהאנשים בקהל – אין כל מניעה למסור פרטים אלו, לרבות כרטיס ביקור.
(3) הנחיות בדבר תכני פרסומת
- במשרד בעל סניפים מרובים: ניתן לרשום בשלט את השמות של כל עורכי הדין בחברה, אך חובה לעשות הפרדה בין הסניפים ולרשום את עורכי הדין המשויכים בפועל לכל סניף בצורה ברורה.
- את האבחנה הזו יש גם לעשות בנייר המכתבים, וזאת כדי למנוע הטעייה לגבי עורכי הדין העובדים בכל סניף.
- אין לפרסם עיסוק אחר של עורכי הדין באתר המשרד. לדוג: "ייזום ושיווק פרויקטים".
שוב, העדכונים לקוחים מתוך אתיקה מקצועית, רבעון האתיקה של לשכת עורכי הדין (גיליון 53, ינואר 2014). לכניסה לעמוד הבטאון באתר לשכת עורכי הדין הקליקו כאן.