המדריך לעולם הטיקטוק לעורכי דין

הנוכחות ברשתות כבר הוכיחה את עצמה כחשובה לאנשי מקצוע ועורכי דין בפרט. והינה, הגענו לרגע בו גם עמוד TikTok לעורכי דין הוא עניין שבשגרה, הטומן בחובו יתרונות רבים.

לפני שאתם מגלגלים עיניים, דעו שכיום טיקטוק הפכה לאחת הפלטפורמות החברתיות הפופולריות ביותר. רובנו כבר מכירים את החשיבות של קידום אורגני, ולכן חשוב להפנים שמדובר בהזדמנות ייחודית עבור עורכי דין לאמץ את הכלי ולהגיע לקהל רחב ומגוון, כל זאת ללא צורך בהשקעות משמעותיות (לדוגמת אלו הנדרשות בפרסום מסורתי ברשתות אחרות). במאמר זה נעמיק ונבחן כיצד ניתן לרתום את טיקטוק לשדרוג פעילות המשרד.

ריכזנו עבורכם מדריך לשימוש בכלי העוצמתי, לרבות פירוט היתרונות המרכזיים בשימוש בטיקטוק למשרדי עורכי דין, כיצד ליצור תוכן מעניין ומרתק ואילו אסטרטגיות ניתן ליישם כדי להגדיל את קהל העוקבים של משרד עו"ד בפלטפורמה. נצא לדרך.

היתרונות המרכזיים

(1) הגברת החשיפה והפוטנציאל הוויראלי

כאחת הפלטפורמות החברתיות בעלות הצמיחה המהירה ביותר בשוק כיום, עו"ד שישימו פעמיהם ללמוד ולהשתמש בטיקטוק יקדימו את עקומת ה- SEO ויחלו לבנות קהל עוקבים. האלגוריתם של טיקטוק מקדם תוכן על בסיס מדדי מעורבות, מה שאומר שסרטונים איכותיים יכולים במהירות לתפוס תאוצה ולהגיע לקהל רחב, ובכך לשפר את תהליכי השיווק של המשרד.

האלגוריתם של טיקטוק מצטיין ביכולת לקדם יוצרים חדשים בעלי מספר עוקבים מצומצם ומאפשר להם לצבור קהל עוקבים משמעותי בזמן קצר. הפלטפורמה מפיצה סרטונים באופן דינמי כך שיתגלה על ידי קהלים חדשים, דבר המספק חוויה מהנה ומתגמלת עבור יוצרי תוכן.

(2) חיבור לקהל צעיר

טיקטוק פופולרית במיוחד בקרב קהלים צעירים, ומאפשרת למשרדי עורכי דין להגיע לפוטנציאל לקוחות שלא ניתן להגיע אליו באמצעות ערוצי שיווק מסורתיים בהם אותו קהל לרוב כלל אינו נמצא. הפלטפורמה מעודדת יצירת סרטונים החל מ- 10 ו- 20 שניות ועד 10 דקות. הסרטונים הקצרים – בעיקר שיש בהם "הוק" טוב (נדון בכך בהמשך) ימשכו את הקהל לעקוב ולהיחשף גם לסרטונים הארוכים יותר.

כמובן שלא רק נערים נמצאים בפלטפורמה, אלא גם סטודנטים ומבוגרים. אך היא מהווה יתרון בחשיפה לקהלים צעירים יותר, משמע (בין היתר) – יתרון בגיוס עובדים ומתמחים למשרד. מדובר בקהלי יעד הצורכים מידע ונחשפים לתכנים ביום יום.

(3) שיווק חסכוני

בניגוד לפרסום בגוגל שיכול להיות יקר (שלא לדבר על פרסום יקר מאוד ב- LinkedIn), טיקטוק מאפשרת למשרדי עורכי דין להגדיל את הקהל שלהם בצורה אורגנית באמצעות תוכן מעניין, מה שהופך אותה לאפשרות שיווק ידידותית יותר לתקציב השיווק המשרדי. האלגוריתם של טיקטוק מקדם וחושף סרטונים על בסיס מעורבות עם הסרטון, ללא צורך בקידום ממומן או תשלום.

כל שעל משתמש חדש לעשות הוא לפתוח משתמש, להוסיף את שם המשרד (זה יהיה ניתן לחיפוש בפלטפורמה), לבחור שם משתמש, לעקוב אחר קולגות ויוצרים הרלוונטיים לתחומכם או כאלו שמספקים השראה ולהגיב על התוכן שלהם (יצירת מעורבות – Engagement).

יצירת הסרטונים עצמם אינה דורשת השקעה כספית משמעותית, מאחר ומשרד יכול להפיק הכל באמצעות סמארטפונים וכלי עריכה בסיסיים – צילום בסמארטפון ועריכת הסרטון אפילו רק באמצעות אפליקציית טיקטוק מספיקים כדי ליצור סרטון באיכות גבוהה. אין כלל צורך בתקציב שיווק גדול – ההתמקדות היא ביצירת תוכן מרתק ואינפורמטיבי שמהדהד לצופים. גישה שכזו – כשהיא נעשית נכון – יכולה להוביל לשיעורי מעורבות גבוהים יותר.

******************

אחרי שהבנו את אלה, נעבור לחלק העיקרי – יצירת תוכן תוך הבנה ויישום של אסטרטגיות שיעזור לכם בפתיחה ומינוף עמוד הטיקטוק של המשרד.

ראשית זכרו כי הפלטפורמה מאפשרת יצירה והעלאה של סרטונים במשכים מגוונים (החל מ- 15 שניות ועד 10 דקות) ומעודדת יצירתיות – כלומר – תוכלו להתנסות בסוגים שונים של תוכן. ככל שאחוז זמן הצפייה גדול יותר בשילוב עם מעורבות בסרטון, האלגוריתם של טיקטוק ימשיך ויקדם את התוכן לקהל נוסף כך שייחשף אליו.

אם זאת, עבור הסרטונים הראשונים שתצרו, המלצתנו היא להתחיל עם סרטונים משפטיים קצרים ותמציתיים. בטיקטוק, תוכן איכותי הוא המפתח. אתם רוצים לבנות תוכן עקבי ומשכנע שמקדם מעורבות ומניע משתמשים לעקוב אחריך כדי לקבל עוד תוכן. לכן אנו ממליצים שתכתבו לעצמכם תסריט של התוכן אותו אתם הולכים להגיד עד שתתפסו את העניין ותוכלו להעניק דברי טעם שיתאגדו לסרטון עם תוכן ומסר שמהדהד שיישאר עם קהל היעד אליו כיוונתם.

 תסריט שכזה צריך לכלול:

  • "הוק" – פתיחה מושכת שתופסת את תשומת ליבו של הצופה. החל ממשפט דרמטי, מותח או שנשמע רלוונטי עבור מקבל המסר.
  • פתיחה קצרה של עצמכם ומה אתם עושים – בין אם זה הסבר כללי על המשרד או הסבר אישי לעורך הדין המופיע בסרטון.
  • התוכן עצמו – אל חשש, מיד ניתן לכם כמה טיפים ורעיונות שיעזרו לכם להתחיל להניע את גלגלי המחשבה והיצירתיות שלכם !
  • סיומת עם "קריאה לפעולה" – הסיום חשוב ממש כמו ההוק בפתיחת הסרטון. הוא זה שייקבע מה אתם מצפים מהגולש (להלן 'העוקב העתידי') שלכם לעשות. זה יכול להשתנות בין סרטון לסרטון – לייק/תגובה על מה שנאמר/לעקוב אחרי העמוד ועוד.

העקרונות הבסיסיים בידכם, וכעת הגיע הרגע, הגענו ללב העניין – התוכן!

כמו בכל פלטפורמה חברתית או פרסום מסורתי, כאשר ניגשים ליצירת סרטון חדש לחשבון הטיקטוק יש צורך לתכנן אותו לפי כמה פרמטרים: מי קהל היעד? מה המסר שאנחנו רוצים שיקבל הקהל? והכי חשוב – מהי הדרך המתאימה ביותר שתעזור להעביר לקהל את המסר הרצוי.

ככל שתהיו יותר ממוקדים תצליחו למשוך את הקהל הנכון, בין אם מטרת הסרטון היא גיוס מתמחים, משיכת לקוחות חדשים, העצמת הרושם המקצועי של המשרד בתחום עיסוק זה או אחר – כל אחד מאלו ידרוש מכם לשנות את אופי, משך, צורת הפרזנטציה ועוד.

לאחר שהצבתם את קווי המסגרת, הגיע הזמן לעבור לחשיבה יצירתית – ולתכנן את התוכן שתרצו ליצור.

כמה רעיונות ונקודות לתוכן

  1. סרטונים חינוכיים: אפשרות נהדרת להפגנת הידע המקצועי של המשרד והשארת רושם היא באמצעות סרטונים קצרים ואינפורמטיביים שמסבירים שאלות משפטיות נפוצות או עוסקים במיתוסים בתחום. לדוגמה, הסברת ההבדלים בין ישויות משפטיות כמו חברה בע"מ ושותפות מוגבלת, או הפשטת מושגים משפטיים מורכבים.
  1. שימוש בטרנדים: השתתפו באתגרים פופולריים שאתם נתקלים בהם או השתמשו בסאונדים נפוצים כדי להפוך את התוכן המשפטי למעניין ונגיש יותר. אנשים שמחפשים לראות יוצרים שהשתתפו באותו טרנד/אתגר או השימוש שעשו בסאונד מסוים יחשפו כך לתוכן שלכם ותחשפו לקהל רחב תוך שמירה על תוכן קליל ומהנה. לא לשכוח האשגטגים (Hashtag #) במידה שיש לאתגר שם רשמי!
  1. סטורי-טלינג: השתמשו בטכניקות של שיווק באמצעות סיפור (Story Telling) כדי לשתף מקרים מעניינים או חוויות אישיות המדגימות עקרונות משפטיים. גישה זו הופכת נושאים משפטיים מורכבים לנגישים ומושכים יותר, מנרמלים מקרה לציבור שאינו חלק מהתחום וימשוך אליכם אנשים עם בעיה דומה – לקוח פוטנציאלי.
  1. עזרי המחשה חזותיים וכותרת: שלבו גרפיקה, כיתובי טקסט ואמצעים ויזואליים נוספים לשיפור ההבנה. מאחר שמשתמשים רבים צופים בסרטונים ללא קול, כיתובים אלו הם כלי חשוב להעברת המסר בצורה יעילה. כאשר הטקסט ממוקד, מסביר את תוכן הסרטון היטב וכולל מילות מפתח ומונחים לפי הצורך – הוא יקפוץ למשתמשים כאשר הם מחפשים מילה או האשטאג בחיפוש באפליקציה.
    (הערה: אם אתם לא בטוחים באיזה האשטאגים להשתמש, חפשו קולגות או יוצרים בנישה דומה לשלכם ועמודים עם הרבה עוקבים ולמדו מהם)
  1. תוכן מאחורי הקלעים: שתפו הצצה לחיי היום-יום כעורכי דין, כולל האתגרים וההצלחות. מה מיוחד במשרד שלכם ועוד. זו דרך נהדרת להראות את ה- DNA שלכם בצורה אותנטית. זו תמשוך עובדים כמו גם לקוחות פוטנציאליים, שכן תוכן כזה יוצר חיבור אישי.

סוף דבר

הידע והכלים הבסיסיים כבר בידכם וכעת רק נותר לנו לאחל בהצלחה והנאה. באמצעות יישום האסטרטגיות עליהן דיברנו, ביחד עם היצירתיות והטאצ' האישי שלכם, כל שנשאר הוא להתחיל ולהתנסות בעצמכם וכמובן לקצור את פירות ההצלחה שלכם.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין