אל תשאלו מה אתם יכולים לעשות עבור הלינקדאין (LinkedIn) – שאלו מה הלינקדאין יכול לעשות עבורכם! מצד אחד ברור לכם שחובה לתחזק עמוד לינקדאין ולפרגן באנגלית לכל החברים, מצד שני אתם תוהים האם זה באמת מקדם אתכם ואת המשרד שלכם… מזל שחקרנו קצת בשבילכם כדי לגלות.
הרשת החברתית 'לינקדאין' יכולה להיות פלטפורמה מניבה ומקדמת עבור משרדי עורכי דין וותיקים וחדשים כאחד, ממגוון רחב של סיבות. הנה המרכזיות שבהן:
(1) מיתוג מקצועי ועסקי
פרופיל הלינקדאין של המשרד יכול לשמש ככרטיס ביקור דיגיטלי מפורט שמציג לנתקלים בו את תחומי העיסוק של המשרד, המומחיות הספציפית בתחומים אלה ושלל הישגי המשרד.
פרסומים באופן תדיר הכוללים דעה על התפתחויות משפטיות ונושאים אקטואליים מחזקים את מיתוג המשרד ומעמדו בתעשייה. בנוסף, ניתן לשתף ולקבל המלצות וחיזוקים על כישורי המשרד מקולגות ולקוחות וכך להגביר את אמינות ומקצועיות משרדכם.
מעבר לעיסוקים המשפטיים, לינקדאין היא דרך מצוינת להראות במה המשרד שלכם פעיל – בין אם מדובר בהשתתפות בכנסים וסמינרים, הובלת אירועים, פעילויות חברתיות והתנדבותיות, גיבוש המשרד ועוד. בדרך זו 'כרטיס הביקור' הדיגיטלי של משרדכם יציג את המכלול – ולא רק פעילות משפטית סטנדרטית.
(2) רישות עסקי חברתי (נטוורקינג)
בכל מקום ובכל זמן, וכמובן שגם בלינקדאין – אנו עוסקים בנטוורקינג. הפלטפורמה מאפשרת להתחבר עם קולגות ממשרדים שונים, עם החברה מהתואר שתמיד שלחה סיכומים מסודרים ועם אנשי מקצוע בתחומים רלוונטיים עבורכם.
חיבורים אלה עשויים להוביל לשיתופי פעולה מניבים, ואף מעבר לכך. אפשר לקחת חלק בקבוצות מקצועיות שונות בתוך לינקדאין כדי לדון על שינויים וטרנדים בתעשייה, לשתף ידע וליצור קשרים הם בתוך ישראל – ובנוסף (ואולי בעיקר) מחוץ לגבולות המדינה.
(3) גיוסים
בעת גיוס כוח-אדם הפנייה ללינקדאין מומלצת ביותר – החל מחיפוש אחר עורכי דין בעלי התמחויות ספציפיות ועד ליועצים, עוזרים משפטיים ואנשי צוות משרדיים.
פרופיל המשרד בלינקדאין – במידה ונעשה בצורה נכונה – יכול למשוך אליו מועמדים ראויים העולים בקנה אחד עם הרוח, השאיפות ותחומי ההתמחות של המשרד. ומעבר לכל זאת – מדובר בתהליך השמה ללא (!) עלות.
(4) הובלת דעה/ הובלת דעת קהל/ thought leadership
לינקדאין הינה פלטפורמה מעולה לכתוב ולפרסם מאמרים ישירות לפרופיל המשרד ללא תיווך של גורמים נוספים בדרך. הפרסום בלינקדאין יכול להוביל לחשיפה לאנשים, מומחים ובעלי מקצוע שלולא הפלטפורמה המידע והמאמרים לא היו מגיעים אליהם.
מעבר לכתבות ומאמרי התוכן, ניתן ואף ראוי לעדכן בהתפתחויות משפטיות שהמשרד הוביל, תקדימים שנוצרו תחת חסותו ומחשבות של המשרד והצוות בו על חדשות משפטיות למיניהן.
(5) פיתוח עסקי
לא רק עורכי דין המחפשים עבודה נמצאים בלינקדאין. יחד איתם נמצאים כמובן… לקוחות פוטנציאליים. כפי שמחפשים שירים ביוטיוב וחברים מהגן בפייסבוק, עורכי דין ומידע על משרדים מחפשים בין היתר בלינקדאין.
אי לכך, נוכחות חזקה, מקצועית ורצינית יכולה לעזור למשרד ולהביא לפתחו את הלקוח והעסקה הבאה כאשר הרשת החברתית משמשת כ- 'כלי תומך החלטה' לגבי בחירה במשרדכם.
פרסום שוטף ותדיר ברשתות, ובלינקדאין בפרט, ישאיר את המשרד שלכם בתודעה, כך שגם אם ברגע זה הלקוחות העתידיים שלכם אינם זקוקים לייעוץ וליווי משפטי – ברגע שהם יחפשו הם ייזכרו בכתבה האחרונה שפרסמתם או בהישג המשפטי שכתבתם עליו פוסט וידעו לפנות ישירות אליכם.
(6) נשארים בעניינים
הלינקדאין מאפשר לעקוב בקלות ובנגישות אחר עדכונים בעולם המשפטי ובתעשיות השונות. בין היתר, כיוון שאתם לא המשרד היחיד שנמצא בלינקדאין, זו גם דרך מצוינת לעקוב אחר פעילות המשרדים האחרים בשוק, להבין איפה אתם עומדים ביחס אליהם, על מה הם עובדים בתחומים הדומים לשלכם, איך הם מפרסמים את ההצלחות שלהם, ומתוך כך להתקדם ולהשתפר בתוך המשרד שלכם.
סוף דבר
פרסום בלינקדאין לא מחייב שימוש בשפה משפטית. להפך. זו הזדמנות 'לדבר משפטים' בגובה העיניים ואף לייצר תוכן דינאמי שיפנה גם לקהל שאינו מדבר "עורך-דינית" כשפה שנייה.
פרסום העשייה של המשרד בדרכים יצירתיות המעידות על רוח המשרד והאנשים המרכיבים אותו, להראות התקדמות ועשייה משפטית מקצועית מייצר עניין אצל אלה שכבר עוסקים בתחום ואצל לקוחות פוטנציאליים עתידיים.