חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

משרדי עורכי דין ותוכן בעידן החדש – סיפור אהבה

בעידן הדיגיטלי של היום, חיוני למשרדי עורכי דין להסתגל לנוף המשתנה של יצירת תוכן איכותי בכדי להציג מומחיות ולענות על צרכי הלקוחות. תוכן איכותי יכול לעזור למשרד לגייס לקוחות חדשים, להעלות את המוניטין ולסייע להפוך את המשרד למוביל בתחום.

מאמר זה עוסק בחיוניות של התוכן הדיגיטלי בשוק עורכי הדין כיום, מהי המשמעות של תוכן איכותי, כיצד ליצור אותו, וכן מספר אסטרטגיות של משרדי עורכי דין בשימוש בתוכן.

ראשית – מהו תוכן איכותי?

תוכן איכותי הוא תוכן שמעניק ערך משמעותי לקהל היעד שלו, ועומד במספר קריטריונים, ביניהם רלוונטיות, בהירות, אטרקטיביות ומקוריות ושנוצר במטרה ברורה לשם כך. מטרה שכזו יכולה להיות החל מגיוס עובדים, למציאת לקוחות חדשים וכדומה, ועליו לספק ערך מוסף לקהל היעד אליו הוא מבקש לפנות. הוא יכול להיות מונגש בצורה של מאמרים, פוסטים ברשתות חברתיות, סרטונים, ספרים אלקטרוניים ועוד. מספר מאפיינים חשובים נוספים בכתיבת תוכן איכותי הוא שעליו להיות:

  • אינפורמטיבי: לספק מידע מועיל, עדכני ורלוונטי לקהל היעד.
  • מושך: לעורר עניין ולגרום לקוראים לרצות להמשיך לקרוא. מה שנקרא בשפה המקצועית "Hook".
  • איכותי: כתוב בצורה מקצועית, בהירה ונטולת שגיאות.
  • קידום מכירות: מעודד את הקוראים לפעולה (יצירת קשר עם המשרד למשל).

מה תוכן איכותי מעניק למשרד

תוכן המותאם לצרכי הלקוחות מאפשר להציג את המומחיות של המשרד ולסייע לבסס את המשרד כ- 'מוביל דעה' בתחומו. תוכן רלוונטי עוזר לבנות אמינות ואמון עם לקוחות פוטנציאליים שמחפשים ראיות למומחיות ורלוונטיות באינטרנט, כשהוא משמש כיום כמעין 'קורות החיים' של המשרד ו/או השותפים המובילים.

בשוק רווי תחרות כמו השוק המשפטי, יצירת תוכן בעל ערך המגיע ללקוחות המשרד באופן עקבי, מסייע לשמר את המשרד אצל הלקוחות הקיימים, וכן מחזיק בפוטנציאל לחשוף את המשרד בפני לקוחות חדשים.

על ידי התייחסות לבעיות (נוכחיות ועתידיות) של הלקוחות, מתן תובנות והצעת פתרונות באמצעות פורמטים שונים – ניתן להתחבר לקהל הלקוחות (קיימים ופוטנציאליים כאחד) ברמה עמוקה יותר. העולם הדיגיטלי פותח וחושף כל אחד לאינספור קהלי יעד שלולא השימוש בו – לא היינו יכולים למצוא בקלות או כלל.

כיצד ליצור תוכן נבון ולפתח אסטרטגיה

יש מספר דרכים ליצור תוכן נבון עבור משרד עורכי דין. הדרך בה אנו מקצים את המשאבים שלרשותנו לצורך יצירת והפצת אותו תוכן – היא האסטרטגיה עליה אנו צריכים לחשוב. הנה כמה טיפים רלוונטיים:

  • הגדירו את קהל היעד: למי אתם רוצים שהתוכן שלכם יגיע: מי קהל היעד? מהן הבעיות המעסיקות אותו? לאחר שתעשו fine tuning לשאלה הזו, תראו שהתוכן אותו תייצרו יהיה מכוון מטרה ורלוונטי בעבורם.
  • בחרו נושאים: חלק זה דורש לרוב מחקר. אילו נושאים מעניינים את קהל היעד שלכם? אילו נושאים קשורים לתחום המשפט בו אתם מתמחים? בררו מה הם אותם נושאים, וחפשו לראות מה מהם "דחוף" יותר, כך שיהיו רלוונטיים ופופולאריים בקרב קהל הקוראים.
  • תכננו את התוכן: החליטו באיזה פורמט תרצו ליצור את התוכן. לעיתים, תמונה שווה אלף מילים, אך במקרים אחרים, היא לא נותנת תמונה רחבה דייה או שאינה מספקת את כלל המידע. בחרו את הדרך הנכונה עבורכם – מאמר, פוסט בבלוג, סרטון ועוד
  • כתבו תוכן איכותי: הקפידו לכתוב תוכן ברור, תמציתי וקל לקריאה. השתמשו בשפה פשוטה והימנעו ממונחים משפטיים מורכבים. זכרו שקהל היעד שלכם אינו מומחה או בקיא בתחום המשפט – לשם כך הוא צריך לחפש אתכם.

זה המקום לבסס את המומחיות שלכם בתחום עיסוקכם. תוכן המשקף את עומק הידע שברשותכם יבהיר כי אתם האנשים לפנות אליהם בעת הצורך. החל מכתיבת מאמרים על שינויים אחרונים בחוק, תובנות על מקרים בולטים, דעות על מגמות משפטיות ומידע חשוב אחר שמפגין סמכות ומספק ערך לקהל.

סוף דבר – עולמות התוכן

השימוש בתוכן איכותי בצורה אסטרטגית יכול להעניק לעורכי דין יתרון משמעותי בשוק התחרותי של היום. אמרנו, שתוכן איכותי יכול לבנות אמון בקרב לקוחות פוטנציאליים, להציג את המומחיות של עורך הדין בתחומו ולמשוך לקוחות חדשים. בנוסף, תוכן איכותי יכול לשפר את דירוג האתר של עורך הדין במנועי החיפוש, להגדיל את החשיפה שלו ברשתות החברתיות ולשפר את המוניטין המקצועי שלו.

הצלחה בעולם הדיגיטלי מחייבת השקעה ביצירת תוכן איכותי והפצתו ביעילות. מומלץ לשלב מגוון סוגים של תוכן איכותי, כגון מאמרים, פוסטים ברשתות חברתיות, סרטונים, ספרים אלקטרוניים (Audiobook) ועוד. חשוב להתאים את סוג התוכן לקהל היעד ולמטרות הספציפיות אותן אתם שואפים להשיג.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין