חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סוס מנצח לא מחליפים – טיפים לנטוורקינג לגיוס לקוחות

משרדי עו"ד רבים – גדולים כקטנים – נוטים לעיתים לשכוח כי הדרך הטובה ביותר לגיוס לקוחות חדשים לא השתנתה במאות השנים האחרונות – נטוורקינג.

בין אם אינכם מאמינים עוד ב- 'קסמי הנטוורקינג' – או כי טרם הבנתם את החשיבות או למדתם איך עושים נטוורקינג איכותי – במאמר זה תוכלו למצוא תובנות חשובות שיסבירו כיצד לבנות ולתחזק רשת מקצועית (ואישית) ביעילות. כיצד הבעת עניין אותנטי יכולה לעזור בבניית מערכות יחסים באמצעות נטוורקינג, ומדוע חשוב לעורכי דין להיות מוכוונים ואדיבים בסביבה המקצועית של היום.

ראשית כל, קצת רקע כללי נטוורקינג הוא תהליך של יצירה, פיתוח ותחזוקה של קשרים מקצועיים. הדבר כרוך בחיבור עם אנשים מהתחום שלנו – או בתחומים קשורים – בכדי להחליף מידע, משאבים ותמיכה. המטרה העיקרית הינה בניית מערכת תמיכה שבכוחה לספק הזדמנויות, עצות ושיתופי פעולה.

עבור עורכי דין, נטוורקינג כרוך בחיבור עם עמיתים, מנטורים, לקוחות קיימים, לקוחות פוטנציאליים ואנשי מקצוע אחרים בתחומים המשפטיים.

איפה? בחיפו – תוהים איפה ניתן לקיים תהליכי נטוורקינג? בכל מקום, באמצעים ובמסגרות שונות ומגוונות. ההזדמנויות יפגשו אתכם בכל פינה. החל מכנסי ואירועי לשכה או עמיתים, סמינרים, המדיה החברתית בה יש קבוצות וקהילות לתחומי עניין ונושאים ספציפיים, הרצאה שהעברתם או נכחתם בה-  ועד שיחת חולין בעת איסוף הילדים מחוג.

חשוב לא לוותר לעצמנו ולנצל כל הזמנות. חשוב תמיד להישאר פתוחים וסקרנים, להקדיש זמן עבור אותם כנסים ואירועים ולהוציא מהם את המיטב.

Let's get down to businessאין לנו שום כוונה לתת כותרת מבטיחה מבלי "לספק את הסחורה" – נצלול לכמה דברים שחשוב לזכור כאשר ההזמנות נקרית בדרככם.

1) הבעת עניין אותנטי

במשפט? בניית מערכות יחסים אמיתיות במקום להתמקד אך ורק בעסקים. גשו לכך מתוך עניין אמיתי להכיר אנשים ולהבין את הצרכים שלהם. שיתוף התשוקה האישית יועיל ביצירת חיבור עם אחרים ברמה האישית, ויכול לסייע להשאיר רושם מתמשך.

הבעת עניין כנה תעודד את הצד שמולך לחלוק את מחשבותיהם, חוויותיהם וצרכיהם באופן חופשי יותר. כל אלו יתרמו לשיח פתוח שיקל עליכם בהמשך לשיתוף פעולה, התקשרות עסקית וחיזוק תחושת נאמנות.

לאחר מפגש שכזה, הקפדה על Follow-up באמצעות הודעה מותאמת לשיחה שניהלתם או אימייל יתרום כדי לחזק את הקשר ולשמר ערוץ תקשורת עתידי בניכם. אלו חשובים בשיחות אחד על אחד, וכמובן גם בפורומים רחבים יותר. הקשרים האישיים, הם אלו היוצרים אמון, ופוטנציאל לקשר עסקי מתמשך.

2) הפגנת המומחיות שלכם

בניית מוניטין של מומחיות בתחום העיסוק המשפטי שלכם הינה אסטרטגיית נטוורקינג יעילה למשיכת לקוחות פוטנציאליים ועמיתים. לאחר ביסוס החיבור ראשוני, השיחה תגיע באופן טבעי לענייני עבודה. זהו הרגע להעלות את מה שמייחד אתכם בתחומכם.

דרך נהדרת להפגין את יכולותיכם היא לשתף בידע. הציעו את דעתכם המקצועית בכדי לעזור לאחרים וזאת מבלי לצפות להחזרים מיידיים. שיתוף מידע בעל ערך יכול לבנות אמון וליצור קרבה.

כמובן שכל שיחה שכזו תתנהל בהתאם לאדם שעומד מולכם, אם מדובר בקולגה או לקוח פוטנציאלי. מה שמוביל אותנו ל…

3) פיתוח אסטרטגיה לנטוורקינג

כאשר מנסים לתכנן פעולות למטרת נטוורקינג עבור משרד עורכי דין, חיוני לפתח אסטרטגיה. נטוורקינג הוא תהליך השקעה לטווח הארוך ולכן אל תצפו לתוצאות מיידיות. התמדה גם בתקופות עמוסות משתלמות לטווח הארוך בעזרת התמדה לאורך זמן. חשוב לומר כי יש להקדיש לכך זמן קבוע במהלך כל חודש. כמו כל מערכת יחסים בחיינו, קשרי נטוורקינג זקוקים לתחזוק ושימור!

הבניית אסטרטגיה חשובה במיוחד במשרדים קטנים יותר, שכן המשאבים מוגבלים בין אם מדובר בכוח אדם או בכסף. על-כן, יש למקסם את התועלת מהפעילות בנושא, לדוגמה – יש יתרון ליצירת חיבורים עם אנשים שיכולים להפנות אליכם לקוחות.

נקודה חשובה נוספת – בצעו הפניות בעצמכם. הפניית לקוחות או הזדמנויות לקולגות יכולה להיות פתח נהדר להדדיות ושיתופיות. זהו המפתח ביצירת וחיזוק קשרים עם עמיתים.

4) שימוש חכם במדיה חברתית

חשוב להקדיש מאמצים להבנת התועלת האדירה (!) שבמינוף פלטפורמות המדיה החברתית בשוק המשפטי.

ניתן לכתוב כמה מאמרים על נושא זה, אך על מנת לתת מעט בסיס, יש להכיר את המגוון הרחב הקיים – ואת ההבדלים בין לינקדאין, אינסטגרם, פייסבוק, ו- X (טוויטר). מינוף הפעילות ברשתות החברתיות יכול להיות כלי רב עוצמה, המציג תמונה אותנטית שלך כעו"ד, המומחיות שלך והעשייה שלך בתחום לרבות 'קבלות'. בשורה התחתונה, מדובר ב הוכחות ללקוחות הפוטנציאלים לגבי טיבכם ועשייתכם.

לכל פלטפורמה כזו יתרונות וקהל יעד משלה. לינקדאין לדוגמה היא רשת נטוורקינג בפני עצמה. ובעוד שאינסטגרם מועילה במשיכת קהל אינטראקטיבי ומעורב, לפייסבוק יתרונות ביצירת קהילות.

ההבנה של הפלטפורמות השונות ואפיון הקהל שאתם מעוניינים למשוך הוא המפתח בכדי לדעת איזה תוכן תרצו ליצור ולהעלות בכל אחת. לפני שאתם מדפדפים הלאה, זכרו שכיום חוסר נוכחות ברשתות החברתיות מקשה על אנשים לגלות אתכם. הנוכחות שלכם לא רק יוצרת הזדמנויות נטוורקינג נוספות – אלא גם מבסס אתכם מול אותם הקשרים שכבר יצרתם. ניתן באמצעותם לחלוק את אותו מידע בעל ערך שציינו, ואף לעזור עם האסטרטגיה שאתם בונים, יישומה ותחזוקה.

אחד בשביל כולם – וכולם בשביל אחד במאמר זה תמצאו 'מפת דרכים' שיכולה לסייע לכם להתחיל ולהתמודד עם האתגר הלא פשוט של מקסום הנטוורקינג בכדי להרחיב את מעגל הלקוחות שלכם.

קראתם ועלו שאלות או התלבטויות? מוזמנים לכתוב לנו בדוא"ל: office@robus.co.il

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין